نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

زگیل تناسلی در بارداری نشانه چیست؟

جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶ ق.ظ

دوره نهفتگی و مدت زنده ماندن ویروس از زمان تماس جنسی با فرد آلوده تا زمان نشان دادن علائم و نشانهها، حدود ۱۲-۸ هفته است که البته گاهی به ۶ هفته تا ۲ سال هم میرسد. توجه: توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زگیل تناسلی، برای اطمینان از نوع عارضه، حتما به پزشک مراجعه کنید. این ویروسها در واژن ، آلت تناسلی، دهان وگلو زندگی می کنند. تشخیص زخم دهانه رحم ، با معاینه با اسپکولوم توسط متخصص زنان انجام می شود . متخصصین پوست برای درمان زگیل در نواحی دیگر و نیز ناحیه تناسلی، دانش و صلاحیت لازم را دارند و در نهایت از آنجا که زگیل تناسلی یک بیماری عفونی محسوب می شود، می تواند توسط متخصص عفونی نیز درمان شود اما پزشکان عفونی معمولا به تجویز دارو بسنده می کنند و از روش هایی مثل لیزر و کرایو کمتر استفاده می کنند. افرادی که زگیل ناحیه مقعد دارند باید تحت معاینه و بررسی مخاط دستگاه گوارش قرار گیرند چرا که خطر ابتلا به سرطان وجود دارد. 30 تا 40 نوع ویروس اچ پی وی وجود دارد که به طور مشخص ناحیه تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد، ولی تنها برخی از انواع ویروس باعث بروز زگیل تناسلی می شود.

در ادامه برای آنکه کاربران عزیز تصور دقیق تری از این بیماری پیدا کنند عکس زگیل تناسلی در مردان در ناحیه آلت را آورده ایم. معمولا انواع پرخطر ویروس زگیل تناسلی شامل تیپهای ۱۶، ۱۸، ۳۱، ۳۳، ۳۵، ۳۹، ۴۵، ۵۱، ۵۲، ۵۶، ۵۸، ۵۹، ۶۸ و ۶۹ هستند. معمولا زگیل تناسلی کم خطر، برای فرد عوارضی را به همراه نخواهد داشت و قابل درمان است. برآمدگی های ناشی از ویروس زگیل تناسلی ممکن است کوچک یا بزرگ، تخت یا مانند گل کلم باشد. ضایعه زگیل تناسلی ، یک برجستگی (کوچک یا بزرگ) در سطح پوست یا مخاط است که معمولا سطح زبر و ناصافی دارد و حالت گوشتی دارد؛ رنگ آن ممکن است همرنگ پوست و گاهی طیف قهوه ای داشته باشد ؛ گاهی هم بزرگ شده و ظاهر گل کلمی پیدا میکنند. اگر نشانهها و علائمی دیدید که بر اساس آن فکر میکنید به زگیل تناسلی دچار شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اما گاها در برخی از مواقع، این عارضه با علائمی مثل سوزش و خارش، مسدود شدن مجاری ادراری و یا زگیلهای پراکنده روی پوست همراه است. اکثر مردان و زنان مبتلا به HPV هرگز علائمی را مشاهده نمیکنند و از بیماری خود آگاه نیستند اما در بعضی موارد نیز زگیلهای تناسلی را حتی با چشم غیر مسلح نیز میتوان به وضوح دید.

زگیل تناسلی به خودی خود کشنده نیست و حتی در اکثر موارد خطری را برای فرد به همراه نخواهد داشت، اما از آنجایی که میتواند عامل بیماری خطرناک سرطان دهانه رحم باشد، باید به آن توجه ویژهای داشت. فرد ممکن است به ابتلا شدن به یک ویروس مقاوم باشد، در حالیکه به سایر ویروس ها مقاوم نباشد و مستعد ابتلا به آن باشد. برای جلوگیری از ابتلا به شایع ترین انواع این ویروس ها، استفاده از واکسن گارداسیل توصیه می شود. انتقال ویروس هایی که از راه جنسی منتقل می شوند، از طریق تماس با ترشحات بدن یا دستگاه تناسلی فرد دارای زگیل رخ می دهد. روش انتقال زگیل تناسلی به چه صورت است؟ انتقال زگیل تناسلی به شریک جنسی: در صورت ابتلا به زگیل تناسلی و برقراری رابطه جنسی با دیگران، زگیل از طریق رابطه دهانی، واژن و حتی مقعد به فرد دیگر انتقال داده خواهد شد. چه کسانی در معرض عفونت ویروسی زگیل تناسلی هستند؟ ویروس زگیل تناسلی مردان میتواند در اطراف آلت تناسلی و در قسمت پایین شکم ، کشاله ران یا روی کیسه بیضه ها و مقعد باعث ایجاد وارت یا زگیل تناسلی شود . بنابراین زگیل تناسلی و زگیل تبخالی کاملا از یکدیگر مجزا هستند.

زمانیکه زگیل تناسلی شما به درمان دارویی واکنش مثبت نشان نمی دهد، یا در صورتی که باردار هستید و امکان استفاده از دارو برایتان وجود ندارد، جراحی پا به میدان می گذارد. بسیاری نمی دانند که به این ویروس مبتلا هستند و باعث انتقال آن می شوند. چنانچه سوالی در مورد زگیل تناسلی و خطرات احتمالی آن دارید، در بخش نظرات همین مقاله آنها را ارسال کنید. • زگیل های تناسلی پر خطر: این زگیل ها بیشتر به نواحی داخلی دستگاه تناسلی نفوذ می کنند و عامل اصلی ایجاد سرطان ها می باشند. سرطان دهانه رحم معمولاً ۱۰ سال تا ۲۰ سال یا بیشتر طول میکشد تا پیشرفت کند. ایجاد سرطان: احتمال سرطان در اثر زگیل تناسلی در زنان بیشتر از مردان است. مقایسه روش PCR و پاپ اسمیر در تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی در زنان دارای زگیل تناسلی. زنان می تواند با انجام تست پاپ اسمیر از وجود سرطان گردن رحم آگاهی یابند. بین سن های 9 و 13 سالگی تزریق آنها توصیه می شود. در برخی از مواقع ممکن است، ویروس در پوست اطراف زگیل، فولیکول مو یا نواحی که فرایند درمانی بر روی آنها صورت نگرفته است، وجود داشته باشد.

اطلاعات بیشتر:

https://irurology.com/%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/

  • نت سنتر