نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۲۳ ب.ظ

امروزه اخذ اقامت و سرمایه گذاری در ترکیه بیشتر از سال های قبل رونق گرفته است. از این رو سرمایه گذاری به عنوان یکی از راه های دریافت اقامت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه، با سرمایه های کمتر نسبت به بسیاری از کشورها امکان پذیر است.

 

دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه

 

 مزایای ثبت شرکت و دریافت اقامت در ترکیه به صورت زیر است.

  • یک مرکز استراتژیک تجارت بین آسیا و اروپا
  •  موقعیت استراتژیک ژئوپلیتیک
  •  اقتصاد پایدار و سیستم بانکی به خوبی توسعه یافته
  • نیروی کار پر انرژی و رقابتی
  •  یارانه های دولتی و مزایای منطقه آزاد تجاری
  •  بازار داخلی بسیار پر تقاضا
  • مقررات یکپارچه با اتحادیه اروپا
  • دسترسی آسان تر به هر دو بازار آفریقا و خاورمیانه

 

بررسی مزایای دریافت اقامت و ثبت شرکت در ترکیه

 

با در نظر گرفتن شرایط کشور ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا می توان گفت که این کشور مالیات کمتری از اتباع خارجی دریافت می کند؛ بنابراین؛ ثبت شرکت در این کشور با هزینه های جانبی کمتری همراه است. نکته دیگر پیشرفت و امکان ترقی در بیزینس های مختلف است. هزینه های دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه باید با دقت محاسبه و پیش بینی شوند. برای تاسیس یک شرکت در ترکیه حداقل باید ۱۰ هزار لیر سرمایه لازم است. البته این تنها هزینه لازم برای تاسیس شرکت و دریافت نیست. هزینه هایی اعم از دفتر رسمی شرکت، لوازم و وسایل و موارد دیگر هم هست.

 

در این کشور می‌توان هر نوع شرکتی را ثبت کرد؛ بنابراین برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در کشورهای خارجی را دارند، ترکیه گزینه بسیار مناسبی است که همراه با ثبت شرکت می توان اقامت دائم ترکیه را دریافت کرد. همچنین افراد قادر خواهند بود تا با سرمایه‌گذاری محدود در عرصه های بین المللی تاثیر گذار باشند. بعد از ثبت شرکت می توان به راحتی معاملات بانکی را انجام داده و از کلیه امکانات استفاده کرد اما نکته مهم دیگر در مورد دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه، مراحل طولانی تر آن نسبت به سایر روش های اخذ اقامت است.

 

شرایط لازم برای دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه

 

برای ثبت شرکت باید فاکتورهایی رعایت شود. اول از همه باید برخی از پرسنل شرکت از شهروندان ترک باشند. در این شرکت باید تمامی قوانین کار کشور ترکیه رعایت شود. از این رو کارکنان باید بیمه شوند. در ضمن باید کارت بازرگانی و مجوز دریافت شده باشد.

انواع مختلف شرکت ها تحت کد بازرگانی ترکیه به شماره 6102 شناخته می شوند. برای دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه می توان انواع شرکت ها را تاسیس کرد. شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های سهامی، شرکت های جمعی، شرکت های تعاونی، شرکت های فرماندهی در ترکیه، شناخته شده ترین ساختارهای شرکت های سهامی (AS) هستند. توجه به این نکته ضروری است که شرکت های خارجی امکان ایجاد شعبه را دارند.

 

نتیجه گیری

دریافت اقامت در ترکیه و سرمایه گذاری راحت تر از سایر کشورها امکان پذیر است؛ بنابراین؛ ترکیه به عنوان گزینه مناسبی برای دریافت اقامت با تاسیس شرکت در ترکیه به شمار می رود.

 

 

  • نت سنتر