نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

قیمت روف گاردن: هزینه اجرای آن

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴ ق.ظ

با افزایش محبوبیت روف گاردن در شهرهای بزرگ، مانند تهران، هزینه اجرای آن یکی از بزرگترین نگرانی‌های کارفرمایان است. با این حال، اجرای یک روف گاردن می‌تواند به ارزش یک ملک اضافه شود و در نهایت سود برای مالکان تولید کند.

محاسبه قیمت روف گاردن
با تشکر از کارخانه تولید محصولات آماده شرکت چکاد بام، در هنگام مشاوره اولیه با کارفرمایان، یک فهرست قیمت شفاف را در کنار کاتالوگ خود ارائه می‌دهد. این فهرست اطلاعات کامل و شفافی در مورد محصولات، ابعاد آن‌ها و مواد استفاده شده، همچنین هزینه اجرای سازه را ارائه می‌دهد. با استفاده از این لیست قیمت، کارفرمایان می‌توانند هزینه تقریبی اجرای یک روف گاردن را براساس نیازهای خود محاسبه کنند.

لازم به ذکر است که به دلیل محصولات آماده شده تولید شده در کارخانه چکاد بام، قیمت‌ها نسبت به محصولات مشابه در بازار ارزان‌تر هستند. علاوه بر این، به دلیل تولید داخلی، تحولات قیمت ارز را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.

هزینه احداث روف گاردن
هزینه احداث روف گاردن (سقف سبز) بسته به نوع پروژه، سطح پروژه، محل پروژه، نوع گیاهان استفاده شده، تعداد گلدان‌ها و جعبه‌های گل، تجهیزات و نوع کف‌پوش است. شرکت چکاد بام می‌تواند این پروژه‌ها را با هزینه ۶۰۰٬۰۰۰ تا ۱ میلیون تومان در متر مربع اجرا کند.

عواملی که قیمت روف گاردن را تحت تأثیر قرار می‌دهند
چندین عامل بر هزینه احداث روف گاردن تأثیر می‌گذارند، از جمله:

  1. مساحت روف گاردن: هر چه روف بزرگتر باشد، هزینه اجرای آن بیشتر است. با این حال، هزینه در هر متر مربع با افزایش اندازه روف کاهش می‌یابد.
  2. نوع گیاهان استفاده شده: هزینه گیاهان مورد استفاده در روف گاردن می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه کل اجرا تأثیر بگذارد. برخی گیاهان گران‌تر از دیگران هستند و برخی نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
  3. نوع کف‌پوش استفاده شده: انواع مختلفی از کف‌پوش در روف گاردن‌های بام مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله کاشی، چوب و چمن مصنوعی. هر نوع کف‌پوش مزایا و معایب خود را دارد و می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه اجرا تأثیر بگذارد.
  4. تجهیزات مورد استفاده: انواع مختلفی از تجهیزات، مانند سیستم آبیاری، نورپردازی و سیستم‌های زهکشی، در روف گاردن‌های بام مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه این موارد می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه کل اجرا تأثیر بگذارد.

نتیجه‌گیری
اگرچه هزینه اجرای یک روف گاردن می‌تواند بالا به نظر برسد، اما یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است که می‌تواند به ارزش یک ملک اضافه شود و در نهایت سود برای مالکان تولید کند. کارفرمایان می‌توانند با استفاده از لیست قیمت ارائه شده توسط شرکت چکاد بام، هزینه تقریبی اجرای یک روف گاردن را محاسبه کنند و چندین عامل بر هزینه اجرای آن تأثیر می‌گذارند، از جمله اندازه روف گاردن، نوع گیاهان استفاده شده، نوع کف‌پوش استفاده شده و تجهیزات مورد استفاده.

 

  • نت سنتر