نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

خسارت سنگین سرما به کشاورزی برزیل

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱ ق.ظ

موج شدیدی از سرما آمریکای جنوبی را فراگرفته است. آثار شدید این سرما به خوبی در برزیل محسوس است. شدت سرما در مناطقی از برزیل به حدی زیاد است که به کشتزار‌های قهوه به شدت آسیب رسانده است.

به گفته کارشناسان، این سرما در طول چند دهه گذشته در برزیل بی سابقه است. برزیل بزرگترین تولیدکننده قهوه در جهان است. شماری از افراد مسن در برزیل در این روز‌ها برای نخستین بار شاهد بارش برف در کشورشان هستند! همین بارش نابهنگام برف به روشنی گویای میزان تغییرات اقلیمی و آثار آن در کشوری همانند برزیل است.

کشاورزی برزیل به شدت در معرض تهدید قرار گرفته است و سایه سرد این موج بر مزارع کشت قهوه و نیشکر و باغات مرکبات این کشور آمریکای لاتین سایه افکنده است. آسیب دیدن کشتزار‌های قهوه در برزیل که بزرگترین صادرکننده این محصول نیز است، سبب شده است قیمت قهوه در کشور‌های وارد کننده قهوه برزیل تحت تاثیر قرار بگیرد. قرار گرفتن قیمت قهوه در کشوری همانند آمریکا در بالاترین سطح از سال دو هزار و چهارده تاکنون به روشنی همین نکته را نشان می‌دهد.

کارشناسان سازمان هواشناسی درباره ادامه این موج هوا در برزیل و آثار سوء آن برای کشاورزی این کشور به شدت هشدار داده اند. موج شدید خشکسالی در برزیل و سرمای شدید پس از آن که تاکنون بی سابقه بوده است، باعث آسیب دیدن درختان و حتی از بین رفتن گیاهان کوچک در مزارع بزرگ جنوب شرق کشور شده است. این در حالی است که هفتاد درصد قهوه برزیل در این مزارع تولید می‌شود.

  • نت سنتر