نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۷
شهریور

مسئولان معتقدند که این بقایا ممکن است مربوط به مرد ۷۱ ساله‌ای باشد که در طوفان آیدا ناپدید شده است.

این تمساح که حدود ۲۳۰ کیلوگرم وزن دارد مظنون به حمله به این پیرمرد است. او یک روز پس از طوفان آیدا در لوئیزیانای آمریکا ناپدید شد.

احتمال می‌رود که این مرد در خارج از خانه‌اش که توسط سیلاب احاطه شده بود مورد حمله قرار گرفته باشد.

خانه تیموتی در شمال شرقی نیواورلئان و در میان بسیاری از املاکی که توسط طوفان آیدا، یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی که تا کنون در این منطقه اتفاق افتاده، احاطه شدند قرار دارد.

سخنگوی کلانتری منطقه گفت آخرین باری که همسر این مرد شوهرش را دیده مربوط به زمانی است که او برای بررسی وضعیت خانه به بیرون رفت.

همسر تیموتی با شنیدن صدای فریاد بیرون رفت و دید که یک تمساح به شوهرش حمله کرده و یکی از بازوهایش را به دندان دارد.

او توانست مداخله کند و شوهرش را به سلامت به بالای پله‌های خانه بکشد اما تیموتی که به شدت مجروح شده بود نیاز به کمک داشت.

همسرش سوار قایق شد تا کمک بیاورد اما زمانیکه بعد از یک ساعت برگشت، شوهرش دیگر روی پله‌ها نبود.

مسئولان امدادی مدت‌ها به دنبال این مرد گشتند تا اینکه یکی از هواپیماهای بدون سرنشین یک تمساح «نسبتا بزرگ» را در نزدیکی خانه او دید.

با بررسی این حیوان بقایای یک انسان در معده او یافت و تحقیقات وارد مرحله‌ای جدید شد.

تمساح ها معمولاً به انسان‌ها حمله نمی‌کنند مگر در زمانیکه غذایی که ذخیره کرده‌اند را از دست بدهند، اتفاقی که در طوفان‌های بزرگ معمولا اتفاق می‌افتد.

  • نت سنتر
۲۷
شهریور

شستشوی نمای آجری ساختمان بدون ساب آجر و بدون آسیب چگونه است؟

شستشوی نمای آجری ساختمان

نمای آجری ساختمان متداولترین نوع نمای ساختمان است و به این ترتیب تمیزکردن و شستشوی نمای آجری از مهمترین مسائل نگهداری ساختمان می باشد. با توجه به افزایش الودگی هوا نمای آجری  ساختمان بعد از مدتی کثیف و تیره خواهد شد. آجرها بسته به محیط به دلایل مختلفی کثیف می شودند و در برخی موارد جرم میگیرند یا بر اثر نم و رشد جلبک یا کپک تغییر رنگ داده ویا آجر شوره میزند و نیازمند شستشو  یا حتی رنگ آمیزی میشود . دیوار آجری را به روش های مختلف میتوان تمیز کرد. در ادامه به برخی روشها که توسط شرکت پاک نمای شهر و با استفاده از جدید ترین ابزارها جهت شستشوی آجر بکار می رود اشاره می کنیم

روش های شستشوی نمای آجری

شستشو نمای آجری با آب معمولی

ساده ترین روش پاک سازی نمای آجر با استفاده از آب معمولی است. البته میتوانید از پودر لباس شویی دستی، محلول سرکه، اسید و حتی مایع سفید کننده هم بهره بگیرید. اما تاثیرات آنها را در آسیب زدن به آجر نما و از بین رفتن زیبایی نما دست کم نگیرید.شما که نمی خواهید بعد از چند سال مجددا ساختمان را نما کنید؟

در صورت استفاده از اسید برای شستن آجر نما ، اسید،بافت آجر را بعد از چند دقیقه تخریب میکند و به آلودگی عمیق تر و سریتر آجر می انجامد. همچنین در ساده ترین شکل اسید و شویند های نامناسب موجب میشود سطح  آجر خشن تر شده و زودتر زیبایی خود را از دست بدهد.

تمیز کردن نمای آجری با بخار آب

در این روش با دستگاه های مخصوصی، آب گرم و بخار روی نمای آجری پاشیده می شود و نمای آجری ساختمان با این روش جرم زدایی و تمیز می شود . در این روش آسیبی متوجه بافت آجر نمی شود.

تمیز کردن نمای آجری با واتر جت

جهت استفاده از دستگاه واتر جت برای شستشوی دیوار آجری ، آب با سیلیس ترکیب شده و با فشار قوی، روی دیوار پاشیده می شود.

تمیز کردن نمای آجری با سمباده

آجری که دارای جرم باشد را میتوان با کشیدن سمباده جرم زدایی کرد. دیوار آجری را با آب خیس کرده و با سنباده غیر سیمی و سنگساب دستی، جرم زدایی می کنیم و جرم هی جدا شده از سطح آجر را با آب از سطح دیوار می شوییم.

تمیز کردن نمای آجری با روش سند بلاست

شستن معمولی دوار از طریق پاشش آب به سطح آجرتنها  لایه سطحی آجر را تمیز میکند وآلودگی های قدیمی و جرم و شوره آجر را از بین نمی برد. برای پاکسازی جرم ها از روی نمای آجری ، از روش سند بلاست استفاده می شود. در شستشوی نمای آجری به روش سند بلاست دانه های شن و یا سیلیس با سرعت و با فشار زیاد هوا و یا آب بر روی آجرنما پاشیده می شود و لایه های عمیقتری از آلودگی آجر های قدیمی را پاک می کند.

رزین یا نانوی دیوار آجری

راهکار دیگر برای این که نمای آجری ساختمان تمیز و زیبا شود استفاده از رزین یا نانو است. نانو و رزین دیوار آجری از بهترین راه حل ها برای محفوظ بودن آجر در برابر جرم و رطوبت است.

اسید شویی دیوار آجری

جهت پاکسازی جرم های عمیق و قدیمی دیوار های آجری می توان از محلول رقیق شده اسید فلوئوریدریک استفاده کرد. برای تمیز کردن آجر با این محلول، نمای آجری را با آب کاملا خیس و سپس محلول با قلمو یا فرچه بر سطح دیوار خیس کشیده می شود و با برس چرمی ساییده میشود و نهایتا دیوار با آب شسته میشود.

تمیز کردن نمای آجری با استفاده از مواد خنثی کننده

آجر به دلیل ساختار متخلخل و جذب آب بالا بعداز مدتی آلودگی زیادی را جذب نموده و شروع به شوره زدن می کند. جهت رفع شوره دیوار های آجری از مواد خنثی کننده شوره و یا نانو استفاده می شود.

تمیز کردن نمای آجری با ماسه سنگ

در شستن نماهای آجری که خیلی کثیف هستند باید از ماسه سنگ برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. این نوع ماده برای لایه برداری آجرهای خیلی کثیف مورد استفاده قرار میگیرد.

محلول کلر

در صورتی که محل ساختمان در محیطی مرطوب باشد و نمای ساختمان دارای جلبک باشد و یا روی اجر نما کپک زده باشد باید از محلول رقیق شده کلر جهت رفع الودگی های آجر استفاده کرد و پس از رفع الودگی دیوار با آب معمولی شسته شود.

روش های مختلف شستشو و آلودگی زدایی آجر که شامل استفاده از مواد شیمایی برای از بین بردن آلودگی های آجر و یا ساب آجر برای از بین بردن آلودگی های متعدد محیطی ، آلاینده های شیمیایی، آلاینده های طبیعی و … بود، دارای مضراتی برای نما و آجر می باشد.

هرچند ساب آجر دیوار را از آلودگی پاک می کند اما با برداشتن لایه رویی آجر به بافت آجر آسیب می زند و با آسیب به جرزهای دیوار و ایجاد سوراخ های متعدد روی آجرهای نما باعث آلودیگی عمیقتر و سریعتر نیز می شود.

شرکت پاک نمای شهر با استفاده از بهترین و جدید ترین روشها و امکانات و بدون ساب آجر و بدون ایجادآسیب ، نمای آجری و آجر های قدیمی ساختمان شما را از آلودگی ها پاکسازی می کند.

در این روش آجر دچار اسیب و تغییر رنگ نمی شود. همچنین جرز دیوار ها نیز تمیز شده و آسیب نمی بیند و دوده، چربی و سایر آلودگی های قدیمی و تثبیت شده از دیوار ها زدوده می شود

 

  • نت سنتر
۰۶
شهریور

یکی از انواع دستورات موقت، دستور توقف عملیات اجرایی است که به معنای درخواست موقت اجرای حکم بنا به خواسته فرد خواهان و نیز حکم دادگاه، تا تعیین تکلیف حقوق تمامی ذینفعان است.

باطل و بی اثر نمودن دستور مرجع صالح برای شروع یک عملیات اجرایی را ابطال اجرائیه میگویند و منظور از ابطال عملیات اجرایی، باطل و بی اثر نمودن و اعاده به وضع سابق اعمال انجام شده می‌باشد.

بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی به روند دادخواست اعتراض ثالث اجرایی و نیز دستور عملیات اجرایی، از گرفتن حقوق خود باز می‌مانند. چرا که معمولا دستور توقف در اعتراض ثالث اجرایی به یک حکم رخ می‌دهد. توقیف اجرایی توقیفی است که از طریق واحد اجرای ثبت و یا اجرای احکام و پس از حکم قطعی صورت می‌گیرد.

 

بنابراین، دستور توقف عملیات اجرایی، یعنی متوقف کردن موقت اجرای حکم قطعی دادگاه و یا اداره ثبت.

مطابق با ماده ۲۴ قانون اجرای احکام مدنی، دادورز اجرای احکام، پس از شروع فرایند اجرای حکم نمی‌تواند اجرای حکم را تعطیل نماید و یا به تاخیر اندازد، مگر به حکم دادگاهی که صلاحیت صدور دستور توقف عملیات اجرایی را داشته باشد.

 

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص توقف عملیات اجرایی به شما توضیحاتی بدهیم. اما در ابتدا باید بدانیم که اجرائیه چیست و چه مراحلی را برای صدور باید پشت سر بگذراد. با ما تا انتها همراه باشید .

 

اجرائیه چیست؟

اجراییه فرم چاپی است که برای اجرای حکم صادر شده و توسط آن الزام محکوم به انجام آنچه در حکم دادگاه آمده است به او تذکر داده می‌شود تا در مهلت مشخص آن را اجرا کند. در اصل اجراییه برگه‌ای است که به درخواست فرد شاکی، به منظور آگاهی کسی که اجرا علیه اوست، از طرف دادگستری یا ثبت، ابلاغ میشود.

 

مراحل صدور اجرائیه به چه صورت است؟

برای صدور اجرائیه، ابتدا محکوم له باید درخواست اجرائیه را به دفتر دادگاه تقدیم کند. زیرا مراحل صدور اجرائیه بدون درخواست محکوم له انجام نخواهد شد. بعد از آن دفتر دادگاه صادر کننده حکم بدوی درخواست اجرای حکم را به همراه پرونده به دادگاه تقدیم می‌کند. دادگاه در صورت احراز شرایط برای صدور اجرائیه، دستور لازم برای آن را صادر میکند.

 

مراحل صدور اجرائیه به شرح ذیل می‌باشد:

  • محکوم له یا شاکی درخواست اجرای حکم را داشته باشد.
  • حکم به محکوم علیه یا وکیل و یا قائم مقام قانونی وی ابلاغ شده باشد.
  • موضوع حکم معین باشد.
  • حکم صادر شده قطعی شده باشد.

 

هزینه اجرا و صدور اجرائیه دادگاه

اگر ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اجرائیه، محکوم علیه خودش حکم را اجرا کند، هیچ حق اجرایی دریافت نمی‌شود. اگر بعد از ده روز، طرفین با هم توافق کنند، حق اجرا نصف میشود. به موجب این حکم معادل مبلغ مورد مطالبه از اموال محکوم علیه توقیف شده و فروخته می‌شود و از مبلغ حاصل از فروش اموال حقوق خواهان پرداخت میشود.

در صورتی که قاضی پرونده در صدور رای اشتباه کند و حکم اجرائیه به اشتباه صادر شود، محکوم علیه یا شخص ثالث می‌توانند از طریق ابطال اجرائیه دادگاه مانع از اجرای اجرائیه شوند. البته در این موارد استفاده از وکیل ثبتی حاذق و با تجربه به شدت توصیه می‌شود.

 

تعریف ابطال حکم اجرائیه

در صورت پیروزی خواهان در دادگاه و صدور رای اجرائیه در دادگاه، خوانده برای جلوگیری از اجرای اجرائیه که توسط قاضی واحد اجرای احکام مدنی انجام می‌شود، می‌تواند دادخواست ابطال اجرائیه را مطرح کند.

ابطال اجرائیه دادگاه

ابطال اجرائیه به معنای باطـل نمودن، فسخ کـردن و لغو حکم اجرائیه می‌باشـد. بنابراین محـکوم علیه یا شخص ثالث می‌تـوانند جهـت ابطـال اجرائیه اقدام کند. البته در صورتیکه به رای صـادره معترض باشند و احتمال دهند خطا و اشتباهـی در روند بررسـی پرونده و صدور حکم رخ داده است.

برای اجرای حکم‌های قضایی کسی که حکم به سود وی صادر شده باشد باید درخواست صدور اجرائیه کند. یعنی وقتی حکم صادر شد خود به خود اجرا نمی‌شود بلکه کسی که رای به سود وی داده شده باشد باید اجرای آن را تقاضا کرده و به دنبال آن اجرائیه باشد.

انواع ابطال اجرائیه در قانون کدامند؟

  1. ابطال اجرائیه دستور موقت
  2. ابطال اجرائیه تامین خواسته
  3. ابطال اجرائیه ثالث

 

ابطال اجرائیه دستور موقت

اگر تا مدت۱۰ روز بعد از صدور حکم از سوی دادگاه، خواهان اقامه دستور اصلی دعوا نکند، محکوم علیه می‌تواند خواستار ابطال اجرائیه دادگاه در مورد دستور موقت شود.

ابطال اجرائیه تامین خواسته

ابطال اجرائیه دادگاه در صورتیکه خواهان دعوای اصلی را اقامه نکند و خوانده نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند، می‌تواند رخ دهد.

 

ابطال اجرائیه ثالث

شخص ثالث می‌تواند تحت شرایطی ابطال اجرائیه را تقاضا کند. موارد ابطال اجرائیه توسط شخص ثالث شامل موارد ذیل می‌باشد:

- اگر اجرائیه صادر شده باشد ولی هنوز تجدید نظرخواهی انجام نشده باشد.

- اگر رای قطعی باشد و شخص ثالث در دادرسی که منتهی به صدور حکم نهایی شده است، حضور نداشته باشد.

 

در موارد زیر می‌توان، تقاضای توقف عملیات اجرایی را به دادگاه ارائه نمود:

 

فوت و یا حجر محکوم علیه

چنانچه فرد محکوم فوت نماید و یا محجور شود، می‌بایست ورثه مرحوم و یا مدیر اموال محجور طرف دعوی قرار بگیرد. بنابراین، عملیات اجرایی تا مشخص شدن ورثه و یا تعیین قیم و مدیر اموال برای شخص محجور متوقف می‌گردد.

 

رضایت محکوم له

اگر فردی که حکم توقیف اجرا به نفع وی صادر شده، رضایت کتبی خود را مبنی بر توقف و یا تاخیر در انجام عملیات اجرائیه، به دادگاه ارائه نماید، دادگاه دستور توقف عملیات اجرایی را صادر می‌نماید.

 

ادعای متصرف مال توقیف شده به داشتن حق از مال

چنانچه مالی که توقیف شده دارای متصرف باشد، مانع اجرائیه نیست بنابراین دادگاه دستور توقف عملیات اجرایی را در صورتی صادر میکند که متصرف طی یک دادخواست، مدعی حق مالکیت نسبت به کل و یا بخشی از ملک باشد. (مدارک ایشان قطعا باید مستدل باشند)

 

عدم تطابق مال اعلام شده از محکوم با واقعیت

اگر هنگام اجرای حکم مشخص گردد مال اعلام شده متعلق به محکوم نیست و یا اوصاف اعلام شده از طرف خواهان دعوی با اوصاف واقعی مال مطابقت ندارد (مثلا عدم تطابق پلاک ملک، متراژ، میزان مال منقول و …) دادگاه تا زمانی که این موارد اصلاح نشده باشد اجرای حکم را متوقف می‌نماید.

 

ارائه دادخواست واخواهی توسط محکوم علیه

اگر محکوم علیه در هیچ یک از مراحل دادرسی حضور نداشته باشد و نیز ابلاغیه‌های مربوط به پرونده را دریافت نکرده باشد و حکم صادره علیه وی غیابی باشد، می‌تواند تقاضای واخواهی نماید. در صورتی که قرار قبول واخواهی صادر شود، به منظور توقف عملیات اجرایی خواهد بود.

 

مالیت نداشتن

اجرای حکم را در صورتی میتوان متوقف نمود که محکوم به آن چیزی که توقیف شده، مالیت نداشته باشد.

 

اعاده دادرسی

چنانچه پس از صدور حکم قطعی، دلیل جدیدی حادث شود که قبلا در مراحل رسیدگی نبوده و این دلیل به نفع محکوم علیه باشد، می‌تواند تقاضای اعاده دادرسی بدهد. در این صورت با پذیرش اعاده دادرسی، دستور توقف عملیات اجرایی صادر می‌گردد.

 

مرور زمان

اگر از زمان صدور اجرائیه بیش از ۵ سال گذشته باشد و در این مدت فرد خواهان یا محکوم له، نسبت به پیگیری و تعقیب اجرای حکم اقدام نکرده باشد، اجرائیه بلااثر شده و دیگر قابل وصول نخواهد بود.

 

دادخواست تجدیدنظر پس از حکم قطعی به دلیل عذر موجه

محکوم علیه در صورتی می‌تواند دستور توقف عملیات اجرایی را خواستار شود که با دلایل موجه پس از قطعی شدن حکم بدوی دادخواست تجدیدنظر داده و با درخواست وی موافقت گردد.

 

مراحل پیگیری دستور توقف عملیات اجرایی

 

  • چنانچه فردی خواهان توقف عملیات اجرایی باشد، باید حتما ابتدا برای موضوع مشخصی که مرتبط با توقیف است، اقامه دعوی نماید. به همین منظور ابتدا باید با در دست داشتن اصل مدارک هویتی خود و نیز ادله مربوط به دعوی، به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست خود را ثبت نماید.
  • پس از ثبت دادخواست و ارجاع به شعبه می‌بایست اعتراض ثالث اجرایی نیز ثبت و به اقامه دعوی انجام شده استناد گردد.
  • چنانچه، دلایل فرد معترض به عملیات اجرایی موجه باشد، دستور توقیف عملیاتی تا زمان صدور حکم اقامه دعوی انجام شده صادر می‌گردد.

 

 

توقف و ابطال اجرائیه مهریه

در مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت، زوجه یا وکیل قانونی او می‌تواند به دفترخانه ای که عقد ازدواج آنها در آنجا ثبت گردیده، مراجعه نموده و تقاضای مطالبه تمام یا بخشی از مهریه را بنماید. بدین جهت می‌بایست مدارک شناسایی و عقدنامه خود را به همراه داشته تا جهت احراز هویت و انجام مراحل قانونی، تقدیم سردفتر نماید.

سردفتر بعد از احراز هویت، برگه اجرائیه‌ای را که در فرم‌های چاپی مخصوص باید تکمیل گردد، صادر نموده و هزینه اندکی دریافت می‌کند و در عقدنامه قید می‌نماید که چه مقدار از مهریه توسط زوجه از طریق صدور اجرائیه مطالبه شده است. انجام این کار به این دلیل است که زوجه مجددا نتواند همان مقدار را از یک مرجع دیگر مطالبه نماید.

بعد از صدور اجرائیه مهریه طبق روال جدید همه اقدامات از سوی سردفتر انجام می‌شود. بعد از صدور دستور مذکور معمولا اختلافاتی بوجود می‌آید که منجر به شکایاتی نسبت به آنها می‌شود که معترض ممکن است از اطراف دعوی و یا از اشخاص ثالث باشد.

 

اجرائیه در لغت به معنای ورقه ای است که به منظور آگاهی کسی که اجرا علیه اوست، از طرف دادگستری یا ثبت به وی ابلاغ و پس از مهلت مقرر، اجرا می‌شود. اجرائیه، روشی قانونی برای باز پس گیری حقوق خواهان از خوانده می‌باشد.

در شرایطی ممکن است قاضی در خصوص صدور رای اجرائیه، اشتباه کند یا بدهی بدهکار پرداخت شود، در این صورت می‌توان از طریق ابطال اجرائیه، اقدام به جلوگیری از اجرای اجرائیه کرد. اجرائیه انواع مختلفی دارد؛ برخی از انواع اجرائیه شامل اجرائیه ثبتی، اجرائیه دادگاه و اجرائیه مالیاتی می‌باشد.

 

رای دیوان عالی در رابطه با ابطال اجرائیه

درخواست خواهان منطبق با مقررات آیین‌نامه اجرای اسناد رسمی است و مرجع رسیدگی به درخواست مزبور اداره ثبت محل و هیئت نظارت منطقه ثبتی مزبور است. بنا به‌ مراتب قرار صادره خالی از اشکال تشخیص و عیناً تأیید می‌شود.

 

سند لازم الاجرا چیست؟             

سند لازم الاجرا سندی است که مالک آن می‌تواند بدون مراجعه به مراکز قضایی و با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و یا اداره ثبت، نسبت به مفاد آن دستور اجرائیه بگیرد، البته ذکر این نکته هم لازم می‌باشد که همه اسناد رسمی همچین قابلیتی را نخواهند داشت برای مثال ادعای مبتنی بر سند رسمی مالکیت به خواسته وصول اجرت المثل یک موضوعی حقوقی بوده که برای رسیدگی به آن فرد شاکی باید به مراجع قضایی مراجعه نماید. زیرا میزان و اساس ادعا در سند مالکیت تعیین نشده است.

 

هزینه‌های دادرسی توقف عملیات اجرایی

در دعوا توقیف عملیات اجرایی و ابطال اجرائیه ثبتی که موضوع آن وجه نقد است با توجه به بند یک ماده ۶۲ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ ارزش خواسته همان مبلغ موضوع اجرائیه ثبتی است و تمبر هزینه دادرسی نیز باید بر اساس همان مبلغ محاسبه شود. البته برای پیگیری اینگونه از پرونده‌های حقوقی لازم است تا از وکلای باتجربه مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

 

 

 

  • نت سنتر
۰۵
شهریور

یکی از این موارد آگهی های اجاره ماشین از دیوار است. با تمام این توصیفات رنت مازراتی در کیش آسان است و با قیمت مناسب توسط برخی شرکتهای رنت خودرو صورت میگیرد. البته برای مشاهده قیمت میتوانید به روی رنت کنیم کلیک کنید و وارد صفحه شوید و صحت این موضوع را خود بررسی کنید. در تمام اتوبان های کیش دوربین های راهنمایی و رانندگی با فاصله های کم نسبت هم قرار دارند و کافیست سرعت خودرو را از 60 به 61 برسانید تا توسط این دوربین ها جریمه شوید و همچنین علاوه بر دوربین، پلیس نیز 24 ساعته درحال گشتی زنی در خیابان ها و اتوبان ها است تا مبادا شخصی بخواهد با خودروی اسپرتی که اجاره کرده، شتاب خودرو را امتحان کند. در صورتی که مدت زمان بیشتری آنها را اجاره کنید میتوانید از خدمات تخفیفی سام سیر نوین بهرهمند شوید. شرکتهای قابل اعتماد مانند شرکت نوین رنت، در جزیره دارای سایت، صفحهی اینستاگرام و رزومهی معتبر هستند که کاملا قابل دسترس و بررسی هستند. اولین و مهمترین مدرکی که هنگام اجاره خودرو از شما درخواست میکنند کارت شناسایی و گواهینامه معتبر است. 2 - اصل گواهینامه رانندگیتان که اعتبار آن به پایان نرسیده باشد .

کارت ملی ، یک برگ چک برای ضمانت و گواهینامه رانندگی ، برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بدو کیش بروید. 5. حد اکثر سرعت در خیابان های اصلی جزیره کیش با استفاده از تابلو های راهنمایی رانندگی اعلام شده است ؛ اما حداکثر سرعت در مکان های تفریحی و سیاحتی 50 کیلومتر در ساعت بوده و توسط دوربین ها کنترل میشود. کیش تخفیف مدل بالا ترین و لوکس ترین خودرو ها را با ارزان ترین قیمت به مسافران عزیز ارائه می کند. این جزیره جزو مناطق گردشگری مهم و لوکس هست به همین دلیل اجاره عبور و مرور ماشینهای ایرانی نیست. شما میتوانید باقیمتی مناسب آخرینمدلهای ماشینهای روز دنیا را در اختیار داشته باشید. از ماشینهای ارزان قیمت و اقتصادی تا انواع شاسی بلندها و خودروهای اسپرت و لوکس، همه و همه در دسترس شما هستند. به گونهای که برای خودروهایبنز و یا مازراتی باید مبلغی حدود 10 تا 30 میلیون تومان پرداخت کنید.

شماره دو : اگر ماشین خراب شود، اجاره کننده شخصا باید موضوع را به شرکت اجاره دهنده به سرعت اطلاع رسانی کند ؛ شما به هیچ وجه اقدام به انتقال ماشین یا تعمیر خودسرانه ماشین نکنید. خودروهای سواری، شاسی بلند، کروک و کوپه در جزیره برای اجاره وجود دارد و هر کسی با توجه به شرایط خودش اقدام به اجاره این خودروها میکند. زیرا در صورت ایجاد هر خسارت و یا هر موردی هیچ مدرکی برای اثبات نخواهید داشت. اجاره خودرو، ماشین یا اتومبیل یا هر اسمی که این موجود چهارچرخ را با آن می نامید، در جزیره زیبای کیش یکی از امکانات جذاب و صد البته بسیار کاربردی این جزیره مرجانی در میان آبهای نیلگون خلیج فارس است. قیمت هر 24 به دلیل قرارگیری جزیره در منطقه آزاد و نداشتن هزینه گمرک برای ماشینها قیمت خودرو در کیش بسیار ارزان بوده . به همین دلیل تمامی این موسسات کرایه خودرو کیش برای کاربران محترم وب سایت افراز تالار کد های تخفیف ویژه ای قرار داده اند تا کاربران عزیز بتوانند با کمترین هزینه به کرایه خودرو در کیش بپردازند و از رانندگی با تمامی اتومبیل های مورد علاقه خود لذت ببرند.

این امر باعث شده تا قیمت بسیاری از اجناس در کیش، پایین تر از دیگر شهرها باشد. در خصوص این امر شرکت های بزرگ و متفاوتی وجود دارند که این خدمات را به مسافران ارائه می دهند. اگر میخواهید که بعد از اینکه ماشین مورد نظرتان را در جزیره اجاره کردید با مشکلی مواجه نشوید، باید یک سری قوانین و مقررات اجاره ماشین را قبل سفر با تور کیش بدانید تا متهمل اشتباه یا هزینه های گزاف نشوید که در ادامه قصد داریم به مهمترین قوانین در این زمینه اشاره کنیم، پس همراهمان باشید. اما توجه داشته باشید که زمان اجاره ماشین کیش ، قبل از دریافت خودرو از بهترین موسسه کرایه ماشین اجاره خودرو کیش حتما” تمامی بدنه ی ماشین را چک کرده تا در زمان تحویل خودوری اجاره شده از بهترین موسسه کرایه ماشین اجاره خودرو کیش به مشکل خاصی برخورد نکنید. برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم ما یکی از مؤسسات را بررسی کرده ایم. بعلاوه شما این امکان را هم دارید که درست قبل از سفرتان، ماشین مورد دلخواهتان را رزرو نمایید، در ادامه برای این کار تنها کافیست در سایت هایی که برای این موضوع ارائه خدمات دارند رفته و ثبت نام کرده و سپس هزینه رزرو را پرداخت کنید.

اطلاعات بیشتر :

https://sweechkish.com/

  • نت سنتر
۰۴
شهریور

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، تعامل دو قوه را زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور عنوان کرد.

متن این‌نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضور ارجمند جناب آقای حجت الاسلام دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

لازم می‌دانم از سوی خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از نامه صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را داشته باشم. همدلی و همکاری قوای مقننه و مجریه که نمونه آن در بررسی‌های کارشناسانه نمایندگان و تعامل وزرای پیشنهادی و مجموعه دولت و رای اعتماد حداکثری نمایندگان مجلس مشاهده شد، زمینه مناسبی برای حل مشکلات معیشتی، ثبات اقتصادی، کارآمدی و پیشرفت کشور را به وجود آورده است. در این مسیر مجلس با استفاده از ظرفیت‌های خود تلاش خواهد کرد دولت در رسیدن به اهداف مذکور و جلب رضایت مردم عزیز ایران موفق و کامیاب باشد.

برای جنابعالی و همکاران محترم در دولت سیزدهم آرزوی توفیق دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی

محمد باقر قالیباف

  • نت سنتر
۰۴
شهریور

اگر شما هم اهل سفر های هواپیمایی بوده باشید ، احتمالاً واژه بلیط چارتری یا پرواز چارتری را زیاد شنیده اید. تصور عام از این اصطلاح ، پروازی ارزان قیمت با تایم محدود است که به علت ارزان قیمت بودن ، می تواتد بی کیفیت باشد . اما آیا این تصور حقیقت دارد؟

معنی لغوی چارتر (charter) به معنای اجاره کردن یا دربست کرایه کردن است و اصطلاح پرواز چارتری ، پروازی است که در آن تمام یا قسمتی از صندلی های هواپیما توسط شرکت هواپیمایی چارتر کننده از ایرلاین یا دفتر خدمات گردشگری خرید و اجاره داده می شود. گاهی اوقات پروازهای چارتری توسط گردشگران و مسافران در برخی از مسیرها سفارش داده می شود ، اما در هر صورت بلیط توسط چارتر کننده ، که آژانس مسافرتی مربوطه است ، فروخته می شود. شرکت های چارتر کننده در خرید و اجاره ی پرواز های لحظه آخری مهارت بالایی دارند و در واقع این یک بازی برد برد بین مسافران و آژانس های مسافرتی است.

در پروازهای چارتر ، فقط فروش بلیط توسط اجاره کنندگان بلیط یا همان مسافران انجام می شود ، اما سایر مسائل مربوط به پرواز مانند حمل و نقل ، بار ، تاخیر ، لغو پرواز ، تصادف در مسافران و هواپیماها و تمام مشکلات جانبی بر عهده چارتر کننده است و آژانس فروشنده بلیط در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد و بلیط های کنسل شده نیز قابل بازگشت و عودت نمی باشند.

پروازهای چارتر به دو مجموعه ی اجاره ی کامل پرواز (کل صندلی های هواپیما) یا اجاره تعدا محدودی صندلی تقسیم می شوند.

منظور از اجاره کامل اجاره کلیه صندلی های هواپیما برای مدتی معین است مثلا برای یک پرواز و یا برای کل پرواز های تعطیلات عید نوروز اما اجاره صندلی یعنی آژانس هواپیمایی چارتر کننده تعدادی محدود از صندلی های یک پرواز را اجاره می کند که در این صورت ، مسافر می تواند صندلی خود را به صورت شناور (نامشخص) یا به صورت مشخص و یا به صورت رفت و برگشت اجاره نماید.

هواپیماهای چارتری

اصطلاح هواپیمای چارتری از لحاظ ریشه کلمه با پرواز چارتری یا بلیط چارتری تفاوت دارد . درواقع هواپیماهای چارتری هواپیماهای کوچکی هستند که تعدا کمی از مسافرین را حمل می کنند این تعداد معمولا کم تر از ۱۰ نفر مسافر است. این نوع هواپیماها که به هواپیماهای لوکس هم مشهورند ، به شخصیت های مهم سیاسی و یا هنری و یا ورزشی اجاره داده می شوند تا سفر راحتی را برای آنان به ارمغان بیاورند. خدمات ارائه شده در این هواپیماها نیز کاملا وابسته به مسافران است.

بلیط چارتری ، بلیط سیستمی

واژه ی بلیط هوایپمایی از سال ۱۹۰۹ همزمان با رونق گرفتن سفر های هواپیمایی مورد استفاده قرار گرفت و مسافران می بایست برای رزرو صندلی بر حسب مسافت سفر خود و یا امتیاز سفر خود مبلغی را برای بلیط می پرداختند . به تدریج بر طرفداران سفر های هواپیمایی افزوده شد و شرکت های هواپیمایی برای کسب در آمد بیشتر، نرخ بلیط ها را افزایش دادند . پس از چندی آژانس های مسافرتی به آمار جالبی دست یافتند . این آمار بیان می کرد که تمایل مسافران برای رزرو بلیط های کنسلی لحظه آخر که با کاهش قیمت مواجه شده بود بشدت بالاست ‌ . آن ها متوجه شدند که قیمت مصوب بلیط های هواپیمایی ، ممکن است برای مسافران چندان تحریک کننده نباشد و چه بسا آنان از وسیله ی نقلیه به صرفه تری برای سفر استفاده کنند. پس برای تشویق بیشتر آنان به خرید بلیط و مسافرت های هواپیمایی از نرخ های متغیر بلیط استفاده کردند که امروزه به بلیط های چارتری معروف است. بلیط های هواپیمایی به دو نوع اصلی بلیط چارتر و بلیط سیستمی تقسیم می شوند.

بلیط های سیستمی ، بلیط های مصوبی هستند که برای اولین بار در پروازهای هواپیمایی مورد استفاده قرار گرفت و مسافران بسته به مسافت سفر خود ، هزینه ی ثابتی را پرداخت می کردند . قیمت این بلیط ها معمولا ثابت است و طبق تعرفه گذاری های مراجع مربوطه محاسبه می گردد.

بلیط چارتری هواپیما نوعی بلیط هواپیما است که توسط آژانس های مسافرتی به فروش می رسد. در واقع ، این دفاتر در حین مذاکره با خطوط هوایی ، تمام یا بخشی از ظرفیت یک پرواز را به مسافران خود اجاره می دهند و مسئول فروش این ظرفیت هستند. در این روش آژانس مسافرتی کرایه کننده و فروشنده بلیط چارتر نامیده می شود. کسانی که قصد سفر و خرید بلیط چارتر هواپیما را دارند باید با چارتر آن (دفتر خدمات گردشگری) تماس بگیرند. شایان ذکر است که در این روش ، قیمت گذاری نیز بر عهده شرکت چارتر کننده است و شرکت فروش بلیط ها هیچ گونه حق قیمت گزاری در این زمینه را نخواهد داشت. همان طور که گفته شد ، قیمت بلیط های چارتری بر حسب صلاحدید شرکت چارت کننده متغیر است چرا که بلیط های خریداری شده قابلیت استرداد ندارند و شرکت چارت کننده موظف است با افزایش یا کاهش قیمت بلیط ها ، از فروش تمام آن ها مطمئن شود. این تغییر می تواند در هر سفر نیز متفاوت باشد برای مثال هرچه به تایم پرواز نزدیک می شویم ، فروش بلیط چارتر ارزان تر می شود تا شانس فروش رفتن بلیط های اجاره شده افزایش یابد. و بر عکس در زمانی که تفاضا برای بلیط بالاست ، برای مثال نزدیک عید نوروز که آب و هوا در اکثر نقاط کشور مساعد است و یا تعطیلات تابستان ، قیمت بلیط های چارتری بالاتر خواهد بود.

همچنین این تغییر قیمت در خصوص سفر های چارتری خارجی نیز صادق است.

تفاوت و شباهت های پرواز سیستمیک و چارتری

اولین تفاوت بین این دو ، تفاوت در قیمت است به این معنا که بلیط سیستمی دارای کرایه و قیمت ثابت است ، در حالی که قیمت بلیط چارتر می تواند بسته به زمان ، فصلی از سال ، موقعیت یا مناسبت های مختلف متغیر باشد.

دومین تفاوت آن است که بلیط های چارتری معمولا کنسلی ندارند و غیر قابل استرداد هستند و یا قیمت کنسلی بشدت بالایی دارند چون همان طور که اشاره شد شرکت چارت کننده به هیچ عنوان نمی تواند بلیطی را به شرکت فروشنده بلیط استرداد کند . بنابر این درصورتی که از سفر خود اطمینان ندارید بهتر است بلیط چارتری را رزرو نکنید. این در صورتی است که بلیط های سیستمی قابلیت کنسل شدن و صدور برای شخصی دیگر را دارند و بخش زیادی از هزینه بلیط به شخص عودت داده می شود.

با این حال هیچ یک از این دو بلیط ، قابلیت تغییراطلاعات فردی و تاریخ پرواز را ندارند و در صورت نیاز به تغییر بایستی بلیط قبلی استرداد و بلیط جدیدی صادر شود پس در ارائه اطلاعات خود دقت کافی داشته باشید.

تفاوت بعدی رده بندی سنی مسافران است که در پرواز های چارتری قیمت بلیط برای تمام سنین یکسان است اما در پرواز های سیستمیک نوزادان (کودکان زیر دو سال) از پرداخت هزینه بلیط معاف اند.

ذکر این نکته ضروریست که خدمات ارائه شده در هر دو نوع پرواز سیستمی و چارتری دقیقا مشابه است و پرواز چارتری ازرزان به معنای بی کیفیت بودن آن سفر و یا برعکس ، وی آی پی بودن آن نیست.

نکته قابل توجه دیگر در مورد بلیط های چارتر و پروازهای چارتری این است که بر خلاف پرواز های سیستمیک ، مسافرت چارتری به یک شهر یا کشور همیشه وجود ندارد و بر حسب فصل و آب و هوا و مناسبت هایی مثل عید نوروز و مناسبت های مذهبی متغیر است . با این حال برخی مسیرها مانند مشهد ، کیش و دبی که از پر طرفدار ترین سفر های چارتری هستند ، تقریبا در اکثر زمان های سال بلیط و پرواز چارتری دارند اما قیمت بلیط آن ها در مواقع مختلف سال متغیر است.

خرید بلیط چارتری ارزان

در گذشته ، اطلاع رسانی آفرها ، تخفیات و پیشنهادات ویژه ی مسافرتی ، تنها از طریق روش های اطلاع رسانی ابتدایی همچون پیامک و ایمیل به مسافران و یا ارائه پیشنهادات بصورت حضوری امکان پذیر بود . اما امروزه با گسترش سایت ها و کانال های ارتباطی پیشرفته ، اطلاع رسانی پروازهای هواپیمایی سریع تر و بهتر صورت می گیرد که نه تنها برای مسافران بلکه برای آژانس های هواپیمایی هم سودمند است.

فراموش نکنید که بر خلاف تصور بلیط چارتری همیشه ارزان ترین بلیط هواپیمایی در دسترس نیست . پس با این حساب ، هر گاه به قصد سفر ، سایت های گردشگری را زیر و رو کردید و ناگهان چشمتان به بلیط چارتری با قیمت به صرفه و ارزان افتاد ، به هیچ وجه آن را از دست ندهید.با این حال قبل از آنکه با دیدن قیمت بلیط های چارتری ، سریعا دست به جیب شوید ، یک مقایسه قیمت ساده بین بلیط های معمولی و چارتری می تواند سودمند باشد.

 گاهی خرید بلیط ارزان چارتری می تواند کاملا شانسی باشد. در واقع شناخت بهترین زمان و شرایط برای سفر به گقصد مورد نظر می تواند تا حد زیادی به شما در یافتن بلیط چارتری ارزان کمک کند.

در این راستا بررسی سایت های به روز در زمینه سفر های هواپیمایی چارتری و مشاوره و راهنمایی در خصوص بهترین زمان سفر به یک شهر یا کشور می تواند راه کار مناسبی برای بهره مندی از آخرین آفر های مسافرتی باشد.

سایت ascharter.ir  آماده ی اطلاع رسانی در خصوص پرواز های چارتری و آخرین تخفیفات در زمینه مسافرت های هواپیمایی است که با اطلاع رسانی دقیق ، شانس مسافران را برای لذت بردن از یک سفر ایمن و لذت بخش با خریدی آسان و به صرفه فراهم نموده است. همچنین می توانید در این سایت اقدام به خرید بلیط ارزان چارتری نمایید.

  • نت سنتر