نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

انتخاب تایر مناسب برای موتورسیکلت

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷ ق.ظ

کم باد بودن لاستیک به اندازه 6 psi (حدود 20 درصد فشار استاندارد) سایش لاستیک را نامنظم کرده و عمر آج را 25 درصد کاهش میدهد مصرف سوخت نیز 5 درصد افزایش مییابد. زمانبندی تنظیم فشار: بطور متوسط هر ماه psi 1 از فشار باد لاستیک کاسته می شود. 9. هر 10000 کیلومتر لاستیک های بایاس پلای به صورت ضربدری و لاستیک های رادیال به دلیل جهت دار بودن به صورت طولی جابه جا شوند. تنظیم باد لاستیک را زمانی انجام دهید که ماشین شما به مدت زمان چند ساعت حرکت نکرده باشد و همین عامل باعث می شود که لاستیک های شما به طور کامل سرد باشد. اگر فرمان ماشین شما بیش از اندازه بازی دارد یا به سختی میپیچید، باید مارپیچ فرمان و قطعات داخلی جعبه فرمان را چک کنید. عدد ۲۰ نشان دهنده اندازه رینگ خودرو می باشد برای مثال اندازه رینگ ماشین های شرکت پژو فرانسه همگی ۱۴ می باشد. این شرکت در حال حاضر اسپانسر و تامین کننده اصلی رقابت های F1 جهان از جمله مسابقات فرمول 1 سال 2019 بوده و حضوری فعال در عرصه تایرهای باری و لاستیک های مناسب خودروهای اسپرت با عملکرد بسیار بالا دارد.

به همین دلیل در مسابقات اتومبیل رانی لاستیک را بیشتر از حد معمول باد می کنند. ما برای لاستیک های محور فرمان، از خط تجاری میشلن، X Line Energy Z را پیشنهاد می کنیم. یکی از دلایل جذب شدن افراد به لاستیک های پهن، ظاهری بسیار زیبای آن میباشد که به خودرو می بخشد. اگر چه بسیاری از رانندگان و تعمیرکاران تا حدودی به این مسئله توجه می کنند اما بسیاری از افراد این نکته را فراموش کرده و آن را مهم نمی دانند. ممکن است شما پیرلی را عمدتاً بخاطر لاستیک های خودرو با عملکرد بالا بشناسید، اما لاستیک های کامیونی عالی را تولید می کند. در حال حاضر تعداد لاستیک های عالی و مقرون به صرفه افزایش یافته است که می توانند برای مدت طولانی دوام داشته باشند و همچنین باعث کاهش مصرف سوخت ناوگان شما می شوند. این لاستیکها بهدلیل نرمی بیشتری که دارند در سرعتهای بالا عملکرد خوبی برای پیچیدن ندارند.

لاستیک (تایر) به عنوان آخرین عضو گردنده از سیستم انتقال قدرت می باشد که نقش مهمی را در کنترل موتورسیکلت بر عهده دارد؛ پس انتخاب لاستیک و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هرچه بهتر این عضو از سیستم خودرو محسوب می گردد. مطلب حائز اهمیت دیگری که غالبا آن را فراموش کرده و یا به آن اهمیتی نمی دهیم، میزان فشار باد مجاز لاستیک است. در روی بدنه لاستیک عبارت Max Inflation Pressure حک شده است که به معنی حداکثر فشار مجاز باد لاستیک می باشد. ۷ هیچ گاه از رینگ و لاستیک معیوب یا تعمیر شده استفاده نکنید. شرکت دنا ایران نیز که در سال 1355 خورشیدی آغاز کرد، از تکنولوژی این شرکت در محصولات سال های دور خود (که علیرغم پیشرفت تکنولوژی هنوز هم با همان ساختار تولید می شود) استفاده می کند. لاستیک های بدون تیوب توانایی بیشتری برای دریافت فشار و ضربه دارند و جدیدتر هستند. در آخر نیز پوشش و سرعت خوردگی لاستیک خودرو معیاری برای سنجش عمر آن است.

عکسبرداری مادون قرمز از لاستیکی با فشار باد کم که در سرعت بالا تست شده است، نشان می دهد که دمای مخرب آن بالا می رود. یکی از مهم ترین قطعات خودرو "تایر" می باشد که به صورت لاستیکی به دور چرخ خودرو قرار میگیرد. برای لاستیکهای محرک ، لاستیکی X Line Energy D را پیشنهاد می کنیم ، لاستیکی که نه تنها کفپوش خشک را بسیار عالی می گیرد ، بلکه روی سطوح بارانی و برفی نیز بسیار عالی عمل می کند. اگر میخواهید به حداکثر عمر مفید لاستیکتان برسید، سالی یک بار به مراکز مجاز برای بازدید سیستم جلوبندی، تنظیم بالانس و فرمان مراجعه کنید. سرعت مجاز هر لاستیک، حداکثر سرعتی است که لاستیک می تواند به مدت ۱۰ دقیقه تحمل کند. در صورت تغییر سایز لاستیک بدون تنظیم، مرکز کنترل الکترونیکی خودرو یا همان ECU باعث غیرفعال شدن سیستمهای فوق میشود. به علت قیمت بالا، معمولا برای خودروهای اسپرت که سایز محور عقب و جلوی آنها متفاوت است استفاده میشود. این نکته در کنار قرار گرفتن ریال در صدر جدول بی ارزش ترین ارزهای جهان در برابر دلار به عنوان یکی از با ارزش ترین واحدهای پولی جهان و حذف ارز نیمایی به همراه فساد گسترده در بالاترین سطوح مدیریت اقتصاد و ضعف در برنامه های اقتصادی دولت، موجب کمبود تایرهای وارداتی و در نتیجه افزایش قیمت چشگیر آنها شد.

منبع: تایر آنلاین شاپ

  • نت سنتر