نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

در بیستم ژانویه، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا به‌همراه معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با ادای سوگند، بر کرسی ریاست جمهوری کاخ سفید تکیه می‌زند، البته کارشناسان معتقدند این اتفاق در صورتی که ترامپ بازی در نیاورد می‌افتد!

بایدن همواره بر اهمیت توافق هسته‌ای تاکید دارد و خروج ترامپ را از برجام صراحتا محکوم می‌کند. بی تردید تاثیرپذیری دموکرات‌ها همانند دولت اوباما از رژیم صهیونیستی در آمریکا قابل قیاس با ترامپ نیست، هر چند آمریکا در همه دولت‌های خود سیاست ثابتی دارد، اما کیفیت روابط در دولت‌های مختلف، متفاوت است.

ایالات متحده ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ رسماً از برجام خارج شد؛ طرح جامع اقدام مشترک که به‌طور غیررسمی با عناوین معاهده ایران یا توافق هسته‌ای ایران شناخته می‌شود، توافقنامه‌ای بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران است که در ژوئیه ۲۰۱۵ بین ایران، گروه ۵+۱ (پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد - چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، ایالات متحده- + آلمان) و اتحادیه اروپا به تصویب رسید.

حال که بایدن رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا شده است، زمزمه‌های برگشت این کشور به برجام بیش از پیش به گوش می‌رسد و در این میان برگشت به برجام بدون هیچ‌گونه پیش‌شرط یا تغییر در آن، مهم‌ترین شرط ایران برای بازگشت به برجام است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت ۵ آذر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که با توجه به سابقه رفتار‌های دولت آمریکا نسبت به ایران، ارزیابی وی از تشکیل دولت جدید در این کشور چیست، گفت: امروز آنچه مطرح است، نه در ایران بلکه در بسیاری از کشور‌های جهان حتی کشور‌های موتلف آمریکا این است که کسی که چهار سال رئیس‌جمهور آمریکا بود به سیاست آشنایی نداشت، لحظه‌ای تصمیم می‌گرفت و در نظم بین‌المللی و روابط میان کشور‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورد که از جمله آن در خاورمیانه و به ویژه فشار‌های شدیدی که در سه سال گذشته بر ملت ایران آورده، حالا رفته است و طبیعی است که ما هم از شکست و رفتن او استقبال کرده‌ایم.

  • نت سنتر