نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰
خرداد

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: در خواست ما از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این بوده است که اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه واکسیناسیون قرار دهند که خوشبختانه این درخواست پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم امکانات آن فراهم شود، مسئولان مربوطه تعهد داده‌اند که اگر واکسن مورد نیاز تأمین شود از مرداد ماه این برنامه شروع شود اینها مواردی است که تماماً در اختیار وزارت علوم نیست.

وزیر علوم درباره اینکه واکسیناسیون دانشگاهیان با واکسن‌های ایرانی خواهد بود یا خیر افزود: هنوز مشخص نیست چرا که تشخیص این مورد بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و ما تشخیص این وزارتخانه را به عنوان مرجع رسمی علمی قبول داریم. فعلاً قول داده شده است که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شده و ما بتوانیم دانشگاه‌ها را در نیم‌سال آینده به صورت حضوری آغاز کنیم.

وزیر علوم افزود: پیش بینی ما این است که اگر واکسیناسیون مرحله‌ای انجام شود، در مرحله اول واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل کمتر بودن جمعیت و بالاتر بودن سن به صورت کامل انجام گیرد و در مرحله بعد دانشجویان مقاطع دیگر در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

  • نت سنتر
۳۰
خرداد

هیچ یک از ما دوست نداریم که گذرمان به مراکز تعمیرات موبایل بی­افتد، اما زمان بروز مشکلات ملزم به مراجعه به یک مرکز تخصصی داریم. چرا از عنوان تخصصی استفاده می­کنم؟ زیرا در صورت اعتماد به مرکز محلی نامعتبر پس از گذشت مدت زمانی کوتاهی مجبور به تعمیر مجدد تلفن همراه خود هستیم. اگر یکی از موبایل­های هوشمند شیائومی را خریداری کرده­اید، برای تعمیر آن باید به نمایندگی شیائومی مراجعه کنید. در ادامه مزایای مراجعه به یک مرکز تعمیرات معتبر را ذکر خواهیم کرد.

صرفه جویی در هزینه

زمانی که صحبت از صرفه جویی در هزینه­ها می­شود، تصور می­کنیم که باید به حداقل هزینه­ها آری بگوییم. یعنی هر مرکزی که کمترین قیمت را برای تعمیر موبایل اعلام کرد، منصف است و بازی را برده­ایم. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که لازم است تعمیرات عمری باشد و دیگر نیازی به پرداخت مجدد هزینه تعمیر نداشته باشید. نمایندگی شیائومی با اعلام حداقل هزینه­ ها برای شما قطعات موبایل را تعمیر یا تعویض خواهد کرد.

اطمینان از اورجینال بودن قطعات

شما یک متخصص نیستید. اگر چنین بود شخصا تعمیرات موبایل را برعهده می­گرفتید. هیچ وقت متوجه آن نخواهید شد که چند قطعه نیاز به تعمیر دارد و کدام یک از آن­ها باید کاملا تعویض شود. از طرفی برخی از مراکز تعمیرات موبایل محلی و نامعتبر به جای استفاده از قطعات فابریک از قطعات­های کپی استفاده می­کنند. برای اطمینان از اورجینال بودن قطعات باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

عیب یابی تخصصی

حتما برای شما یا دوستانتان پیش آمده است که پس از تعمیر موبایل، برای بار دوم به دنبال یک مرکز تخصصی می­گردند. در واقع مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری همچنان حل نشده و حتی با مشکلات جدیدی مثل قطعی صدا یا هنگ کردن موبایل مواجه می­شوند. زمانی که عیب یابی موبایل به صورت تخصصی انجام شود، هرگز چنین مشکلاتی بروز نخواهد کرد.

انجام تعمیرات توسط نیروی متخصص

برخی اوقات در یک گذر و خیابان چندین مرکز تعمیرات موبایل را مشاهده می­کنیم. سردرگم هستیم که به کدام یک اعتماد کنیم. هیچ وقت نمی­توانیم از روی ظاهر یک مرکز تعمیرات تصمیم گیری کنیم. حتی مکالمه ما و متصدی مرکز خدمات راضیمان نخواهد کرد.

او این اطمینان را می­دهد که همه چیز در اسرع وقت با حداقل هزینه­ها انجام خواهد شد. به چه کسی باید اعتماد کرد؟ بهتر است به نمایندگی شیائومی مراجعه کنید. تعمیرات در این مراکز توسط نیروی متخصص انجام خواهد شد.

تعمیرات بدون کمترین آسیب به سایر اجزا

وقتی که موبایل باز می­شود، لازم است با نهایت دقت قطعات بررسی و تعویض شوند. برخی اوقات اشتباهات تعمیرکار است که هزینه­ها را زیاد می­کند.

گارانتی تعمیرات و قطعات تعویضی

یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر تمامی خدمات خود را گارانتی خواهد کرد. چرا که از سلامت و اورجینال بودن قطعات تعویضی در کنار مهارت نیروی متخصص خود اطمینان خاطر دارد.

سرعت در پیگیری روند کار

در دنیای امروز موبایل شما وسیله­ای نیست که چند روز طولانی از شما دور باشد و به مشکل برنخورید. نمایندگی شیائومی در کمترین زمان ممکن تعمیرات را انجام خواهد داد.

حفظ حریم شخصی مشتری

یکی از دلایلی که از رفتن شما به مراکز تعمیرات موبایل محلی جلوگیری خواهد کرد، عدم اعتماد است. اکثر این مراکز تعمیرات خود را به خارج از مجموعه می­سپارند، اما این موضوع در رابطه با نمایندگی شیائومی صدق نمی­کند.

عدم برون سپاری و پیگیری صفرتاصد

از عیب یابی گرفته تا سفارش قطعات تعویضی و تعمیر موبایل، همه و همه در یک مرکز معتبر صورت می­گیرد. در نتیجه می­توانید با پرداخت هزینه­ای مقرون به صرفه و اطمینان خاطر از روند کار موبایل خود را به دست این مجموعه بسپارید.

  • نت سنتر
۱۲
خرداد

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه قطعه سازان با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: مشکلاتی که داریم مربوط به تخصیص ارز و کمبود نقدینگی است. گمرک اعلام کرده است ۹۰ درصد کالاها را ترخیص می کنیم اما مشکل نقدینگی داریم که نمی توانیم آنها را ترخیص کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر کل مطالبات ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۵ هزار میلیارد آن معوق شده است و علت آن این است که خودروساز توانمندی پرداخت آن را ندارد چرا که زیان انباشته آنها ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خودروسازان تا سال ۹۰ تقریبا سود آور بودند و از سال ۹۰ که شورای رقابت پا به عرصه قیمت گذاری خودرو گذاشت، زیان ها شروع شد و در این فاصله تا سال ۹۸ جمع زیان های انباشته شده حدود ۵۵ هزار میلیارد بود و در سال ۹۹ به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.

گمرک متهم اصلی تاخیر در تحویل خودروهای داخلی

نجفی منش با اشاره به وضعیت تولید قطعه در کشور، تشریح کرد: قطعه سازان توان تولید ۲ هزار خودرو در سال را دارند اما به دلیل اینکه نقدینگی ندارند، نمی توانند در این مسیر به خوبی حرکت کنندو همین موضوع نقدینگی، رشد تولید را کم می کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: خودروساز باید بدون زیان خودرو بفروشد تا تولید را افزایش دهد در حالی که اکنون زیان ۸۵ هزار میلیاردی دارد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و عمده قطعات آنها در گمرک است و خودروسازها به دلیل کمبود نقدینگی نمی توانند قطعات را ترخیص کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت جدیدی که روی کار می آید، باید به فکر صنعت خودرو باشد و این صنعت زیان ده را به صنعتی سود ده تبدیل کند تا شاهد افزایش رشد تولید باشیم.

  • نت سنتر
۱۲
خرداد

مجازی سازی

 

مجازی سازی را میتوان به زبان ساده اینگونه تعریف کرد: مجازی سازی به معنی تشکیل نسخه ی مجازی از یک چیز مثل سرور، انواع سیستم های ذخیره سازی، سیستم عامل ها و یا یک منبع شبکه باشد.مجازی سازی کمک میکند به شما تا که یک نسخه ی حقیقی از یک منبع یا برنامه و یا یک دستگاه واقعی را به صورت هم زمان بین چند مشتری یا چند سازمان به اشتراک بگذارید. مجازی سازی نکات مثبت بسیاری از جمله: کاهش استفاده از فضای فیزیکی و نیاز کمتر به استفاده از منابع انسانی و... را به همراه دارد.به صورت خلاصه میتوان گفت: مجازی سازی این امکان را دارد تا منابع مجازی زیادی را از یک منبع فیزیکی بوجود آورد.



مجازی سازی در تکنولوژی


نقش مجازی سازی در گسترش تکنولوژی یکی از نقش های پررنگ خواهد بود به نحوه ی که یکی از ملزومات گسترش تکنولوژی استفاده از نحوه های مجازی سازی خواهد بود.برخی از فراد به غلط فکر میکنند که مجازی سازی فقط مخصوص دیتا سنترهای بزرگ و یا مراکز داده است اما این فکر به صورت کامل غلط است.مجازی سازی به ما کمک میکند تا این تکنولوژی را جهت استفاده برای رده ی وسیعی از شبکه ها طراحی کنیم. نقش مجازی سازی در تکنولوژی از شبکه های کوچک با یک یا دو سرور تا دیتاهای بزرگ با صدها سرور را شامل میشود و کمک میکند تا طیف گسترده ای از سازمان و افراد با استفاده از مجازی سازی امکان استفاده بهینه و بهتر از منابع را داشته باشند.

 

مزایا و معایب مجازی سازی:


مجازی سازی برای سازمان و افراد دارای مزایا و معایبی مختلفی خواهد بود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.مزایا و معایب مجازی سازی به صورت خلاصه و کاربردی به صورت زیر است در ابتدا به سراغ این مزایا میرویم که خود 5 مزیت فوق‌العاده خرید سرور مجازی هستند.
مزایا:
1- کاهش هزینه ها: مجازی سازی به شما کمک میکند تا چیزی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی داشته باشی، که این مقدار صرفه جویی و کاهش هزینه برای سازمان های بزرگ و معروف میتواند بسیار کمک کننده باشد.
2- افزایش سرعت و چابکی:مجازی سازی کمک میکند تا تخصیص منابع به شکل پویا تسهیل شود و همین امر باعث افزایش سرعت و چابکی خواهد شد.
3- افزایش مقیاس پذیری:از آنجا که این امکان وجود دارد که به راحتی تعداد ماشین های مجازی را فزایش داد،‌ مدیریت سیستم می تواند به شکل انعطاف پذیرتری و سریع تر، نیازمندی های کسب و کار به منابع جدید فناوری اطلاعات را مرتفع سازد.
4- افزایش امنیت:استفاده از مجازی سازی میتواند باعث بهبود امنیت بشود.خرابی نرم افزار در یک ماشین مجازی به علت جدا بودن و بخش بخش بودن ماشین ها باعث میشود تا ماشین های دیگر تحت تاثیر قرار نگیرند.
5- کاهش بار:در یک محیط مجازی، مدیریت بخش زیر ساخت مجازی و منابع فیزیکی با ابزارهای یکسان ضورت می گیرد و همین امر باعث کاهش بار مدریت میشود.
در کنار مزایای گفته شده، مجازی سازی میتواند معایبی همراه خود داشته باشد.


معایب:
ایجاد سربار: سربار مجازی سازی این امکان را دارد تا در نحوه فعالیت سیستم ما تاثیرگذار باشد.این مشکل در زمانی که از سخت افزارهای ضعیف تر استفاده شود بیشتر از وقت های دیگر به چشم خواهد آمد.
نیازمندی به مدیریت منابع مجازی:برای محیط های فیزیکی و مجازی محصولات بسیار زیادی جهت مدیریت وجود دارد، همچنین وجود زیر ساخت و لایه های مختلف باعث میشود تا هنگام استفاده نیازمند آموزش های مختلف و متعددی باشیم که این امر باعث افزایش نیروهای انسانی و به طبع آن افزایش هزینه ها میشود.

سرور مجازی بهترین انتخاب و مناسب‌ترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌باشد. این سرورها دارای مزیت‌هایی است که همگی به گسترش، کسب و کار شما کمک می‌کنند.



سخن آخر
 

همانطور که گفته شده نقش مجازی سازی در تکنولوژی یکی از نقش های مهم و اساسی است.مجازی سازی برای سازمان ها و اداره های بزرگ میتواند باعث کاهش هزینه و همچنین بهبود عملکرد بشود.کاهش هزینه ها، افزایش سرعت، افزایش امنیت و کاهش بار از مزایای مجازی سازی و ایجاد سربار و نیازمندی به مدریت منابع مجازی از معایب آن است.
ادارات کوچک و همچنین افراد نیز میتوانند از مجازی سازی جهت بهبود عملکرد خود کمک بگیرند.


 

 

  • نت سنتر