نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

مکعب روبیک چیست و چه خواصی دارد؟

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰ ق.ظ


امروزه زندگی ما به گونه ای است که ما را بیشتر به سمت استفاده از اپلیکیشن های آنلاین جذب می کند. این اتفاق به دو دلیل اصلی می‌افتد، دلیل اول زمان کمی است که هر یک از ما در اختیار داریم و به همین دلیل سعی می‌کنیم سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها را برای انجام کارهای روزانه‌مان انتخاب کنیم، دلیل دوم این است که در هر کجای دنیا به اطرافمان نگاه می‌کنیم. ما دستگاه ها، برنامه ها و ویژگی های به روز و جالبی پیدا می کنیم که ما را تشویق به استفاده از آنها می کند. یکی از اپلیکیشن هایی که در سال های اخیر در بین برخی از کاربران ایرانی محبوب شده است اپلیکیشن روبیکا است. یک برنامه چند منظوره قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند.

برنامه پر ویژگی روبیکا به کاربران خود این امکان را می دهد تا در این مکان ساده کارهای روزمره خود را انجام دهند، مانند پرداخت قبوض، تماشای برنامه های ورزشی تلویزیون، تماشای فیلم و سریال، برقراری ارتباط با سایر کاربران از جمله فعالیت های آموزشی. می توان گفت اپلیکیشن روبیکا امکانات و قابلیت های گسترده ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، اما اتهامات و اتهامات جدیدی که به اپلیکیشن روبیکا وارد شد از یک سو مشکلات قانونی و از سوی دیگر مشکل ساز شد. و سوالاتی در ذهن کاربران این اپلیکیشن وجود دارد. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و پیچیدگی های اپلیکیشن روبیک می پردازیم و سپس به بررسی آخرین مسائل مربوط به این اپلیکیشن می پردازیم، پس تا پایان این مقاله برای دانلود روبیکا جدید با اپ ناب همراه باشید.

آیا مکعب های روبیک تمیز هستند؟

روبیکا یک اپلیکیشن ایرانی است که توسط شرکت توسکا طراحی شده است. شرکت توسکا خود یک شرکت توسعه کسب و کار است که فعالیت خود را از ۲۵ مهر ۱۳۹۵ آغاز کرد و در حال حاضر سهامداران آن سه شرکت ارتباطات سیار ایرانی، شرکت سرمایه گذاری نور دنا و شرکت نقش اول کتف هستند که همگی متعلق به اپراتور Humble Aol هستند. یکی از اولین محصولات شرکت توسعه کسب و کار توسکا، اپلیکیشن روبیک بود که در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین برخی از کاربران ایرانی به دست آورده است.

این اپلیکیشن در اواخر سال ۲۰۱۸ پس از شروع همه‌گیری کرونا و از طریق آموزش آنلاین محبوب شد، زیرا یکی از امکانات این برنامه برگزاری کلاس‌های آنلاین و برقراری ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمانشان بود. روبیکو البته ویژگی های جالب دیگری هم داشت که حتی قبل از این روند هم باعث محبوبیت آن می شد، از جمله امکان استفاده از خدمات آنلاین بدون استفاده از حجم اینترنت برای مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل. گفته می شود حدود 3 میلیون کاربر از ویژگی های مختلف اپلیکیشن روبیکا استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با این برنامه، نگاهی به خدمات و ویژگی های آن خواهیم داشت.

مکعب های روبیک چیست؟

قبل از هر چیز بد نیست بدانید که برنامه روبیک به دلیل مشکلات حقوقی اخیر از طریق برنامه هایی مانند گوگل پلی و کافه بازار قابل دانلود نیست. برای استفاده از این برنامه باید وارد وبسایت روبیک شوید، در این وبسایت می توانید روبیک را مستقیما دانلود کرده و از امکانات آن استفاده کنید، پس از دانلود و نصب این برنامه باید شماره تلفن خود را روی آن ثبت کنید تا بتوانید وارد برنامه تبدیل شوید. حوزه اصلی برنامه روبیک از پنج بخش اصلی به نام‌های تنظیمات، ارائه، روبینو، مسنجر و خدمات تشکیل شده است.

تنظیمات

در بخش تنظیمات می توانید به اطلاعات حساب کاربری خود مانند نام، شناسه کاربری، تصویر پروفایل و بیوگرافی و همچنین تنظیمات ظاهری برنامه، تنظیمات ذخیره سازی داده ها، بخش حریم خصوصی و امنیت، مقالات و تاریخچه تماس ها، اعلان ها دسترسی داشته باشید کنترل والدین. . بخش هایی وجود دارد که کاربر می تواند با توجه به نیاز خود آنها را تنظیم کند.

در رفتن

قسمت Showcase دقیقا مشابه قسمت Explore پلتفرم اینستاگرام است و از طریق آن می توانید به صورت تصادفی عکس ها و ویدیوهایی را که دوست دارید پیدا کنید. در بالای این قسمت قسمت جستجو وجود دارد که با جستجوی موضوع مورد نظر می توانید تصاویر و فیلم های مرتبط با همان موضوع را پیدا کنید. برنامه روبیکا در این بخش شامل بخش های پیشنهادی خرید، سرگرمی، ورزش، دانش، مد و لباس، رستوران، آرایش و زیبایی، فیلم و موسیقی، طبیعت و گردشگری، خودرو، هنر و مذهب می باشد که از طریق آن می توانید مطالب بصری مختلف را مشاهده کنید .

روبینو

بخش Rubino همچنین به کاربران این امکان را می دهد که محتوای تصویر خود را با شبیه سازی پروفایل اینستاگرام در برنامه Rubica ارسال کنند. این بخش نیز مانند قسمت اینستاگرام دارای دو بخش پست و استوری است که کاربران می توانند از طریق این دو بخش عکس های خود را با سایر کاربران اپلیکیشن روبیکا به اشتراک بگذارند.

پیام

قسمت بعدی مقاله مسنجر روبیکا است که می توان گفت شبیه اپلیکیشن واتس اپ است، به این ترتیب کاربران می توانند با اجازه دادن به اپلیکیشن برای دسترسی به لیست خود، پیام هایی را به لیست مخاطبین خود ارسال کنند. در این قسمت کاربران فقط می توانند به مخاطبینی که در اپلیکیشن روبیکا نیز عضویت دارند پیام ارسال کنند و از قسمت پیام رسانی استفاده کنند. علاوه بر این می توان در مسنجر روبیکا مانند واتس اپ گروه و کانال ایجاد کرد و کاربران می توانند از این طریق در اپلیکیشن روبیکا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

روبیکا چه خدماتی دارد؟

قسمت اصلی و پرطرفدار اپلیکیشن روبیکا قسمت خدمات است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد که در ادامه با هر یک از این امکانات بیشتر آشنا می شویم.

برقراری ارتباط

یکی از ویژگی های این بخش امکان برقراری تماس صوتی با سایر کاربران این اپلیکیشن است. لیست مخاطبین شما همان است که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم. اما می توانید کاربران جدیدی را به این لیست اضافه کنید.

خرید سیم کارت و بسته های شارژ اینترنت

سایر خدمات به کاربران امکان خرید بسته های شارژ سیم کارت و بسته های اینترنت را می دهد. این تسهیلات برای کاربران سه اپراتور همراه اول ایران سل و رایت تل فعال شده است. و می توانند این بسته ها را با شارژ کیف پول خود در روبیکا خریداری کنند.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

امکان دیگری که کاربر می تواند در قسمت سرویس برنامه روبیکا بیابد، تماشای فیلم و سریال است. فیلم و سریال ایرانی، بخش آموزشی و سرگرمی، انیمیشن، فیلم و برنامه تلویزیونی هندی، فیلم و برنامه تلویزیونی کره ای، فیلم پلیسی، فیلم اکشن، فیلم مستند، فیلم کمدی، فیلم ترسناک، فیلم و تئاتر ویژه ناشنوایان، از جمله گروه هایی در فیلم alt و آنها مجموعه ای از سوالات روبیک هستند. مشاهده این برنامه ها برای کاربران همراه اول و ایرانسل نیز رایگان است. بخش دیگری از این بخش به انیمیشن های قابل استفاده برای کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. روبیکا به والدین اجازه می دهد تا قسمت های مختلف برنامه را برای فرزندان خود مسدود کنند تا کودکان و نوجوانان بتوانند از تماشای انیمیشن در روبیکا با کنترل والدین لذت ببرند.

کانال رسمی تروئیکای ورزشی

در ادامه قسمت خدمات سامانه روبیک، سه جزء پرطرفدار دیگر وجود دارد که شامل کانال رسمی ورزش، کتابفروشی آنلاین و کانال های پرمخاطبی که در خود سامانه روبیک وجود دارد می باشد. در کانال رسمی ورزش سه کاربران می توانند به صورت لحظه ای از نتایج مسابقات مختلف ورزشی از جمله فوتبال مطلع شوند و پخش آنلاین شبکه ورزش سه نیز از این قسمت قابل دسترسی است.

کتابفروشی آنلاین

در کتابفروشی اینترنتی کاربران می توانند انواع کتاب های الکترونیکی و صوتی را با قیمت مناسب خریداری کنند و مکعب روبیک را برای خود بیاموزند. این بخش همچنین دارای بخش‌های ویژه‌ای برای یافتن آسان نمایندگی‌ها می‌باشد که می‌توان به پرمخاطب‌ترین روزنامه‌های ایران، خرده‌فروشی‌های کودک و نوجوان، روان‌شناسی کودکان و نوجوانان، هنر و سرگرمی، خاطرات، زندگی‌نامه و کتاب‌های انگیزشی اشاره کرد.

کانال های محبوب

کانال های محبوب روبیک در بخش خدمات، کانال رسمی مردم، برنامه ها و مشاغل مختلف هستند. کانال های ایران خودرو، دیرین دیرین و دیجی تخفیف از جمله کانال های موجود در اپلیکیشن روبیکا هستند و کاربران می توانند با عضویت در آنها از محتوای آن ها استفاده کنند.

کیف پول

یکی از خدمات اصلی اپلیکیشن روبیکا این است که کاربران آن می توانند در همان اپلیکیشن به کیف پول دیجیتال خود پول اضافه کنند تا به راحتی خریدهای درون برنامه ای انجام دهند. با هر مبلغی می توانید یک کیف پول دیجیتال را در اپلیکیشن روبیکا بارگذاری کنید و با این مبلغ می توانید دانلود، بسته های اینترنتی یا سایر خدمات درون برنامه ای روبیکا را خریداری کنید.

دفتر خاطرات

روبیکا به کاربران خود امکان دسترسی به محتوای خبرگزاری های مختلف از جمله مهر، ایسنا، تسنیم و فارس را می دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا رسانه های خبری را انتخاب کرده و اخبار خود را دنبال کنند.

یک دنیا لطف

یکی دیگر از گزینه هایی که این اپلیکیشن به کاربران خود ارائه می دهد انجام امور خیریه است، بخش دنیای احسان کمپین های مختلف خیریه و خیریه را ارائه می دهد و کاربر می تواند در تمامی این کمپین ها شرکت کند. برخی از این پروموشن ها به صورت دائمی فعال هستند و شما می توانید هر زمان که بخواهید در فعالیت های آنها شرکت کنید و برخی دیگر از تبلیغات پس از وقوع فاجعه یا حادثه مانند سیل یا زلزله فعال می شوند.

  • نت سنتر