نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

این یکی دیگر از عوامل خطر چاقی به دلیل عدم فعالیت است. انتخاب خنثی کردن یا عدم خنثی سازی و زمان، به طور بالقوه پیچیده تر از آنچه قبلاً در نظر گرفته شده است. تغذیه یکی از پارامترهایی است که می توانیم با رعایت خوب مالکان آن را کنترل کنیم. اساسا امروزه در جوامع پیشرفته و جهان اول نه فقط حیوانات خانگی که با کمک پناهگاه ها و گروه های حمایت برای جلوگیری از تولد توله های ناخواسته حیوانات شهری هم به عقیم سازی آن ها اقدام می کنند تا از افزایش بیش از حد جمعیت حیوانات بدون صاحب و بروز حیوانآزاری و کشتارهای سامان دهی شده سگ ها و گربه ها از سوی شهرداری یا نهادهای دولتی دیگر جلوگیری کنند. که می توان جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها را از فواید عقیم سازی کردن سگ ها دانست. این کار خطر ابتلا به ویروس نقص ایمنی در گربههای نر را کاهش خواهد داد.

عقیم سازی حیوانات خانگی

در دنیای گربه ها عروس خانم در خانه ننشسته تا اقا داماد زنگ در خانه را بزند خودش دست به کار می شود و برای بدست آوردن زوج مورد علاقه اش تلاش میکند میو های شبانه و مدفوع کردن در محل قلمرو اش از جمله از تلاشهای ایشان میباشد در پایان ممکن است که گربه ماده برای پیدا کردن زوج مورد علاقه اش سر به کوچه و خیابان بزند و بعد با شکم گنده به خانه بازگردد هر چه باشد گربه ای که در خانه بزرگ شده و تا حالا کوچه و خیابان را ندیده با اینکار خود را در برابر خطرات زیادی قرار میدهد. عمل عقیم سازی سگ های نر هیج تاثیری نمی تواند بر روی این دست رفتاری های آن ها داشته باشد و فقط می تواند میل جنسی آن ها را نسب به جنس مخالف کمی کنترل کند. تست داروی بیهوشی روی گربهتون انجام شود. 3. سگ های نری که عقیم نشدن رفتارهای جنسی مثل لیس زدن آلت تناسلی، سوار شدن روی بالش یا پای افراد رو از خودشون نشون میدن درحالی که سگ های عقیم شده این رفتار هارو ندارن. مثلا به بهبود رفتارهایی مثل خود ارضایی مخصوصا در سگ های ماده، اسپری کردن ادرار گربههای نر و حتی کاهش برخی از اشکال خشونت در نرها کمک می کند.

https://nikpetclinic.com/sterilization/

مطالعات اپیدمیولوژیک افزایش بروز برخی از سرطان ها از جمله لنفوسارکوم (LSA)، استئوسارکوم (OSA) و تومورهای ماست سل (MCT) را در سگ هایی که تحت عقیم سازی اولیه قرار می گیرند، گزارش کرده اند. حال می خواهیم درباره عقیم سازی سگ نر بگوییم، در این باره باید بدانید که عقیم کردن، در سگ نر به منظور کنترل کردن جمعیت، کنترل رفتار های نامناسب، جلوگیری از تولد توله های ناخواسته و در نهایت پیشگیری و درمان برخی بیماری ها می باشد. چندین نکته وجود دارد که می توان در زمان انجام عمل به صاحبان آنها اشاره کرد - پیشگیری بهتر از درمان است! در طول دوران عقیم سازی گربه تان و تا مدتی بعد از آن باید به گربه خود توجه کنید و خوب به او عشق بورزید. امیدواریم این مقاله سایمون کت به شما در آشنایی با رفتار گربه های نر بعد از عقیم شدن کمک کرده باشد. ما در سایمون کت به شما میگوییم که عقیم سازی گربه یعنی چه ؟ بهترین زمان عقیم سازی چه موقع است ؟ سگهای نر هم در بین 6 ماهگی تا 10 ماهگی به بلوغ می رسند و تقریبا از 2 ماهگی تا 10 ماهگی می توان نسبت به عقیم سازی آنها اقدام کرد، چون بیضههای آنها از روز 60 تولد به شکلی هستند که امکان جراحی و تخلیه را به دامپزشک می دهند، اما همچنان بهترین سن برای عقیم سازی سگهای نر 6 ماهگی است.

مراجعه به یک دامپزشک مجرب بهترین انتخاب میتواند باشد. به این فرآیند گاهی “استریل کردن” یا “تثبیت” نیز گفته میشود. زندگی ما انسانها نیز پر از خطرات مختلف است. بارداری و زایمان نیز بدون خطر نیستند. حیوانات چاق و دارای اضافه وزن بسیار بیشتر در معرض خطر بیماری های ارتوپدی، بیماری های مجاری ادراری و دیابت هستند. احتمال عفونت ادراری در گربه های عقیم شده به دلیل کم تحرکی و اضافه وزن می تواند بالا رود به گونه ای که با بالا رفتن وزن و کم شدن تحرک های لازم تمایل به دفع ادرار کم می شود و با جمع شدن ادرار عفونت اتفاق می افتد. بسیاری از افراد بر این باورند که سگ ها با عقیم شدن دچار اضافه وزن خواهند شد. در این صورت مطمئن هستید که گربه ها از دیوارها یا حصارها، پرش بلندی ندارد و با حرکات تند و سریع در حیاط خانه، جای بریدگی را به خطر نمی اندارد.

  • نت سنتر