نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

مزایای مهم پارتیشن بندی

دوشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۷:۲۴ ب.ظ

زمانی که به طراحی یک محیط اداری یا شرکت، پرداخته میشود، نمیتوان اهمیت وجود پارتیشن را نادیده گرفت. با استفاده از پارتیشن بندی اداری، فضای محیط کار یا شرکت به بخش های مجزا تفکیک میشود و میتوان هر بخش را در اختیار یکی از کارمندان یا کارکنان ها قرار داد. امروزه به دلیل طراحی محیط ها که یک محیط برگ به همراه اشپزخانه هستند، تفکیک فضا با کمک پارتیشن ها میسر میشود.

پارتیشن اداری چیست؟

در بسیاری از ادارات، شرکت ها، فروشگاه ها و ... برای استفاده بهینه از محیط، از پارتیشن اداری استفاده میکنند. بدین وسیله میتوان با استفاده از پارتیشن در هر بخش عملکرد و فعالیت متفاوتی را انجام داد. پارتیشن های اداری در مدل ها و جنس های متفاوتی در بازار وجود دارند که شما میتوانید متناسب با سلیقه خود، دکوراسیون محیط و نوع کاربری انتخاب کنید. پارتیشن ها علاوه بر کاربری بودن، ظاهری شیک و خاصی را برای اداره و شرکت شما به وجود می آورند.

مزایای مهم پارتیشن بندی

  • مخفی کردن اتصالات و یراق آلات
  • قابلیت حرکت و حمل آسان و بی دردسر
  • سرعت بالا در ساخت و صرفه جویی در زمان
  • نصب آسان و سریع
  • کاهش هزینه ها
  • عدم آسیب رساندن به ساختمان ( دیوار ها، سقف، کف پوش ها)
  • تنوع بالا در جنس و طرح و رنگ
  • عمر طولانی و مفید
  • دوام و مقاومت بالا
  • استفاده مفید از کل محیط
  • انعطاف پذیری و زیبای بیشتر نسبت به دیوار های ثابت و آجری
  • مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت اجرا در ارتفاعات گوناگون
  • آکوستیک بودن
  • حفظ پیوستگی و یکپارچگی در محیط در حین جدا سازی

کاربرد پارتیشن بندی اداری

در فضا های کاری، برای ایجاد محیط مطلوب به صورت شناور در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین برای جدا سازی بخش های مختلف و اتاق های مجزا برای هر کارمند و کارکنان، از پارتیشن اداری در طراحی داخلی بهره گرفته میشود. این نحوه تفکیک باعث ایجاد نظم و زیبای محیط میگردد، کارکنان در زمان کار خود، آرامش و تمرکز بیشتری دارند و این موضوع باعث افزایش راندمان کاری آن ها میشود.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری دارای خط تولید عظیمی است که به آسانی توانسته توجه مشتریان زیادی را به خود جذب کند. حتی توانسته توجه مشتریان مشکل پسند را راضی کند. پارتیشن های اداری در دو نوع متحرک و ثابت، تولید و عرضه میشود.  شما به راحتی میتوانید بر اساس نیاز خود پارتیشن ادارای را در ابعاد، اندازه و ارتفاع دلخواه برای محیط کار خود سفارش دهید.

متریال های پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری از متریال های متفاوتی چون، شیشه، چوب، ام دی اف، آلومینیوم به صورت تک جداره و دو جداره ساخته میشود. شما به راحتی میتوانید بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون و شرایط آب و هوایی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید و به محیط اداری خود جلوه خاصی دهید.

پارتیشن چوبی

چوب یکی از پر کاربرد ترین عناصر موجود در دکوراسیون داخلی است که از آن در موارد مختلفی چون کف پوش ها و دیوار پوش ها و پارتیشن های استفاده میشود. اگر خواستار نصب پارتیشن چوبی در اداره خود هستید لازم است بدانید که پارتیشن های چوبی نیز در دو نوع پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره طراحی و تولید می شوند. برای این که پارتیشن چوبی شما جلوه بصری خاص و منحصر به فردی داشته باشد بهتر است از چوب راش استفاده کنید.

پارتیشن ام دی اف

همان طور که می دانید ام دی اف تخته ی فیبر با چگالی متوسط است که به انگلیسی fibreboard medium-density نامیده می شود.  برای ایجاد طرح های جذاب که قابلیت برش کاری دارد. همین موضوع باعث تولید پارتیشن های ام دی اف در طرح ها و مدل های متنوع و بسیار جذاب شده است. اگر به دنبال پارتیشنی هستید با ظاهری شیک ومقاوم که حالتی زنده و گرم در فضا ایجاد کند، پارتیشن ام دی اف برای شما بهترین گزینه است.

پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث می‌شود تا بتوانید فضای هر چند کوچک محل کار خود را بخش بندی کنید. شیشه به نحوی تاثیر گذار است که دیگر حس خفگی و حضور در فضای کوچک شما را احاطه نمی‌ کند. شیشه‌ ها به خوبی نور را از خود عبور می‌ دهند و در صورت لزوم استفاده از شیشه سکوریت بی رنگ در پارتیشن ‌بندی باعث می‌ شود تا ضمن جداسازی بخش های واحد کاری خود بتوانید تمامی بخش ها را نیز زیر نظر بگیرید. قطعاً کاربرد شیشه به جای دیوار ضمن بزرگ نشان دادن محیط تان از هزینه ‌های دیوار کشی ساختمان و البته در هم ریختگی محیط می‌ کاهد.

این نوع پارتیشن جزو جدیدترین نمونه های جداکننده های محیط داخلی می باشد. در این نوع پارتیشن شیشه ای با فریم های ظریف از آلومینیوم با رنگ مشکی یا سفید ترکیب می شود و یک پارتیشن جذابی را به وجود می آورد. با استفاده از جداکننده شیشه ای می توان بین مبلمان و محیط یک هارمونی زیبا ایجاد کرد. جداکننده شیشه ای خود انواع متفاوتی دارد که کاربرد و مشخصات گوناگونی دارند و شما می توانید برحسب نیاز و بودجه ی خود بهترین نوع پارتیشن را خریداری کنید.

انواع پارتیشن شیشه ای اداری

  • پارتیشن شیشه ای فریم لس (بدون فریم)

بدون فریم در مقایسه با نمونه های قبلی زیباتر، جذاب تر و مدرن تر می باشد. در این جداکننده هیچ گونه قالب جداکننده ی میان شیشه ها وجود ندارد. این مدل از پارتیشن ها در مقایسه با پارتیشن فریم دار کارایی بیشتری دارد و زیباتر است و فضای کمتری را اشغال می کند. پارتیشن های فریم لس از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردارند.

  • جدا کننده شیشه ای فریم دار

در حال حاضر استفاده از جداکننده های فریم دار در محیط های اداری بسیار رایج است. در پارتیشن شیشه ای فریم دار برای نگهداری شیشه از فریم های مختلف با متریال آلومینیوم، پروفیل آهنی، استیل و…استفاده می شود.

  • پارتیشن تک جداره

 به این نوع پارتیشن، پارتیشن معمولی نیز گفته می شود. مدل تک جداره در مقایسه با مدل دوجداره باریک تر و ظریف تر است و در مقایسه با مدل دوجداره عایق صوتی کمتری دارد. در مورد استفاده از پارتیشن تک جداره هیچ محدودیتی وجود ندارد و در مکان های مختلف قابل استفاده می باشد.

  • پارتیشن دو جداره

 در پارتیشن دوجداره به دلیل فاصله ی 5 تا 7 سانتی متری امکان استفاده از پرده کرکره وجود دارد و برای ایجاد فضا و حریم خصوصی کارکنان می تواند انتخاب ایده آلی باشد. در مدل دوجداره امکان عبور سیم، کابل های تلفن، برق و شبکه و… وجود دارد و هیچ گونه رسانایی برق یا پارازیت ایجاد نمی شود.

  • جداکننده شیشه ای ثابت

این نوع جداکننده به صورت ثابت می باشد و امکان جابه جایی و حرکت آن وجود ندارد. از این پارتیشن شیشه ای می توان در مکان هایی که نیاز به جداسازی کامل می باشد، استفاده کرد.

  • نت سنتر