نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

آشنایی با ماشین آلات کشاورزی

پنجشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰ ق.ظ


در این مقاله در مورد چند نوع ماشین آلات کشاورزی و نحوه استفاده از آنها صحبت خواهیم کرد. ماشین آلات کشاورزی چیست؟ هر نوع ماشین آلاتی که در مزرعه برای کمک به کشاورزی استفاده می شود. به آن ماشین آلات کشاورزی یا کشاورزی می گویند. ماشین آلات کشاورزی تجهیزاتی هستند که در کشاورزی یا سایر اشکال کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. تراکتور محبوب ترین نوع ماشین آلات کشاورزی است. با مقاله سپیانی امروز همراه باشید تا به انواع ماشین آلات کشاورزی و اهمیت آنها بپردازیم. برای واردات ماشین‌ آلات کشاورزی و واردات قطعات یدکی کارخانجات با الکتنو همراه باشید.

ماشین آلات کشاورزی

تراکتور:

تراکتور یک ابزار رایج کشاورزی است. کشاورزانی که برای امرار معاش کشاورزی می کنند و کسانی که برای کسب سود کشاورزی می کنند. هر دو از تراکتور برای کار استفاده می کنند. اساساً یک وسیله نقلیه چرخدار با لاستیک های بزرگ است. در بیشتر موارد، تراکتورها به سایر ماشین آلات کشاورزی متصل می شوند که کارهای کشاورزی را انجام می دهند، نه فقط کارهای کشاورزی.

هدف اصلی این است که این ماشین ها به حرکت درآیند تا بتوانند عملکردهای مورد نظر خود را انجام دهند. ماشین هایی که نیاز به عملکرد خارجی دارند به تراکتور متصل می شوند. می توان از آن برای حمل تریلر برای مقاصد کشاورزی استفاده کرد. ماشین هایی که به تنهایی نمی توانند کار کنند می توانند با تراکتور کار کنند. بسته به نوع دستگاهی که به آن وصل شده است در اندازه های مختلف موجود است.

تراکتورها بخش مهمی از ماشین آلات کشاورزی هستند. از تراکتور می توان برای کشیدن یا بارگیری ماشین آلات کشاورزی استفاده کرد. در واقع، اگر مواد بازیافت شوند، تراکتور می تواند به عنوان منبع انرژی عمل کند. تراکتورهای مزرعه برای هل دادن ماشین آلات کشاورزی در هنگام کاشت، شخم زدن، وجین و سایر فعالیت های مرتبط استفاده می شود. این دو به شرح زیر است:

تراکتور دو چرخ

تراکتور خزنده یا تراکتور کاترپیلار

سمپاش:

از این نوع ماشین آلات کشاورزی برای سمپاشی کود، سموم، حشره کش، محصولات زراعی و هر چیز دیگری که در باغ یا محصولات استفاده می شود استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست استفاده می شود. در قالب های مختلف موجود است. دو نوع هواپیمای کشاورزی سمپاش و سمپاش وجود دارد. با استفاده از این نوع تجهیزات، آفت کش ها یا حشره کش ها را می توان به صورت مایع یا پودر اسپری کرد. برای آبیاری باغ می توان از آبپاش استفاده کرد.

ماشین آلات کاشت کشاورزی:

همانطور که از نامش پیداست. این دستگاه به طور ویژه برای کشت مزارع یا نرم کردن خاک برای کاشت طراحی شده است. می توان از آن برای کنترل علف های هرز، هوادهی یا نرم شدن خاک در مدت کوتاهی پس از جوانه زدن گیاهان استفاده کرد. امروزه کولتیواتورها در کشاورزی مفید هستند. خاک های سخت شده برای تسهیل نفوذ آب و مواد مغذی نرم می شوند. آنها به حذف علف های هرز از گیاه کمک می کنند و همچنین خاک را برای کاشت آماده می کنند.

دستگاه برش و برش:

این ماشین ها برای برش و خرد کردن علف های هرز و گیاهان ناخواسته طراحی شده اند.

برش پنبه:

پنبه‌چین نوعی ماشین کشاورزی است که برای برداشت استفاده می‌شود. اما به طور خاص برای پنبه طراحی شده است. معمولاً در دو نوع وجود دارد: جمع کننده و استریپر.

ماشین های کاشت و کاشت:

پس از کشت خاک، از دستگاه بذر و کاشت برای کاشت بذر یا کاشت محصولات استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان مجموعه ای از دانه ها یا محصولات زراعی را در چند ساعت پرورش داد.

علف هرز چرخ:

ایده آل برای وجین و حذف خاک در فضاهای 1.5 ردیفی یا بیشتر. این ابزار علف های هرز را تا این عمق از بین می برد. تیغه های تیز اسکراپر علف های هرز حذف شده را می شکند. و سپس در اعماق خاک دفن کردند. علف های هرز در حین تجزیه با کود سبز درمان می شوند. این به طور ویژه برای سست کردن خاک قبل از کاشت بذر یا کاشت بذر طراحی شده است. به طوری که ریشه بذرهای کاشته شده بتواند مواد مغذی را در خاک پیدا کند و خاک را مرطوب کند.

بالکن:

یکی از پرکاربردترین قطعات، وسایل بالکن است. یونجه و کاه را با بیلر می برند. قابلیت جمع کردن و بستن عدل ها برای نگهداری و حمل و نقل آسان.

ماشین آلات کشاورزی برای کشت ضعیف است

صاحب خانه:

تجهیزات کشت یک ابزار کشاورزی است که برای هوادهی و سست کردن خاک پس از کاشت و یا حذف علف های هرز یا هم زدن و آسیاب کردن خاک قبل از کاشت استفاده می شود. این تراکتور رانده می شود و معمولاً خاک را عمیق تر از کمپوست به هم می زند. اکثر آنها دارای بال های هیدرولیک تاشو هستند تا رانندگی را آسان تر و ایمن تر کنند. یک ماشین کشاورزی مشابه اما بسیار کوچکتر برای باغبانی استفاده می شود.

کولتیکر یک ابزار کشاورزی است که برای شکستن سنگ های کوچک، از بین بردن فضای خالی هوا و شکستن خاک برای ایجاد بستری صاف و محکم استفاده می شود. اصطلاح غلتک میدانی و غلتک خاکی به ترتیب به غلتک های صاف یا شیاردار اشاره دارد. اصطلاح "Cultipacker" فقط برای توصیف غلتک ها استفاده می شود. برخی دیگر تجهیزات تپه را به صورت مجموعه ای از زمین ها می بینند. برخی از کشاورزان این اصطلاحات را متفاوت تفسیر می کنند.

راه حل:

برای کاشت ابتدا از شخم یا شخم برای شخم زدن خاک استفاده می شود. برای افزودن مواد مغذی جدید به خاک، هدف اصلی خاکورزی، احیای خاک سطحی است. توانایی خاک برای حفظ رطوبت از طریق هوا را بهبود می بخشد. مزارع شخم زده را معمولاً می توان قبل از کاشت در شرایط غالب کشت و خشک کرد.

نام های دیگر تیلرهای دوار روتاتور، بیل زدن دوار، پنجه برقی یا گاوآهن دوار است. کولتیواتور موتوری است که از تیغه های دوار برای کشت خاک استفاده می کند. کولتیواتورها می توانند تراکتوری یا خودکششی باشند.

بیکاری:

یک روش حفاظتی با استفاده از پردازش نواری، حداقل پردازش است. تنها با ایجاد مزاحمت در منطقه خاکی که ردیف بذر در آن ساخته شده است، مزایای گرمایش خاک، خشک کردن و حفاظت از خاک بی حاصل را با خاکورزی معمولی ترکیب می کند. بسته به نوع تجهیزات خاک ورزی مورد استفاده و شرایط محل، این خاک ورزی با تجهیزات مخصوص انجام می شود و نیاز به چندین بازدید دارد. عرض متوسط ​​ردیف کاشت نواری بین هشت تا ده اینچ است.

برنز:

هارو ابزاری است که برای کشت سطح خاک استفاده می شود. تأثیر آن در مقایسه با محرک مورد استفاده برای کشت عمیق متفاوت است. در مزارع کشاورزی، شخم زدن اغلب برای صاف کردن لبه های ناصاف باقی مانده در مزارع انجام می شود.

هدف اصلی این خاکستر شکستن توده خاک و ایجاد پوشش ریزتر، ساختار خاک خوب و محیط مناسب برای بذر و کاشت است. علف های هرز و بذرهایی که قبلاً کاشته شده اند را می توان با مالچ پوشاند. درایوهای اسپایک، انتقال و دیسک سه نوع اصلی درایو هستند.

  • نت سنتر