نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

نقش مجازی سازی در گسترش تکنولوژی

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۱۹ ب.ظ

مجازی سازی

 

مجازی سازی را میتوان به زبان ساده اینگونه تعریف کرد: مجازی سازی به معنی تشکیل نسخه ی مجازی از یک چیز مثل سرور، انواع سیستم های ذخیره سازی، سیستم عامل ها و یا یک منبع شبکه باشد.مجازی سازی کمک میکند به شما تا که یک نسخه ی حقیقی از یک منبع یا برنامه و یا یک دستگاه واقعی را به صورت هم زمان بین چند مشتری یا چند سازمان به اشتراک بگذارید. مجازی سازی نکات مثبت بسیاری از جمله: کاهش استفاده از فضای فیزیکی و نیاز کمتر به استفاده از منابع انسانی و... را به همراه دارد.به صورت خلاصه میتوان گفت: مجازی سازی این امکان را دارد تا منابع مجازی زیادی را از یک منبع فیزیکی بوجود آورد.



مجازی سازی در تکنولوژی


نقش مجازی سازی در گسترش تکنولوژی یکی از نقش های پررنگ خواهد بود به نحوه ی که یکی از ملزومات گسترش تکنولوژی استفاده از نحوه های مجازی سازی خواهد بود.برخی از فراد به غلط فکر میکنند که مجازی سازی فقط مخصوص دیتا سنترهای بزرگ و یا مراکز داده است اما این فکر به صورت کامل غلط است.مجازی سازی به ما کمک میکند تا این تکنولوژی را جهت استفاده برای رده ی وسیعی از شبکه ها طراحی کنیم. نقش مجازی سازی در تکنولوژی از شبکه های کوچک با یک یا دو سرور تا دیتاهای بزرگ با صدها سرور را شامل میشود و کمک میکند تا طیف گسترده ای از سازمان و افراد با استفاده از مجازی سازی امکان استفاده بهینه و بهتر از منابع را داشته باشند.

 

مزایا و معایب مجازی سازی:


مجازی سازی برای سازمان و افراد دارای مزایا و معایبی مختلفی خواهد بود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.مزایا و معایب مجازی سازی به صورت خلاصه و کاربردی به صورت زیر است در ابتدا به سراغ این مزایا میرویم که خود 5 مزیت فوق‌العاده خرید سرور مجازی هستند.
مزایا:
1- کاهش هزینه ها: مجازی سازی به شما کمک میکند تا چیزی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی داشته باشی، که این مقدار صرفه جویی و کاهش هزینه برای سازمان های بزرگ و معروف میتواند بسیار کمک کننده باشد.
2- افزایش سرعت و چابکی:مجازی سازی کمک میکند تا تخصیص منابع به شکل پویا تسهیل شود و همین امر باعث افزایش سرعت و چابکی خواهد شد.
3- افزایش مقیاس پذیری:از آنجا که این امکان وجود دارد که به راحتی تعداد ماشین های مجازی را فزایش داد،‌ مدیریت سیستم می تواند به شکل انعطاف پذیرتری و سریع تر، نیازمندی های کسب و کار به منابع جدید فناوری اطلاعات را مرتفع سازد.
4- افزایش امنیت:استفاده از مجازی سازی میتواند باعث بهبود امنیت بشود.خرابی نرم افزار در یک ماشین مجازی به علت جدا بودن و بخش بخش بودن ماشین ها باعث میشود تا ماشین های دیگر تحت تاثیر قرار نگیرند.
5- کاهش بار:در یک محیط مجازی، مدیریت بخش زیر ساخت مجازی و منابع فیزیکی با ابزارهای یکسان ضورت می گیرد و همین امر باعث کاهش بار مدریت میشود.
در کنار مزایای گفته شده، مجازی سازی میتواند معایبی همراه خود داشته باشد.


معایب:
ایجاد سربار: سربار مجازی سازی این امکان را دارد تا در نحوه فعالیت سیستم ما تاثیرگذار باشد.این مشکل در زمانی که از سخت افزارهای ضعیف تر استفاده شود بیشتر از وقت های دیگر به چشم خواهد آمد.
نیازمندی به مدیریت منابع مجازی:برای محیط های فیزیکی و مجازی محصولات بسیار زیادی جهت مدیریت وجود دارد، همچنین وجود زیر ساخت و لایه های مختلف باعث میشود تا هنگام استفاده نیازمند آموزش های مختلف و متعددی باشیم که این امر باعث افزایش نیروهای انسانی و به طبع آن افزایش هزینه ها میشود.

سرور مجازی بهترین انتخاب و مناسب‌ترین گزینه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌باشد. این سرورها دارای مزیت‌هایی است که همگی به گسترش، کسب و کار شما کمک می‌کنند.



سخن آخر
 

همانطور که گفته شده نقش مجازی سازی در تکنولوژی یکی از نقش های مهم و اساسی است.مجازی سازی برای سازمان ها و اداره های بزرگ میتواند باعث کاهش هزینه و همچنین بهبود عملکرد بشود.کاهش هزینه ها، افزایش سرعت، افزایش امنیت و کاهش بار از مزایای مجازی سازی و ایجاد سربار و نیازمندی به مدریت منابع مجازی از معایب آن است.
ادارات کوچک و همچنین افراد نیز میتوانند از مجازی سازی جهت بهبود عملکرد خود کمک بگیرند.


 

 

  • نت سنتر