نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

آموزش نکاتی برای شارژ صحیح باتری گوشی

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۶:۱۳ ب.ظ

باتری یکی از مهم ترین اجزای گوشی های هوشمند محسوب می شود اهمیت این قطعه به حدی است که کمپانی های تولید کننده این دستگاه سعی دارند در هر بار تولیذ محصولات خود ساخت این قطعه را براساس تکنولوژی و فناوری روز دنیا پیش ببرند و از این طریق رضایت کاربران را جلب کنند.

اما با این وجود همانطور که می دانید باتری در زمره قطعات مصرفی قرار دارد و در طولانی مدت و با گذشت زمان عملکرد آن کاهش پیدا می کند، باتری هایی کهبرای گوشی های هوشمند امروزی در نظر گرفته شده اند به دلیل بهره مندی از نوعی سخت افزار قابلیت استفاده از ان تا 4 سال بدون هیچگونه مشکلی برای دستگاه تضمین شده است، اما براساس انچه که فونی شاپ عمر مفید باتری موبایل را 2 الی 3 سال براورد کرده است که در صورتی که کاربر نکات لازم در مورد مراقبت از این قطعه سخت افزاری را رعایت نکند در کاهش این مدت زمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

چگونگی شارژ صحیح باتری موبایل یکی از مهم ترین مواردی است که لازم است در مورد آن اطلاعات لازم را داشته باشید که در ادامه این مقاله به بررسی نکات کاربردی در مورد شارژ باتری موبایل به منظور جلوگیری از خرابی ان در کوتاه مدت می پردازیم با ما همراه باشید:

شارژ صحیح باتری موبایل

ممکن است اطرافیانتان روش های مختلفی را برای شارژ باتری موبایل به شما پیشنهاد دهند که برخی از این روش های پیشنهادی صحص ئ برخی دیگر نیز غلط  است  از این رو در ادامه به به بررسی مهم ترین دستورالعمل های مفید برای شارژ باتری که توسط فونی شاپ ارائه شده است می پردازیم، براساس تجربه ای که در بکارگیری این دستورالعمل ها داشته ایم لذا به منظور سلامت باتری انجام ان را به شما عزیزان نیز توصیه می کنیم:

از اتصال شبانه گوشی به شارژر خودداری کنید

برای این منظور نظریه چند نفر از کارشناسان را اعلام می کنیم و براساس آن نتیجه گیری می کنیم که آیا از شارژ شبانه باتری گوشی باید خودداری کنیم یا خیر؟

شین بروشکی مدیر عامل شرکت فاربی تکنیک که یکی از بزرگترین سازنده های لوازم جانبی موبایل است در این زمینه چنین می گویند:

متصل نمودن گوشی به شارژ از شب تا صبح هیچ مانعی ندارند زیرا همانطور که می گوییم این گوشی ها هوشمند بوده و به محض پر شدن باتری به صورت کامل آن را تشحیص داده و جریان برق را مسدود می کند و از این طریق مانع از صدمه دیدن باتری می شود.

اما بروسکی برخلاف برشکی اعلام می کند که اتصال طولانی مدت گوشی به شارژر به مرور زمان موجب کاهش ظرفیت باتری می شود، باتری لیتیوم یون نسبت به افزایش دما گوشی حساس بوده و اثرات مخرب آن برای باتری گوشی برجای می ماند، اگر  گوشی دارای قاب محافظ  نیز باشد و گرمای ناشی از اتصال طولانی مدت از گوشی خارج نشود موجب اکسایش سلول های باتری نیز می شود که این امر در کاهش عمر مفید باتری تاثیرگذار خواهد بود.

از فول شدن کامل شارژ موبایل خودداری کنید

اغلب کارشناسان در این زمینه اظهار دارند که میزان شارژ موبایل تا 80 درصد موجب می شود که سلامت باتری در طولانی مدت تضمین شود، و حالت ایده آلی که توسط شرکت سازنده باتری لیتیوم یونی برای جلوگیری از هر گونه آسیب دیدگی اعلام شده است مابین 50 الی 80 درصد می باشد.

به عقیده فونی شاپ بهینه ترین بازه شارژ 20 الی 80 درصد است، اجازه ندهید درصد شارژ باتری از 20 درصد کمتر شود و نباید شارژ آن از نیز 80 بیشتر شود، در صورتی که ازاین محدوده در زمان شارژدهی باتری موبایل پیروی کنید سلامت باتری ها را برای مدت زمان طولانی تضمین کرده اید.

البته براساس آنچه که فونی شاپ در این زمینه به مشتریان خود گفته شارژ باتری در بازه های زمانی کوتاه مدت از 0 الی 100 درصد ایمن می باشد.

دمای گوشی را فراموش نکنید

می توان با صراحت تمام اعلام کرد که گرما قاتل باتری موبایل است اگر از کاورهای چرمی برای گوشی موبایلتان استفاده کرده اید بهتر است در فصل گرم سال آن را از گوشی جدا کنید، زیرا که موجب افزایش دمای گوشی می شود و این امر زمانی که گوشی را به شارژر متصل می کنید شدت بیشتری پیدا می کند.

خاموش کردن گوشی در زمان شارژ

از دیگر عواملی که تاثیر مستقیمی در شارژ صحیح باتری موبایل دارد خاموش کردن گوشی در زمان اتصال آن به شارژر است و این امر بهترین حالت برای عدم استفاده در زمان شارژدهی است. اگر امکان خاموش کردن گوشی را ندارید توصیه می کنیم تمامی برنامه های فعال بر روی گوشی را ببندید و در  استفاده از ان برای کار با برخی برنامه های سنگین مانند بازی- مکالمه و... خودداری کنید.جهت تهیه انواع باتری بخصوص باتری آیفون اصلی و تقویت شده میتوانید از فروشگاه فونی شاپ مرجع باتری موبایل خرید نمایید.

  • نت سنتر