نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

مراحل ثبت شرکت

شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵ ق.ظ

برای ثبت برند پس از ورود به سامانه ی گفته شده می بایست با کلیک روی لینک ثبت نام تمامی مراحل را طی کنید. چرا شرکت سهامی خاص ثبت می کنیم؟ چرا؟ چون در رقابت هستند و می خواهند به اعتبار برندشان اضافه کنند. بسیاری از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای آن که بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند به دنبال برندسازی در کشورهای دیگر هستند. در این حین تعداد کثیری از افراد و صاحبین کسب و کار که به امر تجارت مشغول اند استفاده از یک برند را ریسک می پندارند و حتی به ثبت برندهای مختلف و متعدد می پردازند تا بتوانند موارد و نقاط بیشتری از بازار را از آن خود کنند. در حوزه تجارت شخصیت هایی وجود دارند که به آن ها اشخاص حقیقی و حقوقی گفته می شود.

ثبت شرکت

همچنین در قانون تجارت ماده ۱۱۷ و ۱۱۶ آورده شده که: درصورتی که اسم شرکت، مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل « و شرکا » و یا « و برادران قید شود». ثبت برند باعث می شود قانون از حق و حقوق شما دفاع کند. هزینه های ثبت شرکت نسب به شرکتی که قصد ثبت آن را دارید می تواند بسیار متفاوتی داشته باشد، زیرا به نسب انواع شرکت ها که می خواهید ثبت کنید (مثلا شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص یا حتی سهامی عام) هزینه های قانونی که میبایست پرداخت کنید ، هزینه تمبر های ثبتی یا مالیاتی می تواند بسیار متفاوت باشد و هزینه ثابتی ندارد، لذا پیشنهاد می کنیم، جهت استعلام هزینه نهایی ثبت شرکت تان و را هنمایی در مورد مراحل ثبت شرکت و توضیحات تکمیلی در مورد انواع شرکت ها با کارشناسان خانه ثبت تماس بگیرید. هزینه ثبت برند : در سامانه که این هزینه با توجه به شرایطی از جمله این که اظهارنامه به نام شخص حقیقی و حقوقی، تعداد طبقاتی که برند را در آن طبقات ثبت می کنید و همچنین لوگوی رنگی و سیاه و سفید در میزان هزینه اظهارنامه تاثیر دارد.

ثبت برند

بسته به این که شما شخص حقیقی یا حقوقی هستید مدارک مورد نیاز متفاوت است. در قوانین ایران چیزی به نام برند وجود ندارد در واقع برند اصطلاح رایجی است که در کسب و کار و در بین بازاریان وجود دارد و از نظر حقوقی جایگاهی ندارد. مرجع دریافت کننده تقاضا، مکلف است چنانچه تقاضای واصله با قوانین و مقررات منطبق بوده و مدارک و مستندات ارسالی کامل باشد، جهت تولید پیش نویس سند ، احراز هویت و اخذ امضای متقاضی ثبت اقدام نماید. در کل می توان گفت برای ثبت هر برندی شما باید از ارگان های مربوطه مجوز دریافت کنید. از زمان ارسال اظهارنامه به مرکز مالکیت معنوی تا زمان دریافت گواهینامه ثبت برند نهایتاً سه ماه طول میکشد. میتوانید جهت پیگیری وضعیت پرونده ی خود از طریق کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی به شما داده شد به سامانه مراجعه و وضعیت خود را مشاهده نمایید. وقتی کسب و کارتان بزرگ می شود و می خواهید از طریق اعطای نمایندگی به گسترش بیشتر ان هم کمک کنید داشتن برند باعث می شود در گسترش کارتان موفق تر عمل کنید.

راه روشن

به همین دلیل اظهارنامه به عنوان مدرکی فوق العاده ارزشمند محسوب می شود که در زمان های خاص به سهامداران کمک خواهد کرد. نظر اطرافیان تان می تواند به شما کمک کند و حتی می تواند ایده های خوبی به شما بدهد. این در واقع از مهم ترین رسالت های برند است. یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند، برخی دیگر اعتقاد دارند که اسامی خبری که به مشتریان می گویند که کسب و کار شما دقیقاً چیست بهترین اسامی هستند حال آنکه برخی دیگر به این باورند که اسامی ابداعی بیشتر در اذهان می مانند در حالی که برخی معتقدند که این اسامی سریعتر به فراموشی سپرده می شوند. منظور از برند چیست؟ در حال حاضر با توجه به تعدد درخواست ها جهت ثبت برند و علامت تجاری در اداره مالکیت معنوی و همچنین بسته به نوع و طبقات انتخابی زمان رسیدگی به درخواست های ثبت برند طولانی تر شده است که به صورت میانگین زمان کلی ثبت شرکت و علامت تجاری از زمان ثبت اظهارنامه تا زمان صدور گواهی برند زمانی بین 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

منبع:

https://www.sabterahroshan.com/

  • نت سنتر