نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۳۰
مهر

اگر دنبال ویزای تحصیلی کانادا باشید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که Study Permit چیست؟ اجازه ی تحصیل سندی است که به اتباع خارجی اجازه ی تحصیل در designated learning institutions (DLI) (موسسات آموزشی تعیین شده) را در کانادا می دهد. اغلب اتباع خارجی برای تحصیل در کانادا به اجازه ی تحصیل احتیاج دارند. مطمئن شوید که قبل از درخواست، همه ی مدارک لازم را تهیه کنید. شما باید قبل از رفتن به کانادا درخواست دهید.

اطلاعات مهم که باید در مورد اجازه تحصیل کانادا بدانید؟

اجازه ی تحصیل، ویزا نیست.

 در اختیار داشتن اجازه ی تحصیل به خودی خود به شما اجازه ی ورود به کانادا را نمی دهد. شما احتمالاً به یک ویزای اقامت موقت مانند ویزای توریستی (visitor visa) یا مجوز سفر الکترونیک (electronic travel authorization (eTA)) احتیاج خواهید داشت. اگر اجازه ی تحصیلتان تایید شود، ویزا هم به همراه آن صادر می شود.

با همراه داشتن اجازه ی تحصیل چه مدت می توانید در کانادا بمانید؟

اجازه ی تحصیل معمولاً تا طول مدت برنامه ی تحصیلی تان معتبر است، به اضافه ی ۹۰ روز اضافه. این ۹۰ روز به شما اجازه می دهد تا برای خروج از کانادا یا ارائه ی درخواست اقامت آماده شوید.

در شرایط زیر ممکن است زمان اجازه تحصیل یا Study Permit کانادا تغییر کند.

  • اگر دروس پیش نیاز برمی دارید

اگر دانشگاه از شما بخواهد تا قبل از اخذ پذیرش در دوره ی اصلی (قبولی مشروط خواهید گرفت) دروس پیش نیازی را بگذرانید، اجازه ی تحصیلتان تا طول مدت این دوره ها به علاوه ی مدت زمان یک سال اعتبار خواهد داشت. وقتی شما پذیرش دوره ی اصلی را اخذ کنید، آنگاه باید برای درخواست اقامت خود به عنوان دانشجو اقدام کنید.

  • اگر بعد از منقضی شدن اجازه ی تحصیلتان، درس خود را به پایان برسانید

اگر دوره ی تحصیلی خود را قبل از اعتبارِ اجازه ی تحصیل به پایان نرسانید، باید به عنوان دانشجو برای تمدیدِ آن درخواست دهید. اگر این کار را نکنید، باید دست از تحصیل خود بکشید و از کانادا خارج شوید.

  • اگر زودتر از منقضی شدنِ اجازه ی تحصیلتان، درس خود را به پایان برسانید

اگر زودتر از زمان معمول، دوره ی خود را به پایان برسانید، اعتبار اجازه ی تحصیلتان ۹۰ روز بعد از تکمیلِ دوره به پایان می رسد، صرفنظر از اینکه چه تاریخی روی اجازه ی تحصیلتان درج شده باشد.

شما دوره ی تحصیلی خود را در تاریخی به اتمام می رسانید که دانشگاه با استفاده از نامه ی پایان تحصیل (completion letter)، ریزنمرات، یا مدرک تحصیلی مشخص می کند.

شما باید از تاریخِ اعلام شده توسط  دانشگاهتان، یا تاریخی که مدرک خود را می گیرید سند و مدرکی ارائه کنید. اگر سندی نداشته باشید، جدیدترین تاریخ روی مدرک برای شما لحاظ خواهد شد. و احتمالاً این تاریخ را با هماهنگی دانشگاهتان مورد تایید قرار می دهیم.

حالا که شما متوجه شدید Study Permit چیست؟ بهتر است این موارد را نیز در مورد ویزای تحصیلی بدانید.

منبع: ایران آکسفورد

  • نت سنتر
۲۱
مهر

مجید احمدی از شاعران جوان و نام آشنای ایران می باشد. در ادامه با زندگی نامه وی از زبان خود آشنا خواهیم شد.

"مجید احمدی هستم، متولد چهاردهمین روز از تیر ماه سال هزار و سیصد و هفتاد و دو. پدر و مادری زحمت‌کش و مهربان دارم که پا به پای اتفاقات زندگیم همراهم بودند ‌با تنها خواهری که هم‌بازی کودکی و گوش شنوای درد دل‌هایم است. لیسانس مهندسی عمران دارم و به دلیل علاقه‌ام به کامپیوتر دوره‌های مختلفی در این زمینه گذارندم.

از کودکی عاشق خواندن شعر بودم و از پانزده سالگی شروع به نوشتن شعر کردم چند سال بعد به صورت جدی زیر نظر اساتید شعر و ادب به گفتن شعر و ترانه پرداختم و در جلسات متعدد شاعران بزرگ کشورم شاگردی کردم.

در سال ۱۳۹۰ مجموعه‌ای از ترانه‌هایم به نام «لبخند مصنوعی» در سیزدهمین جشنواره‌ی جوان خوارزمی برگزیده کشوری شد و در جشنواره‌های مختلف رتبه کسب کرد و انگیزه‌ای در من به وجود آورد برای سرودن ترانه‌های جدید و بهتر و همکاری در آلبوم‌های مختلف موسیقی با خواننده‌های متفاوت و چاپ مجموعه ترانه‌هایم به نام «عاشقانه‌تر از باران» در انتشارات شانی که مورد اسقبال طرفداران ترانه قرار گرفت.

در کنار ترانه، غزل، رباعی، دوبیتی و شعر نو هم سروده‌ام که بزودی در مجموعه‌ی جدیدی چاپ خواهد شد. بنده هم‌اکنون بعنوان مجری در سازمان‌های مختلف فعالیت دارم.".

برای ورود به وبسایت مجید احمدی به آدرس https://majid-ahmadi.ir مراجعه نمائید.

  • نت سنتر