نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی، مهمترین عامل افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: در این همه‌گیری، ویروس تهاجمی‌تر شده، رفتار آن تغییر پیدا کرده و گروه‌های سنی پایین‌تر را درگیر می‌کند و متاسفانه شدت علائم و میزان بستری رو به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه الگوی مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان تغییر کرده است افزود: خیلی از مرگ و میرهای ناشی از کرونا با مراجعه به موقع بیماران به مراکز درمانی قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا در صورت دچار تنگی نفس و علائم شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند گفت:۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در سیستان وبلوچستان افراد دیابتی هستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان مرگ و میر ناشی از این کرونا را کاهش دهیم افراد پرخطر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی عروقی، افراد مزمن تنفسی، سالمندان و مادران باردار از حضور در تجمعات خودداری کنند و اصول قرنطینه معکوس را رعایت کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت؛ با افزوده شدن یک‌هزار و ۲۹۸ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۶هزارو۳۵۴ نفر رسید.

محمد هاشمی شهری اظهارداشت: همچنین با فوت۲۴ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۷۱ رسید.

وی با بیان اینکه ۷۵۹ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

  • نت سنتر