نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

۲۸
شهریور

روش های تمیز کردن آجرنما

 

تمیزکردن نمای آجری از دغدغه های مردم است. نمای آجری بعد از مدت طولانی کثیف خواهد شد و زیبایی که دارد را از دست میدهد و دیگر نمای جالبی ندارد. آجرها اجسام بسیار سختی هستند، ولی با این حال بعضی مواقع ممکن است جرم بگیرند یا بر اثر بارندگی، رشد جلبک یا کپک، یا حتی رنگ کاری و برخی عوامل دیگر، کثیف شوند و احتیاج به تمیز کاری داشته باشند. در ادامه روش های تمیز کردن نمای آجری را بررسی خواهیم کرد.

 

1 . روش سند بلاست

برای این که جرم ها از روی نمای آجری تمیز شود، از روش سند بلاست بهره بگیرید. سند بلاست روشی است برای صیقل دادن سطح مورد نظر، که در این فرایند دانه های شن و یا سیلیس با سرعت و با فشار زیاد هوا بر روی سطح مورد نظر پاشیده شده و باعث پاک سازی لایه های آلوده سطوح می شود.

 

2. روش وت بلاست
 

ویژگی ها کلیدی و منحصر به فرد روش وت بلاست شامل استفاده از ذرات ساینده با دانه بندی متفاوت، به کارگیری آب و صابون برای فعال کردن چربی های سطح و از بین بردن گرد و غبار ناشی از عملیات سندبلا­ست است. در این فرایند آب با فشار زیاد همراه با دانه های شن یا سیلیس بر روی سطح مورد نظر پاشیده میشود و باعث تمیزی سطوح میشود. وت بلاست دو مزیت بزرگ دارد، اول کاهش اثرات شکست سطح در اثر برخورد مواد ساینده پرفشار و دوم، جلوگیری از چسبیدن ذرات خارجی به سطح صیقلی شده.

 

3. شستشو نمای آجری با آب
 

از نظر ما بهترین روش پاک سازی نمای آجر با آب خالی است. البته میتوانید از پودر لباس شویی دستی، محلول سرکه هم بهره بگیرید. آب خالی بدون هیچ کدام از آن مواد، بهترین راه برای تمیز کردن نمای آجری است.

 

4. تمیز کردن نمای آجری با سمباده

زمانی که جرم نمای آجری را گرفته، میتوانیم روی آن آب بپاشیم و هنگامی که آب از بالا به پایین حرکت میکند، با سنباده غیر سیمی، یا مویی، و در مواردی سنگساب دستی، جرم ها را با این وسیله ها کنده و روی آن دوباره آب بگیرید.

 

5. محلول کلر

اگر روی نمای آجری ساختمان شما کپک و جلبک دیده میشود، باید از محلول کلر استفاده کنید، مقدار مساوی کلر و آب را کاملا باهم مخلوط میکنید، این محلول به دست آمده را درون یک سمپاش باغ بریزید و آن را روی نمای آجری اسپری کنید. قبل از خشک شدن محلول روی نمای آجری باید سریع آن را آب کشی کنید.

 

6 . اسید رقیق فلوئوریدریک

استفاده از اسید رقیق فلوئوریدریک، یکی دیگر از روش های تمیز کردن آجرنما است. برای تمیز کردن آجر با این محلول حدود ده درصد این اسید را با آب ترکیب کنید و بعد نمای آجری را با آب کاملا خیس نمایید. سپس این محلول را با قلمو یا فرچه بر سطحی که خیس شده بکشید و بعد با برسی که جنس آن چرم باشد، سایش بدهید و بلافاصله با آب شست و شو کنید.

7. رزین یا نانو

برای این که نمای آجری ساختمان شما تمیز شده و هم دوام آن بیشتر شود، به شما پیشنهاد میکنیم از رزین یا نانو استفاده کنید. نانو و رزین بهترین راه حل برای محفوظ بودن آجر در برابر جرم و رطوبت است. لازم به ذکر است که بدانید پوشش نانو هیچ موقع باعث نمیشود رنگ آجر تغییر کند.

 

8. میز کردن نمای آجری با بخار آب

در این روش با دستگاه مخصوص، آب گرم و بخار را روی نمای آجری می پاشیم. میتوانید درون این محلول به مقدار کمی مایع صابون، یا حتی مواد کف کننده بریزید و نمای آجری ساختمان با این روش تمیز کنید ولی توجه داشته باشید اگر نمای آجری ساختمان شما چرب شده باشد، باید ترکیب بخارآب و آب گرم را سه بار روی ساختمان بریزید تا کاملا پاک سازی شده و مثل روز اولش تمیز گردد.

 

9. از مواد خنثی کننده استفاده شود

آجر به دلیل پفکی بودن و جذب آب بالا به سرعت کثیف میشود و بعد از گذشت زمان شروع به شوره زدن میکند، (شوره همان سفیدک هایی است که روی آجر مشاهده میکنید). برای تمیز کردن این شوره ها، نیاز است از مواد خنثی کننده شور و یا نانو استفاده کنید.

 

10. محلول شست و شو

یک روش دیگر برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان این است که از یک سطل آب، محلول سفید کننده، فرچه بزرگ، شلنگ و سری که فشار آب را چند برابر کند استفاده کنید. مقدار مساوی محلول سفید کننده را با آب درون سطل  ترکیب کنید، سپس آجرها را با فرچه بزرگ بشویید. قبل از این که محلول روی آجر خشک شود، آب را با فشار زیاد روی نمای آجری بگیرید. این امر علاوه بر این که خود آجر را تمیز میکند، سبب میشود گرد و خاک بین شیار آجر ها هم از بین برود.

 

11.  ماسه سنگ

در شستن نماهای آجری که خیلی کثیف هستند باید از ماسه سنگ برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. این نوع ماده برای لایه برداری آجرهای خیلی کثیف مورد استفاده قرار میگیرد.

 

12. محلول استون کلینز

این محلول برای شستن انواع آجرنما، سنگ، سرامیک و ...  مناسب می باشد.اسید استون کلینز، کنسانتره است به همین دلیل اگرنمای ساختمان شما ترکیبی از آجر و سنگ است این محصول بهترین گذینه برای استفاده است، زیرا اسید ساب سنگ را از بین میبرد و گاهی نیز بافت آجر را تخریب میکند. برای استفاده ابتدا شوینده را به نسبت دلخواه به جرم سطح از 1 به 20 تا 1 به 200 مخلوط کرده و روی سطح می پاشیم. پس از 5 الی 20 دقیقه با کارواش یا برس سطح را شستشو میدهیم.

 

آجر نما مشکی: https://alborznama.ir/i-16340/%D8%A2%D8%AC%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7-%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B2B12

  • نت سنتر
۲۳
شهریور


به این صورت که میتوان با یه طراحی زیبا، میز تلویزیون را در زیرپله قرار داده و یا با نصب تلویزیون به دیواره پله، به راحتی تمامی سیم و کابلهای آن را در پشت تلویزیون مخفی کرد. یه سوال دیگه، اگه از جاش در بره چیزی برای باز دارندگی وجود داره یا نه؟ در مواردی نادر استثنائاتی وجود دارد که پاهای پرانتزی ممکن است تا بزرگ سالی فرد باقی بمانند ، این شرایط یا در نتیجه ی سوءتغذیه ، یک بیماری خاص یا به خاطر برخی از شکستگی ها یا صدمات استخوانی در دوران کودکی به وجود می آید. در غیر این صورت با استفاده از نکات گفته شده میتوانید یک زیرپله کاربردی و خاص داشته باشید.

قرار دادن میز تلویزیون و یا بوفه در زیرپله، یکی از ایدههای کاربردی برای استفاده بهینه از فضای اضافی زیرپله است. دانلود رایگان فمیلی های رویت Revit فمیلی ماشین سواری لوکس ایرانی خارجی- فمیلی سرویس بهداشتی ایرانی خارجی فرنگی توالت ایرانی - انواع فمیلی ستون رومی گرد مربعی - فمیلی انواع درخت فمیلی گیاه - فمیلی انواع درب چوبی آهنی ساده - فمیلی تخت خواب دونفره تک نفره ساده تاشو- فمیلی اجاق گاز چند شعله صفحه ای و عادی - فمیلی انواع پنجره- فمیلی چوبی آهنی - فمیلی انواع صندلی اداری مطالعه چوبی چرم - فمیلی قایق و کشتی- فمیلی انواع مبل ساده راحتی کاناپه - فمیلی مبلمان اداری - فمیلی لوازم ورزشی - فمیلی موتور و دوچرخه - فمیلی چراغ محوطه - فمیلی چراغ و لوستر - فمیلی چراغ دیواری - فمیلی انواع آباژور چراغ خواب - فمیلی هواپیما و بالگرد-فمیلی انواع کامیونت - فمیلی گل و گیاه- فمیلی انواع یخچال دو در تک در سایدبای ساید - فمیلی درب اسلایدی - فمیلی انواع درب اسلایدی و آکاردئونی - کابینت MDF - انواع کابینت آشپزخانه -انواع پنجره کلاسیک - فمیلی پله و رمپ برقی - فمیلی انواع پله و رمپ برقی- Book-SITE-Template - فمیلی انواع آسانسور- فمیلی انواع درب دولنگه - فمیلی انواع درب گاراژ - فمیلی انواع بوفه و قفسه - فمیلی انواع میز اداری و..

قیمت بالابر ساختمانی کوچک نسبت به بالابرهای بزرگ کمتر است و در صورتی که با بالابر کوچک نیازتان برطرف می شود بهتر است که از هزینه های اضافی پیشگیری کنید و بالابر کوچک تهیه کنید. این نوع بالابر هیدرولیکی خانگی نسبت به فضای موجود در ساختمان ها، میان پله ها، حیاط پشت ساختمان، نمای ساختمان و حتی در منازل دوبلکس نیز نصب می شود. قیمت بالابرهای وینچی به خاطر عملکرد ساده آن ها بسیار پایین تر از قیمت بالابرهای هیدرولیکی می باشند ولی به خاطر جنبه های حفاظتی و امنیتی پایین بالابر وینچی برای حمل نفر توصیه نمی شوند. قیمت بالابر خانگی فروش بالابرهای کششی و هیدرولیکی نفر بر باربر غذابر و بالابر خودرو ، بالابر فروشگاهی بالابر مغازه ای ، بالابر خانگی و… برای ساختمان ۴ طبقه فاقد آسانسور که شمالی هستش آیا میشه بالابر یا آسانسور از حیاط یا اصطلاحا نمای ساختمانزد؟ اگر فکر یا ایده خاصی برای استفاده از فضای زیرپله مدنظرتان است، این امر نیازمند این است که شما در مراحل ابتدایی ساخت خانه و یا در مراحل میانی بازسازی آن باشید، تا بتوانید ایدههای خود را در مورد راهپله اجرایی کنید. پیام شما باید بین 20 تا 3000 کاراکتر باشد! شما میتوانید از تعداد بیشتری وزنه استفاده کنید تا آن ها را سنگین تر نمایید و هر زمان که وقت داشتید به انجام این تمرین بپردازید تا کم کم شاهد نتایج به دست آمده باشید.

برای خرید عمده صندلی های پلاستبکی جدید آن هم با کیفیتی بی نظیر خریداران می توانند با مراجعه به مراکز رسمی صندلی دلخواه را در تعداد بالا سفارش دهند. صندلی پلاستیکی پله ای توسط خریدار عمده با تعداد بالا سفارش داده می شود و یکجا دریافت می گردد. اگر مدل انتخابی شما از جنس استیل است حتما دقت کنید که با روکش کروم باشد تا خاصیت ضد زنگ و ضد خورندگی در محیط بیرون و در شرایط جوی بارندگی و رطوبت بالا داشته باشد. آسانسور پله می تواند برای بریدن صندلی چرخدار با سطوح مختلف، مناسب برای صندلی چرخدار بین پله ها، از طبقه اول تا طبقه دوم، یا طبقه سوم، مناسب باشد. انواع صندلی های پلاستیکی پله ای با داشتن پله های مناسب بسیار بادوام بوده و هیچ گونه لغزندگی نخواهند داشت. به صورت کلی برای خرید صندلی پله پیما باید چند نکته مهم را مدنظر قرار داد چرا که این محصول برای حمل بار طراحی نشده اند، بلکه قرار است یک نفر را جابجا کند، ازین رو باید فاکتور های ایمنی و کیفیت را همزمان پوشش دهد.

یکی از محصولاتی که خریدار عمده محصولات پلاستیکی به آن توجه می کند، صندلی پلاستیکی پله ای است که با مدل های جدید وارد بازار فروش کلی شده است. وجود پله های به کار رفته در صندلی پلاستیکی پله ای موجب استفاده راحت تر از این صندلی شده است. با وجود صندلی پلاستیکی پله ای، بسیاری از مشکلات نشستن در فضاهای شیب دار برای افراد حل شده است. سنسور ایمنی پایین: حسگرهای ایمنی در چهار گوشه وسط پلتفرم وجود دارد. زیر سبد دارای سنسور است. ویلچر زیر یک ویلچر برقی پله رو حرفه ای است که در ایران موجود نمی باشد و اگر قصد خرید آن را دارید باید سفارش داده و حدود 60 تا 90 روز برای تحویل آن صبوری کنید بعلاوه پرداخت مبلغ حداقل 500 میلیون تومان. به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در هفته هشتم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امارات را نیز با یک گل از پیش رو بردارد تا همچنین مقتدرانه صدرنشین گروه نخست این رقابت ها باشد.

  • نت سنتر
۱۸
شهریور

سرمایه گذاران مشتاقند که بدانند چه میزان سرمایه مورد نیاز شماست و این مبلغ در چه مواردی هزینه میشود و چگونه سرمایه و سود آنها بازگشت مییابد. اجرای یک کسب و کار موفق به این معناست که به میزان پولی که به دست می آورید، و پولی که هزینه می کنید توجه زیادی نمایید. برای ارزیابی کسب و کار چند روش وجود دارد: در مشاوره توسعه کسب و کار این رویکردها و روش های ارزیابی کسب و کار مورد بررسی قرار می گیرند. نکته ای که باید دقت کنید آن است که مثل نگارش مقاله آکادمیک که SUMMARY آن ، اول مقاله نشان داده می شود، اما آخرین بخش مقاله است که توسط نویسندگان، تالیف می شود، در بیزینس پلن نیز، EXECUTIVE SUMMARY باید در پایان نوشته شود تا شما درک خوبی از بیزینس پلن کسب کرده و بتوانید خلاصه مطلوبی که جذابیت بالا برای جلب نظر سرمایه گذار داشته باشد را آماده کنید. در ادامه قصد داریم به صورت کامل به بازار کار رشته MBA بپردازیم و چند فرصت شغلی که هم اکنون در در ایران و خارج از کشور برای رشته MBA وجود دارد را به شما معرفی کنیم؛ همراه ما باشید. دلیل اول این است که از آنجایی که این بنگاه ها رقابت و کارآفرینی را افزایش می دهند بنابرین منافعی در جهت رشد کارایی نوآوری و بهره وری دارند پس حمایت مستقیم دولت از این بنگاه ها میتواند کشور را در جمع آوری منافع اجتماعی یاری دهد .

MBA مخفف عبارت Master of Business Administration به معنی دوره ای پیشرفته از مدیریت کسب و کار است که به عبارت ساده تر در آن می آموزید چگونه با استفاده از مهارت های کاربردی و اجرایی ، مدیریت کسب و کار را به گونه ای پیش ببرید که مشکلات ، چالش ها و مسائل را به خوبی مدیریت کرده و آن ها را یکی پس از دیگری از مسیر پیشرفت کسب و کار بردارید. انسانی موفق خواهد بود که از تجربیات دیگران استفاده کرده باشد و با تکرار نکردن اشتباهات، سرعت خود را افزایش دهد. اغلب شرکت های بین المللی که نیروهایی با نژاد ها و اقوام مختلف از سرتاسر جهان استخدام کرده اند چالش ها و مشکلات زیادی در مدیریت آن ها دارند و از این رو نیاز ان ها به مدیر منابع انسانی افزایش می یابد. ما قبلا مقاله MBA چیست را به صورت کامل در سایت بارگذاری کرده ایم و هم اکنون می توانید به مطالعه دقیق تر از MBA چیست بپردازید. یکی از مزیت هایی که رشته MBA دارد این است که موقعیت شغلی آن گسترده و از تنوع بالایی برخوردار است. بسیاری از دانشجویان و کسانی که قصد تحصیل در رشته MBA را دارند اغلب سوالاتی در رابطه با فرصت های شغلی MBA و پتانسیل درآمدی آن دارند.

در این دوره بازدیدهای علمی و کاربردی از پروژههای اقتصادی و کسبوکارهای موفق اعم از بازدید از پروژه بزرگ ایرانمال و بخشهای آن و استارتآپهای موفق، صورت خواهد گرفت. طرح های استارتاپی، طرح برنامه ریزی داخلی، برنامههای استراتژیک، برنامههای اجرایی و طرحهای کسب و کار با تمرکز بر توسعه از آن جمله هستند. بازار کار رشته MBA در گرایش بازاریابی با این وجود از رقابت بیشتری نیز بر خوردار است که باید در نظر داشته باشید. مدیریت بازاریابی از جمله پر طرفدار ترین شغل های رشته MBA است و از همین رو دوره MBA گرایش بازاریابی از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر گرایش های MBA برخوردار است. در این دوره سعی شده با رویکردی عملگرایانه از یک سو و فعالیتهایی پژوهشمحور از سوی دیگر، یادگیری آموزشها بهصورت اجرایی، مهارتی و کاربردی باشد و از همه مهمتر با توجه به پرداختن به روشهای نوین مدیریت و همچنین تلفیق آن با روشهای بومی کشور از طریق برگزاری سمینارهای کاربردی، انجام کار گروهی، اجرای طرحهای اجرایی و همچنین پژوهشهای محوری، تا حد زیادی به افراد آموزش داد که چگونه در بازار رقابتی و حرفهای، همواره بهترین باشند. مدیران نواندیش در تمام مراحل رشد و توسعه کسب و کار به عنوان مشاوره شغلی در کنار شما در کرمان و رفسنجان خواهد ماند.

اگر قصد تحصیل در گرایش مدیریت منابع انسانی MBA را دارید بهتر است بدانید فرصت های شغلی شما در خارج از کشور و سازمان ها و شرکت های بین المللی به مراتب بیشتر از سایر گرایش هاست. 2) ارزیابی اقتصادی و بازار: هدف از ارزیابی اقتصادی عبارت است از شناخت شاخص های یک کالا از نظر عرضه، تقاضا، قیمت فعلی و پیش بینی موارد فوق در یک دوره زمانی معین و برآورد کمبود یا مازاد کالا در آن دوره زمانی. نتایج حاکی از آن بود که هزینه بدهی با متغیرهای متفاوت بودن مدیرعامل از رییس هیأت مدیره، نسبت اعضای غیرموظف هیأت مدیره، اندازه هیأت مدیره و سهامداران کنترلی دارای رابطه منفی معنادار میباشد. مسلماً اول از همه شما که قصد ورود به این حوزه را دارید، باید بتوانید اطلاعات لازم را به خوبی جمعآوری و تحلیل کنید. شراکت : اگر قصد دارید با سایر شرکت ها به همکاری نزدیک شوید، داشتن یک نمای کلی از دید مخاطبان خود و استراتژی رشد شما باعث می شود که تشخیص دهند که آیا تجارت شما مناسب برای آنها می باشد - به خصوص اگر آنها در مسیر رشد خود بیش از شما باشند.

منبع: https://www.narbonbd.com/

  • نت سنتر
۱۳
شهریور

شرکت سرویس باسکول در زمینه تولید، نصب، راه اندازی و خدمات انواع باسکول جاده ای فعال می‌باشد. این شرکت با بهره‌گیری از بروزترین تجهیزات دنیا و مجرب‌ترین متخصصین بعنوان برترین تولیدکننده باسکول و ارائه دهنده خدمات باسکول در ایران شناخته می‌شود.

«سرویس باسکول» بعنوان جزئی از باسکول پند ارائه دهنده خدمات تعمیرات باسکول نظیر کالیبراسیون، نگهداری، لوازم جانبی و سرویس‌های مختلف باسکول می‌باشد و در کوتاهترین زمان به سراسر ایران خدمات باسکول را ارائه می‌نماید.

سرویس باسکول بعنوان بخشی از باسکول پند واردکننده و تولیدکننده تمامی اجزاء باسکول  می‌باشد و به همین دلیل آگاهی کامل نسبت به جزئیات فنی و ابعاد تخصصی کار دارد. همچنین این اطمینان برای مشتریان حاصل می‌شود که تمام قطعات اصل و اوریجینال می‌باشد.

شبکه گسترده نمایندگی‌های مجاز باسکول پند امکان ارائه خدمات باسکول در کمترین زمان در هر نقطه از کشور را مهیا کرده است. جهت تعمیرات باسکول تنها با یک تماس در هر نقطه‌ای که باشید کارشناسان و متخصصان «سرویس باسکول» جهت ارائه خدمات باسکول به محل شما اعزام می‌گردند.

سرویس باسکول علاوه بر ایران، آمادگی ارائه خدمات در تمام کشورها را دارد؛ تا اکنون در کشورهایی نظیر عراق، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، عمان، گرجستان، قزاقستان، کنیا و کلمبیا خدمات و تعمیر باسکول توسط تیم متخصصین سرویس باسکول انجام پذیرفته است.

منبع: https://servicebaskool.com/

  • نت سنتر
۱۲
شهریور

این یکی دیگر از عوامل خطر چاقی به دلیل عدم فعالیت است. انتخاب خنثی کردن یا عدم خنثی سازی و زمان، به طور بالقوه پیچیده تر از آنچه قبلاً در نظر گرفته شده است. تغذیه یکی از پارامترهایی است که می توانیم با رعایت خوب مالکان آن را کنترل کنیم. اساسا امروزه در جوامع پیشرفته و جهان اول نه فقط حیوانات خانگی که با کمک پناهگاه ها و گروه های حمایت برای جلوگیری از تولد توله های ناخواسته حیوانات شهری هم به عقیم سازی آن ها اقدام می کنند تا از افزایش بیش از حد جمعیت حیوانات بدون صاحب و بروز حیوانآزاری و کشتارهای سامان دهی شده سگ ها و گربه ها از سوی شهرداری یا نهادهای دولتی دیگر جلوگیری کنند. که می توان جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها را از فواید عقیم سازی کردن سگ ها دانست. این کار خطر ابتلا به ویروس نقص ایمنی در گربههای نر را کاهش خواهد داد.

عقیم سازی حیوانات خانگی

در دنیای گربه ها عروس خانم در خانه ننشسته تا اقا داماد زنگ در خانه را بزند خودش دست به کار می شود و برای بدست آوردن زوج مورد علاقه اش تلاش میکند میو های شبانه و مدفوع کردن در محل قلمرو اش از جمله از تلاشهای ایشان میباشد در پایان ممکن است که گربه ماده برای پیدا کردن زوج مورد علاقه اش سر به کوچه و خیابان بزند و بعد با شکم گنده به خانه بازگردد هر چه باشد گربه ای که در خانه بزرگ شده و تا حالا کوچه و خیابان را ندیده با اینکار خود را در برابر خطرات زیادی قرار میدهد. عمل عقیم سازی سگ های نر هیج تاثیری نمی تواند بر روی این دست رفتاری های آن ها داشته باشد و فقط می تواند میل جنسی آن ها را نسب به جنس مخالف کمی کنترل کند. تست داروی بیهوشی روی گربهتون انجام شود. 3. سگ های نری که عقیم نشدن رفتارهای جنسی مثل لیس زدن آلت تناسلی، سوار شدن روی بالش یا پای افراد رو از خودشون نشون میدن درحالی که سگ های عقیم شده این رفتار هارو ندارن. مثلا به بهبود رفتارهایی مثل خود ارضایی مخصوصا در سگ های ماده، اسپری کردن ادرار گربههای نر و حتی کاهش برخی از اشکال خشونت در نرها کمک می کند.

https://nikpetclinic.com/sterilization/

مطالعات اپیدمیولوژیک افزایش بروز برخی از سرطان ها از جمله لنفوسارکوم (LSA)، استئوسارکوم (OSA) و تومورهای ماست سل (MCT) را در سگ هایی که تحت عقیم سازی اولیه قرار می گیرند، گزارش کرده اند. حال می خواهیم درباره عقیم سازی سگ نر بگوییم، در این باره باید بدانید که عقیم کردن، در سگ نر به منظور کنترل کردن جمعیت، کنترل رفتار های نامناسب، جلوگیری از تولد توله های ناخواسته و در نهایت پیشگیری و درمان برخی بیماری ها می باشد. چندین نکته وجود دارد که می توان در زمان انجام عمل به صاحبان آنها اشاره کرد - پیشگیری بهتر از درمان است! در طول دوران عقیم سازی گربه تان و تا مدتی بعد از آن باید به گربه خود توجه کنید و خوب به او عشق بورزید. امیدواریم این مقاله سایمون کت به شما در آشنایی با رفتار گربه های نر بعد از عقیم شدن کمک کرده باشد. ما در سایمون کت به شما میگوییم که عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ بهترین زمان عقیم سازی چه موقع است ؟ سگهای نر هم در بین 6 ماهگی تا 10 ماهگی به بلوغ می رسند و تقریبا از 2 ماهگی تا 10 ماهگی می توان نسبت به عقیم سازی آنها اقدام کرد، چون بیضههای آنها از روز 60 تولد به شکلی هستند که امکان جراحی و تخلیه را به دامپزشک می دهند، اما همچنان بهترین سن برای عقیم سازی سگهای نر 6 ماهگی است.

مراجعه به یک دامپزشک مجرب بهترین انتخاب میتواند باشد. به این فرآیند گاهی “استریل کردن” یا “تثبیت” نیز گفته میشود. زندگی ما انسانها نیز پر از خطرات مختلف است. بارداری و زایمان نیز بدون خطر نیستند. حیوانات چاق و دارای اضافه وزن بسیار بیشتر در معرض خطر بیماری های ارتوپدی، بیماری های مجاری ادراری و دیابت هستند. احتمال عفونت ادراری در گربه های عقیم شده به دلیل کم تحرکی و اضافه وزن می تواند بالا رود به گونه ای که با بالا رفتن وزن و کم شدن تحرک های لازم تمایل به دفع ادرار کم می شود و با جمع شدن ادرار عفونت اتفاق می افتد. بسیاری از افراد بر این باورند که سگ ها با عقیم شدن دچار اضافه وزن خواهند شد. در این صورت مطمئن هستید که گربه ها از دیوارها یا حصارها، پرش بلندی ندارد و با حرکات تند و سریع در حیاط خانه، جای بریدگی را به خطر نمی اندارد.

  • نت سنتر
۰۹
شهریور

همین ابتدای کار مشخص کنیم که یکی از وظایف روابط عمومی مدیریت بحران‌های رسانه‌ای ایجاد شده برای سازمان، ارگان، افراد و برند است و قرار نیست هرکسی برای خود بسم الله گفته و راه بیفتد و در نقش روابط عمومی به دنبال حل بحران باشد، بلکه صرفا این دلسوزان کارخراب کن می‌توانند در نقش همفکر در کنار روابط عمومی عمل کنند.

برگردیم سراصل مطلب و آن مدیریت بحران رسانه‌ای؛ بحران ماحصل شرایط ایجاد شده بعد یک واقعه است و خود واقعه لزوما بحران نیست.

بحران در رسانه زمانی ظهور می‌کند که ما آمادگی لازم برای حضور در رسانه‌های دیجیتال  و رصد اخبار فوری را نداریم، مثلا اگر حیطه فعالیت ما در خصوص اخبار مجلس است باید بتوانیم سرخط لحظه ای اخبار مجلس را داشته باشیم ولی اگر آمادگی می داشتیم به احتمال زیاد جلوی وقوع بحران را می‌گرفتیم و یا تاحد زیادی از شدت آن کاهش می‌دادیم. برای ورود به بحران باید اول رسانه را بشناسیم، انواع رسانه را بدانیم و استراتژی لازم برای قبل، حین و بعد بحران را از قبل آماده کرده باشیم، البته در اینجا منظور فرم کار است و نه محتوا.

امروزه بر خلاف گذشته که رسانه‌های سنتی ارتباط یک طرفه با مخاطب داشتند با ظهور رسانه‌های نو ارتباط دوسویه شکل گرفته و هر انسان خود مالک یک رسانه شخصی است و خبرهای فوری و لحظه ای تولید می شود. در گذشته مخاطب صرفا یک شنونده بود ولی امروز با داشتن رسانه شخصی مخاطب ما تبدیل به یک گوینده شده است.

حال ما باید به منظور کاهش احتمال وقوع بحران برای قبل، حین و بعد بحران استراتژی و دستورالعمل داشته باشیم که توضیح کامل آن در این مقال نمی‌گنجد اما به بررسی بخش‌های مهم این سه قسمت می‌پردازیم.

از جمله مهمترین اقدامات قبل بحران، رصد لحظه‌ای فضای رسانه‌ای حول برند سازمان خودمان است و باید مثل عقاب از بالا همه چیز را زیر نظر گرفت و کوچکترین تحرکی را رصد و تجزیه و تحلیل کرد.

در صورت وقوع بحران و حین آن باید با تشکیل تیم مدیریت بحران و مشخص بودن اعضای آن مثل مسئول ارتباطات به عنوان کسی که وظیفه رصد مخاطبان را دارد و باید فعالیت‌های آنها را حین بحران رصد کند و با تشریح فضای واقعی از بحران مانع از اتخاذ تصمیمات اشتباه بر پایه حدس و گمان توسط تیم مدیریت بحران شود.

بعد از بحران هم حتما باید عامل ایجاد بحران و روش‌های بهبود عملکرد تیم مدیریت بحران مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، همچنین نباید هیچ وقت در پاسخ دادن عجله کرد زیرا پاسخ ناقص و اشتباه خود باعث ایجاد بحرانی در بحران می‌شود، هیچ وقت نباید بدون داشتن اطلاعات کافی پاسخ داد.

موارد ذکر شده تنها یک سانت از دریای مدیریت بحران در رسانه است که باید در آن عمق پیدا کرد.کهمین ابتدای کار مشخص کنیم که یکی از وظایف روابط عمومی مدیریت بحران‌های رسانه‌ای ایجاد شده برای سازمان، ارگان، افراد و برند است و قرار نیست هرکسی برای خود بسم الله گفته و راه بیفتد و در نقش روابط عمومی به دنبال حل بحران باشد، بلکه صرفا این دلسوزان کارخراب کن می‌توانند در نقش همفکر در کنار روابط عمومی عمل کنند.

برگردیم سراصل مطلب و آن مدیریت بحران رسانه‌ای؛ بحران ماحصل شرایط ایجاد شده بعد یک واقعه است و خود واقعه لزوما بحران نیست.

 

بحران در رسانه زمانی ظهور می‌کند که ما آمادگی لازم برای حضور در رسانه‌های دیجیتال را نداریم زیرا اگر آمادگی داشتیم به احتمال زیاد جلوی وقوع بحران را می‌گرفتیم و یا تاحد زیادی از شدت آن کاهش می‌دادیم. برای ورود به بحران باید اول رسانه را بشناسیم، انواع رسانه را بدانیم و استراتژی لازم برای قبل، حین و بعد بحران را از قبل آماده کردیم باشیم، البته در اینجا منظور فرم کار است و نه محتوا.

 

امروزه بر خلاف گذشته که رسانه‌های سنتی ارتباط یک طرفه با مخاطب داشتند با ظهور رسانه‌های نو ارتباط دوسویه شکل گرفته و هر انسان خود مالک یک رسانه شخصی است. در گذشته مخاطب صرفا یک شنونده بود ولی امروز با داشتن رسانه شخصی مخاطب ما تبدیل به یک گوینده شده است.

 

حال ما باید به منظور کاهش احتمال وقوع بحران برای قبل، حین و بعد بحران استراتژی و دستورالعمل داشته باشیم که توضیح کامل آن در این مقال نمی‌گنجد اما به بررسی بخش‌های مهم این سه قسمت می‌پردازیم.

 

از جمله مهمترین اقدامات قبل بحران، رصد لحظه‌ای فضای رسانه‌ای حول برند سازمان خودمان است و باید مثل عقاب از بالا همه چیز را زیر نظر گرفت و کوچکترین تحرکی را رصد و تجزیه و تحلیل کرد.

 

در صورت وقوع بحران و حین آن باید با تشکیل تیم مدیریت بحران و مشخص بودن اعضای آن مثل مسئول ارتباطات به عنوان کسی که وظیفه رصد مخاطبان را دارد و باید فعالیت‌های آنها را حین بحران رصد کند و با تشریح فضای واقعی از بحران مانع از اتخاذ تصمیمات اشتباه بر پایه حدس و گمان توسط تیم مدیریت بحران شود.

 

بعد از بحران هم حتما باید عامل ایجاد بحران و روش‌های بهبود عملکرد تیم مدیریت بحران مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، همچنین نباید هیچ وقت در پاسخ دادن عجله کرد زیرا پاسخ ناقص و اشتباه خود باعث ایجاد بحرانی در بحران می‌شود، هیچ وقت نباید بدون داشتن اطلاعات کافی پاسخ داد.

 

موارد ذکر شده تنها یک سانت از دریای مدیریت بحران در رسانه است که باید در آن عمق پیدا کرد.

  • نت سنتر