نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

سبزی پلو دقیقاً چه ترکیبی دارد؟

دوشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱ ق.ظ

 


همانطور که می دانید از ترکیب های مختلف سبزیجات در غذاهای مختلف استفاده می شود. با کمی تغییر نسبت سبزیجات، می توان غذاهای خاصی را نیز در همان مکان طبخ کرد. سبزی پولو اگرچه ساده است اما بسیار خوشمزه است و همه آن را دوست دارند و معمولا در شب کریسمس با ماهی سرو می شود. می توانید از سبزیجات بسته بندی شده برای تهیه یک سوپ خوشمزه استفاده کنید، اما اگر می خواهید سبزیجات را خودتان خرد کنید، باید نسبت سبزیجات را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا با ترفندهای اولیه پخت سوپ سبزیجات خوشمزه آشنا شوید.

سبزی پلو چه سبزی بپزیم؟

همانطور که گفتیم افراد مختلف ممکن است از ترکیبات مختلفی استفاده کنند اما اگر به دنبال نسبت سبزی پلو استاندارد یا رستورانی هستید، باید بدانید که این مخلوط دارای بالاترین میزان بدون چربی و کمترین میزان شنبلیله است. برای درک بهتر این نسبت ها، به این مثال توجه کنید:

نسبت سبزیجات سبز

اگر می خواهید 30 گرم رازیانه اضافه کنید، باید دو برابر آن یعنی 60 گرم سیر اضافه کنید. کاهو و گشنیز را به نسبت مساوی در این مخلوط بریزید و کمی سیر دیگر مثلا 80 گرم از هر کدام اضافه کنید. جعفری باید حدود 4 برابر شنبلیله باشد. بنابراین در این مثال باید از 120 گرم جعفری استفاده کنید و در آخر تنها سبزی باقیمانده شوید است. همانطور که گفتیم این ترکیب بیشترین میزان شوید و جعفری را تقریبا دو برابر می کند. می توانید از شوید مرطوب یا خشک یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

سبزی پلو چه نکاتی مهم است؟

هر چه سبزیجات تازه‌تر باشند، طعم غذای شما بهتر خواهد بود. هنگام خرید سبزیجات جوان بهتر است سبزیجاتی را انتخاب کنید که کمی نازکتر باشند. به غیر از سیر، می توانید از برگ سیر تازه نیز در این غذا استفاده کنید. سیر به خصوص در شمال ایران بسیار محبوب است.

برای کاهش سایز

سبزی پلو همونطور که از اسمش پیداست باید با برنج مخلوط بشه پس نباید انقدر غلیظ باشه که نتونید راحت بخورید اما سبزی پلو زیاد چرخ نکنید چون این غذا کپک نمیزنه. به خوبی . سبزی پلو را باید کمی برش دهید تا کمی در پلو سبک شود.

روش های پخت سبزی پلو

سوپ سبزیجات با مرغ، گوشت، ماهی، حتی پنیر یا به تنهایی. دلیل لذیذ بودن این غذا حتی بدون گوشت هم به دلیل مرغوبیت برنجی است که اغلب در پخت آن استفاده می شود. ترکیب طعم برنج ایرانی با سبزیجات تازه و سیر می تواند معجزه کند، پس حتما از سبزیجات ایرانی استفاده کنید. برخلاف سوپ سبزیجات، نیازی به سرخ کردن سوپ سبزی قبل از افزودن به برنج نیست.

سبزی پلو معطر

برای طعم دادن به برنج از دارچین استفاده کنید. اگر از طرفداران پر و پا قرص دارچین هستید می توانید در همان مرحله جوشاندن برنج در آب یک چوب دارچین اضافه کنید و سپس با همان برنج برنج درست کنید.

طرز تهیه سبزی پلو

سبزیجات خام خرد شده به سرعت پخته می شوند. مخصوصاً زمانی که برنج در حین پخت خنک شود. سبزی ها را در 3 دقیقه آخر قبل از آب برنج اضافه کنید تا با برنج خیلی سریع بجوشد.

یکی از رازهای سوپ های مخلوط ته دیگ است. احتمال سوختن ته دیگ در مقایسه با برنج معمولی بسیار بیشتر است. به عنوان مثال، سبزیجاتی که در ته دیگ مانده اند ممکن است تیره تر شوند. بهترین راه حل استفاده از برنج معمولی برای ته دیگ یا سایر مواد برای ته دیگ است. به عنوان مثال می توان به نان، سیب زمینی و کاهو اشاره کرد.
 

  • نت سنتر