نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۵
فروردين

به نقل از روزنامه خراسان، آخرین روز‌های اسفند ۹۹ با تصویب «طرح جوانی جمعیت و حمایت خانواده» در مجلس همراه شد؛ طرحی که مشوق‌های بسیاری برای ازدواج و فرزندآوری دارد، اما مخالفان، نقد‌هایی را هم به آن وارد می‌دانند. این نظرات مخالف سبب شد که در روز‌های ابتدایی هفته، جلسه‌ای با حضور موافقان و مخالفان طرح در پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شود. دکتر «هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان شورای نگهبان در توئیتی این جلسه را این‌طور توصیف کرد: «در یک جلسه داغ سه‌ساعته طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران موافق و مخالف بررسی و دیدگاه‌های نمایندگان دوطرف شنیده شد. گزارشی از نظرات تخصصی دو گروه برای تصمیم‌گیری اعضای شورای نگهبان طبق قانون اساسی و شرع ارائه می‌شود». سه روز قبل هم مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان برای بررسی ابعاد حقوقی این طرح تشکیل جلسه داد و باید منتظر بود و دید که نظر نهایی شورای نگهبان درباره این طرح چه خواهد بود؟

ویژگی‌های مثبت طرح از نگاه موافقان

جدال سخت بر سر طرح جوانی جمعیت/ مخالفان و موافقان نیز نکات جالبی دارندطی روز‌های اخیر، برخی از اعضای کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت در مجلس، با دفاع قاطع از این طرح به برخی ویژگی‌های مهم آن اشاره کرده‌اند:

* در این طرح حدود ٨ حکم در حوزه مسکن، ۱۴ حکم در حوزه تسهیلات شغلی، ۶ حکم در حوزه مشوق‌های مالی، ۱۰ حکم در حوزه بهداشت و درمان، ۱۴حکم در حوزه فرهنگ‌سازی و ۷ حکم در مورد تسهیلات آموزشی آمده است.

* بیمه زوج‌های نابارور موردتوجه قرار گرفته و مقرر شده است زایمان طبیعی رایگان شود.

* برای دوران بارداری و شیردهی بیمه لحاظ خواهد شد.

* تسهیلات فرزندآوری و سهام یک‌میلیون تومانی برای نوزادان در نظر گرفته می‌شود.

* مرخصی زایمان به دو برابر و مرخصی قبل از زایمان به ۳ تا ۶ ماه افزایش می‌یابد.

* چنان‌چه خانواده‌ای صاحب فرزند سوم شود، اگر یک‌بار از تسهیلات مسکن استفاده کرده باشد، می‌تواند برای بار دوم هم استفاده کند. خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر هم در حوزه هزینه‌های ساخت مسکن تسهیلات ویژه‌ای دریافت می‌کنند، ضمن آن‎که تامین زمین برای این خانواده‌ها با شرط اجاره ۹۹ ساله است.

* خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به ازای هر فرزند از ۱۵ درصد تخفیف مالیات بر حقوق بهره‌مند خواهند شد.

مواد جنجالی طرح چیست؟

اما طرح جوانی جمعیت موادی هم دارد که جنجال‌برانگیز شده و واکنش مخالفان را به همراه داشته است. موضوع غربالگری جنین، موارد قانونی سقط‌جنین و همچنین تعیین ستادعالی جمعیت به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی مصوبات، از جمله مواد این طرح است که جنجالی شده است.

نامه اعتراضی وزیر بهداشت

از جمله انتقاد‌های علنی به طرح جوانی جمعیت، نامه دو روز قبل وزیر بهداشت به رئیس شورای نگهبان بود که ۱۰ بند این طرح را مغایر با سیاست‎های کلی نظام و اصول قانون اساسی اعلام کرد. طبق آن‎چه دکتر «سعید نمکی» مکتوب کرده، بند‌هایی از این طرح مجلس، تایید دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی و راهنما‌های مربوط به سلامت و مراقبت از جنین را از حوزه صلاحیت وزارت بهداشت خارج کرده و ثانیا به حوزه‌های بسیار تخصصی پزشکی ورود کرده است. همچنین ماده دیگری از این طرح، در اجرای آموزش‌های حین ازدواج، وزارت بهداشت را مکلف کرده است که محتوای تدوین شده توسط شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را در زمینه بهداشت، سلامت باروری و فرزندآوری عینا آموزش دهد که چنین امری نیز به دلیل تخصصی‌بودن مسائل پزشکی مغایر اسناد بالادستی است. همه این نقد‌ها سبب شده طرح مصوب مجلس با دقت بیشتری در شورای نگهبان بررسی شود و حالا باید منتظر تصمیم نهایی درباره آن بود.

گفت‌وگو بارئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت/ پاسخ مجلس به انتقاد‌ها چیست؟

جدال سخت بر سر طرح جوانی جمعیت/ مخالفان و موافقان نیز نکات جالبی دارندبا وجود نقد‌های واردشده، مجلس همچنان قاطعانه از طرح مصوب خود دفاع می‌کند. با دکتر «امیرحسین بانکی‌پور» گفت‎وگو می‌کنیم و از او می‌خواهیم به عنوان رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت، پاسخ قانع کننده‌ای به سوالات و نقد‌های موجود بدهد. آن‎چه در ادامه می‌خوانید، اهم توضیحات دکتر بانکی‌پور به خراسان است:

* اعتقادم این است که اکنون و در شرایط سخت کرونا، باید از نظام سلامت حمایت کنیم، اما حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد. متاسفانه برخی پزشکان محترم هجمه‌ای را شروع کرده‌اند که‌ای کاش ۱۰ درصد توان آن را برای رشد جمعیت و سلامت جامعه به کار می‌گرفتند، اما ظاهرا با تبدیل شدن طرح جوانی جمعیت به قانون، دچار تعارض منافع می‌شوند.

* مخالفت‌هایی که وجود دارد بر اساس دو روایت کاملا غلط است. می‌گویند مجلس، غربالگری جنین و سقط درمانی را حذف کرده، در هر حالی که هر دو روایت غلط است و اتفاقا ما هم با غربالگری و هم با سقط درمانی موافقیم.

* تصور منتقدان این بود که ما می‌خواهیم غربالگری جنین را حذف کنیم، در حالی که به‌هیچ‌وجه این‌طور نیست. تاکید داشتیم همان‌طور که می‌گویند هم‌اکنون اختیاری است و اجباری نیست، باز هم اختیاری باقی بماند و تحت‌نظر پزشک متخصص صورت بگیرد. اتفاقا این موضوع با نظر خود کارشناسان وزارت بهداشت انجام و ماده اولیه اصلاح شد.

* موضوع دیگر سقط‌جنین بود که می‌گفتند این کار در چارچوب شرع انجام می‌شود. ما هم گفتیم همان‌طور که باید در حوزه تخصصی پزشکی شما نظر بدهید، در حوزه تخصصی شرعی نیز باید فقیه نظر بدهد. شما یک جدول برای سقط‌جنین تعیین کرده‌اید که به نظر خودتان مطابق با چارچوب فتوای مراجع است، اما وقتی برخی از همین موارد را از مراجع استعلام کرده‌ایم، گفته‌اند سقط جایز نیست. پس ما در طرح مجلس این را لحاظ کردیم که جدول مربوط به سقط‌جنین باید در شورایی تصویب شود که هم پزشکان حضور داشته باشند و هم سه نفر از فقها.

* قبل از تصویب طرح، جمعی از مخالفان نقدهایشان را با ما در میان گذاشتند. برخی از مواضع‎شان استدلال علمی نداشت، اما برخی از دغدغه‌های آن‌ها را هم پذیرفتیم و طرح اولیه اصلاح شد.

* ما هم قبول داریم که تولیت حوزه سلامت در کشور، وزارت بهداشت است و همه باید حرمتش را نگه داریم. اما اشتباهی که برخی اعضای محترم جامعه پزشکی دارند در تعریف این تولیت است، حریمی برای خودشان تعیین کرده اند که قانون گذار و سیاست گذار هم نباید وارد آن بشوند. این تفکر غلط است، در نامه‌ای هم که برای آقای وزیر آماده کرده بودند و ایشان امضا کرده بود، همین دیدگاه نمایان است. معتقدم وزیر محترم بهداشت در این درگیری‌های کرونا، خودشان فرصت آماده کردن این نامه را نداشته اند و دیگران آن را آماده کرده بودند.

  • نت سنتر
۲۵
فروردين

گفتنی است بسیاری از جامعهشناسان معتقد هستند که علت اصلی گرایش زنان به آرایش نبود اعتماد به نفسها میباشد، چراکه در حال حاضر متأسفانه شاهد وجود تبعیضهای جنسیتی در کشور هستیم که این خود میتواند تأثیر بسزایی در کاهش اعتماد به نفس افراد داشته باشد، به گونهای که برخی از زنان بر این باور هستند که در صورت نداشتن آرایش در جامعه و یا گروه همسالان مورد قبول و پذیرش قرار نمیگیرند که این خود میتواند نشان از فرهنگ نامناسب رایج در جامعه را داشته باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته میتوان به این مهم دست یافت که یکی از اصلیترین دلایل افزایش گرایش افراد به داشتن آرایشهای افراطی کمبودها و یا خلأهای عاطفی میباشد، چراکه هرگاه فرد از نظر عاطفی تأمین باشد سعی دارد به گونهای خود را در انظار عمومی مطرح کند و یا اینکه به نمایش بگذارد، از این رو انتظار میرود خانوادهها کمبودهای عاطفی فرزندان خود را به درستی تأمین کنند، در غیراینصورت باید آسیبها و مشکلات بسیاری را متحمل شوند. در نتیجه استفاده از این صابون ها به طور حتم می تواند بدون محدودیت سنی و هم چنین نوع پوست، صورت گیرد. جالب است بدانیم که بر اساس آمار موجود ایران در خاورمیانه مقصد اصلی قاچاق لوازم آرایشی محسوب میشود که این خود میتواند زنگ خطری جدی برای سلامت جامعه باشد، هرچند در این فرصت باید متذکر شد که متأسفانه برخی از لوازم آرایشیهای قیمت پایین در زیرزمینها با مواد اولیه نامرغوب و غیربهداشتی تهیه میشود که این خود میتواند تأثیر بسزایی در سلامت افراد داشته باشد، گونهای که بنا به اظهارنظر برخی از پزشکان متخصص پوست امروزه بسیاری از مراجعهکنندگان تنها بهدلیل استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب به بیماریهای پوستی مانند آکنه و لک و یا مواردی از این دست مبتلا شدهاند که این خود میتواند علاوه بر تأثیرات منفی که بر صورت وچهره آنها برجای میگذارد بسیار هزینهبر و زمانبر نیز باشد.

همان طور که اشاره شد استفاده از لوازم آرایش در ایران سابقهای طولانی دارد؛ به عنوان نمونه آرایش چشم از حدود ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران رواج داشته است. محصولات آرایشی گران تر به مدت طولانی تری روی پوست می مانند. مواد اولیه آلی برای لوازم آرایش به اندازه مواد مصنوعی خوب هستند و با پوست تان مهربان تر هستند؛ علاوه بر این، یک انتخاب عالی برای کسانی هستند که پوست حساسی دارند و کسانی که به محصولات آرایشی معمولی حساسیت دارند. همچنین بنا به اظهار نظر پزشکان انجمن آرایش در سنین کودکی میتواند برای سلامت پوست ریه و یا چشمها بسیار خطرناک و مضر باشد. در پایان باید خاطرنشان کرد امروز متأسفانه شاهد اعتیاد برخی از افراد به آرایش هستیم که این خود میتواند زنگ خطری جدی برای جامعه باشد، چراکه آرایش کردن افراطی هم میتواند به جسم و هم به روح فرد آسیب وارد کند. باید در نظر داشت که در کشورهای غربی با وجود آزادیهای بیش از اندازه تنها زنهای مسن اقدام به انجام آرایش میکنند، اما این در حالی است که در ایران متأسفانه از دختران خردسال تا زنان جوان علاقه بسیاری برای انجام آرایش دارند، به گونهای که برای انجام این مهم هزینههای هنگفتی را نیز صرف میکنند که این خود جای بسی تأمل دارد، از این رو انتظار میرود با فرهنگسازی مناسب شاهد استفاده معقول و کمتر از لوازم آرایش در میان زنان بود، چراکه روانشناسان بر این باور هستند که استفاده بیش از اندازه لوازم آرایشی خود میتواند نشان از افسردگی و یا بیماریهای روحی و روانی داشته باشد، چراکه فرد میخواهد با آرایش کردن بیش از اندازه چهره دیگری را به مردم نشان دهد چهرهای که شاید با خود واقعی او فاصله چندانی داشته باشد.

ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایش در خاورمیانه است. اعتیاد زنان به آرایش کردن باعث شده استفاده و خرید و فروش لوازم آرایش بهعنوان بحران آرایش در ایران شناخته شود. ولی در مجموع میتوانید اطلاعات خوبی در مورد محصولات و رنگهای متنوع آنها پیدا کنید و با آگاهی کامل خرید کنید. یا بقایای این موجودات است مانند جلبک ها و یا محصولات تولیدی آن هاست نظیر موم عسل یا مخمر قارچ ها. درست است که کیفیت آرایش به مراتب مهم تر از بسته بندی محصول است، اما بسته بندی نقش مهمی ایفا می کند؛ به خصوص اگر همیشه در رفت و آمد هستید و می خواهید لوازم آرایش تان را هم با خودتان این ور و آن ور ببرید. این موضوع در مورد ریمل و خط چشم ضد آب هم صدق می کند. اما خط چشم های گران قیمت تا زمانی که خودتان آن را با پد مخصوص آرایش پاک نکنید، نمی ریزند. سه مرحله از این مراحل در بخش یافتهها ارائه میشود و مراحل چهارم و پنجم در بخش نتیجه ارائه خواهند شد تا نگاه کلی و سیستماتیک در آن بخش ارزیابی و بررسی شود. پس از مخلوط شدن همه مواد، یک دستگاه چند ساعت این فرمولاسیون را مخلوط می کند.

نداشتن مواد نگهدارنده مصنوعی در این نوع محصولات باعث کوتاه تر شدن عمر این محصولات ماندگاری کمتر آن ها نسبت به محصولات دیگر می شوند. لازم به گفتن نیست که محصولات آرایشی ارزان تر ماندگاری کمتری دارند و به طور قابل ملاحظه ای کیفیت رنگ کمتری هم دارند. البته از دید تخصصی لوازم آرایشی طبیعی با لوازم آرایشی ارگانیک هم دارای تفاوت هایی یکدیگر هستند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایش، به جای مواد مصنوعی شروع به استفاده از مواد طبیعی کرده اند که هم بهتر است و هم سالم تر. ریمل هم همین گونه است، ریمل ضد آب ارزان نخرید که نوع ارزان آن خیلی مقاوم نیست. به عنوان مثال اگر پوست خیلی خشکی دارید و یک کرم پودر مرطوب کننده انتخاب کنید، هم پوست تان را مرطوب نگه می دارد و هم باعث می شود دیرتر چروک شود؛ چرا که این امر به عنوان یک واقعیت شناخته شده است که پوست خشک در معرض ابتلا به پیری زودرس است.

  • نت سنتر
۱۲
فروردين

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۲ فروردین ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها است.

به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی طی روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با این‌حال با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی امروز پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق پایتخت غلظت آلاینده‌ها افزایش و کیفیت هوا کاهش پیدا کند.

صبح فردا (۱۳ فروردین ماه) با کاهش ترافیک و وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت و رشد ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد و احتمال رگبار پراکنده در ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

شایان‌ذکر است با استمرار این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۱۳ فروردین ماه) کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۷ بود و هوای پایتخت در شرایط ‌قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۲ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

  • نت سنتر
۱۲
فروردين

اگر به دنبال بازده بالاتری میباشید حتما با مراجعه به قسمت تعرفه آگهی ها متناسب با بودجه خود آگهی مد نظررا انتخاب نمایید. سامانه استخدام شو به دلیل خدمات رایگان ثبت آگهی استخدام به بزرگترین مرجع آگهیهای استخدام در ایران بدل شده است. هرچند در مدلسازی معادلۀ ساختاری اثر مستقیم و غیرمستقیم سرمایۀ اجتماعی بر موقعیت شغلی معنادار نشد، نقش سرمایۀ اجتماعی در پیداکردن شغل بسیار مؤثر بوده است؛ بهطوری که حدود 3/37 درصد از پاسخگویان اظهار داشتهاند ازطریق کانالهای رسمی ازقبیل آگهی استخدام، دفاتر استخدام یا بورسیۀ تحصیلی از وجود شغلشان آگاه شدهاند و برای کار اقدام کردهاند و 7/62 درصد از پاسخگویان از کانالهای غیررسمی یعنی ازطریق خانواده و دوستان و آشنایان از وجود شغلشان آگاه شدهاند و برای کار اقدام کردهاند. همچنین با عضویت در سایت استخدام شو جدیدترین فرصت های شغلی برای شما کارجویان عزیز در لحظه انتشار، ایمیل می شود. در این خصوص شدیدا پیشنهاد می کنم که ۳ مورد اول مقاله “چگونه استخدام کنیم” را بخوانید. به عنوان مثال، یک سایت در مورد راه های ارزان برای تزئین آپارتمان یا خانه می تواند اول تولید کنندگان مبلمان، دکور خانه و فروشگاه های خرده فروشی خانه برای تبلیغات هدف قرار دهد.

امیدوارم این پست بهتون کمک کرده باشه و برای تبلیغات اینرنتی اطلاعات کافی داشته باشید . پس بهتر است اطلاعات مهم را در ابتدای آگهی قرار دهید، چرا که ممکن است کارجو، تنها چند خط اول آن را بخواند. را درج کنید. این موارد معمولا در گوگل سرچ میشوند و کاربر به توسط آن به شما دست می یابد. با ثبت و معرفی کسب و کار خود به گوگل فروش خود را 100 برابر نمایید. این روزها وب سایتهای متنوعی برای یافتن کار وجود دارد که کاربران اغلب یک یا دو مورد را برای جستجو انتخاب میکنند و کارفرمایان نیز به دلیل آنکه مجبور به پرداخت هزینه هستند به یکی از این سامانهها اکتفا خواهند کرد. تبلیغات ناخواسته ای که برای همه آزار دهنده است و همه ازش فرار میکنن . نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español .

ما همیشه سعی کردیم مفاهیم تکنولوژی رو به زبان ساده بنویسیم و کاملا بی طرفانه حقایق رو به شما بگیم پس اگر براتون مقدوره از ما حمایت کنید تا ما هم امکانات مالی کافی برای ادامه این مسیر داشته باشیم . در ادامه این مطلب توضیح میدم که گراواتار Gravatar چیه و چطور می تونید تنها در چند دقیقه یک گراوتار برای ایمیل تون بسازید . گراواتار Gravatar یا چهرک در واقع یک ابزار آنلاین برای درج عکس پروفایل روی ایمیل هاست که امروز می خوام خدمت تون معرفی کنم . با افزایش روزافزون استفاده از پست الکترونیک این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شدهاست. طبق تحقیقات، استفاده از کروشه و پرانتز در عنوان باعث افزایش نرخ کلیک میشود. جالب است بدانید دلایل بسیار مختلفی در توضیح اینکه چرا باید از آگهی رایگان اینترنتی استفاده کنید وجود دارد. ثبت آگهی رایگان اینترنتی در پایگاه اینترنتی امور به مدت یکماه رایگان میباشد. پایگاه اینترنتی امور با بزرگترین تیم برنامه نویسی کشور آماده خدمت گذاری به مجموعه معظم شما میباشد. ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source .

شما نیز می ساختمان, درج آگهی رایگان, صنعت ساختمان,نیازمندی های ساختمان,نیازمندی های صنعت ساختمان,آگهی های ساختمانی,تبلیغات ساختمانی. از امکانات درج آگهی رایگان در سایت های معتبر، امکان درج تصویر و لینک در سایت و قرار دادن کلمات کلیدی محصول و خدمات در محتوای آگهی است. پایگاه اینترنتی امور تا هم اکنون افتخار سئو و بهینه سازی بیش از 10000 مجموعه دولتی و خصوصی در موتورهای جستجوگر (گوگل) داشته است شما هم میتوانید با ثبت آگهی ویژه در پایگاه اینترنتی امور با کلمات و واژه های دلخواه خود در موتورهای جستجوگر نمایش داده شوید. اگر میخواهید آگهی شما در 24 ساعت در سرچ گوگل اولین آگهی نمایش داده شود روی لینک کلیک نمایید. در تمامی این سایتها بایستی در ابتدا ثبت نام کرد تا اجازه ثبت آگهی داده شود . برای ثبت آگهی اینترنتی ابتدا در سایت ثبت نام نمایید. علاوه بر اینکه زود از بین میروند، محدودیت فضا دارند، امکان جستجو در آنها وجود ندارد و برای دسترسی به آنها حتما باید به روزنامه فروشی مراجعه کنید. برای اطلاع از تعرفه تبلیغات در علم فردا لطفا به صفحه تعرفه تبلیغات علم فردا مراجعه . مثلا این درخواست نیرو فقط برای جذب افراد بومی و محلی نزدیک محل کار موثر واقع میشد.

شما در گوگل من به آسانی می‌توانید نیازمندی‌هایتان را درمجموعه مورد نظر پیدا کرده و نزدیک‌ترین‌ها را بیابید.

  • نت سنتر