نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها و استمرار یا کاهش آن بستگی به شرایط اپیدمی و وضعیت بیماری کرونا در هر منطقه‌ای دارد و شاخص‌هایی مانند میزان موارد ابتلا، بستری یا مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ با چگونگی اعمال محدودیت‌ها و طبقه بندی شهر‌های سراسر کشور ارتباط مستقیمی دارد.

او با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونای هر شهر باتوجه به شاخص‌های بیماری کرونا می‌تواند محدودیت‌هایی را در آن شهر اعمال کند، افزود: اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاعل آسیب جدی به آن‌ها وارد می‌کند. کاهش محدودیت‌ها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، نهاد‌ها و ادارات مختلف را می‌طلبد. یکی از مشاغلی که به دلیل اعمال محدودیت‌ها دچار مشکلات زیادی شده صنف هتل داران است.

اعمال محدودیت‌های کرونایی مقطعی است

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر اعمال محدودیت‌ها مقطعی است و آنچه که در زمان طولانی کاربرد دارد موضوع ارتقای آگاهی مردم نسبت به بیماری کرونا و افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط آن‌ها است. شاخص‌های مربوط به بیماری کرونا در پایان هر هفته بررسی و نتایج برای استمرار یا تقلیل اعمال محدودیت در استان تهران به نهاد ذی‌ربط ارائه می‌شود.

زالی گفت: به دلیل نهفتگی بیماری کرونا آثار اعمال محدودیت چند هفته بعد مشخص می‌شود، به طوریکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آثار مرگ و میر بین یک ماه تا چهل روز بعد و موارد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود.

  • نت سنتر