نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

باتری یکی از مهم ترین قطعات موبایل در گوشی های هوشمند است که وظیفه ذخیره و انتقال انرژی را به دیگر قطعات موبایل بر عهده دارد، به عبارتی می توان باتری را به عنوان قلب گوشی در نظر داشت. ظرفیت و ویژگی های باتری همواره بر قابلیت های گوشی موبایل اثر می گذارد و یکی از معیارهای کاربران در انتخاب گوشی است.

باتری پی سی لایت از نوع جدا نشدنی و از جنس پلیمر لیتیومی است. این باتری دارای ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت است که برای صفحه ال سی دی گوشی هواوی P30 Lite  که از سال 2019 وارد بازار شد، کاملا مناسب می باشد. این باتری دارای قابلیت فست شارژ است اما قابلیت شارژ بی سیم را ندارد.

در آزمایشات بر روی این باتری مشخص شد که با یک چرخه کامل شارژ باتری هواوی P30 Lite می توانید:

  1. به مدت 28 ساعت و 50 دقیقه در شبکه 3G مکالمه داشته باشید،
  2. حدود 14 ساعت و 45 دقیقه وب گردی کنید،
  3. حدودا به مدت 13 ساعت و 23 دقیقه به تماشای فایل های ویدئویی بپردازید،

همچنین مشخص شده است در صورت شارژ کامل باتری اگر با گوشی هواوی P30 Lite به طور روزانه روزی یک ساعت مکالمه، وب گردی و پخش فیلم و موسیقی داشته باشید و گوشی در بقیه روز در حالت stand-by باشد باتری هواوی P30 Lite به مدت 94 ساعت یعنی حدود چهار روز دوام می آورد. این ارقام در مورد باتری هواوی P30 Lite بیانگر قابلیت بالا و کارایی با کیفیت این باتری در مقابل باتری هایی دیگر هم چون باتری ال جی (مدل Q60 و Stylo 4 Plus) است.

همان گونه که می دانید باتری هواوی P30 Lite نیز مانند باتری دیگر گوشی ها دارای عمر مفید خاص خود و پس از گذشت مدت زمانی در اثر استفاده با کاهش کارایی و افت کیفیت عملکردی مواجه می شود. افزون بر استفاده صحیح از باتری هواوی P30 Lite استفاده های ناصحیح مانند تخلیه کامل شارژ باتری، استفاده بیش از حد از گوشی، داغ شدن گوشی، به شارژ بودن گوشی در طولانی مدت، چرخه های ناقص و مکرر شارژ، باز گذاشتن برنامه ها در صورت عدم استفاده و ... باعث کاهش عمر مفید باتری هواوی P30 Lite می شود.

برای تشخیص زمان تعویض باتری هواوی P30 Lite دو راه حل وجود دارد: نخست توجه به علائمی که نشان دهنده کاهش عمل کرد باتری هستند مانند خالی شدن شارژ گوشی در مدت زمان کوتاه، گرم شدن بیش از حد، خاموش و روشن کردن و هنگ گوشی و ... . دوم تغییر شکل باتری در اثر بادکردن، از انجا که درب پشت گوشی موبایل هواوی P30 Lite پلمپ و به عبارتی یک پارچه است لذا نمی توان با این روش به مشکل باتری هواوی P30 Lite پی برد و برای بررسی تغییر شکل باید به نمایندگی ها مراجعه کرد. بنابراین بهترین و تنها راه برای تشخیص زمان تعویض باتری هواوی P30 Lite توجه به نحوه عملکرد آن است.

بنابراین اگر باتری هواوی P30 Lite شما پس از مدتی استفاده (مثلا دو سال) نیاز به تعویض داشت بایستی نسبت به خرید باتری اصلی موبایل اقدام کنید برای خربد باتری اصل هواوی P30 Lite بایستی نکاتی را در نظر بگیرید؛

  1. برای خرید باتری اصلی موبایل به فروشگاه های معتبر لوازم جانبی هواوی مراجعه کنید و علاوه بر اطمینان از اصل بودن باتری هواوی    P30 Lite از خدمات پس از فروش و تعویض نیز بهره بگیرید.
  2. بیشتر محصولات باتری و شارژر مشابه هم هستند و تشخیص اصل و تقلب ان ها بسیار دشوار است. اما باید بدانید ظاهر باتری های اصلی موبایل ویژگی هایی دارند که به وسیله ان می توان باتری اصلی را تشخیص داد. نشانه هایی مانند یکسان بودن تاریخ تولید بر روی بدنه و بسته بندی باتری، یکنواختی بدنه و لبه های باتری، وضوح اطلاعات حک شده، منظم و صاف بودن برچسب روی باتری، داشتن گارانتی و ... از جمله نشانه های باتری اصلی موبایل است.

در پایان 8 راه کار مفید برای افزایش طول عمر باتری هواوی P30 Lite را به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. در نخستین بار استفاده از باتری لیتیوم پلیمری هواوی P30 Lite نیازی به تخلیه کامل و یا به شارژ بودن باتری با  مدت شارژ  بیش تر از 100 درصد باتری نیست.
  2. برای شارژ باتری هواوی P30 Lite حتما از کابل و شارژر هواوی اصلی استفاده کنید.
  3. از تخلیه کامل باتری و شارژ کمتر از 20 درصد بپرهیزید.
  4. از شارژ بیش از حد باتری و گذاشتن طولانی مدت باتری در معرض شارژ خودداری کنید چرا که گرم شدن بیش از حد باتری باعث اسیب به آن می شود.
  5. از استفاده از گوشی موبایل در اماکن با دمای خیلی بالا و خیلی پایین و اماکن با نوسانات دمایی زیاد بپرهیزید، زیرا این کار ممکن است به باتری هواوی P30 Lite صدمه وارد کند.
  6. هنگامی که برای مدت طولانی از گوشی استفاده نکرده اید برای شارژ کردن ابتدا آن را خاموش کرده و سپس آن را به شارژر وصل کنید. چراکه تخلیه باتری به مدت طولانی ممکن است منجر به شارژ نشدن ان شود.
  7. می توانید از حالت صرفه جویی (power saving mode) و حالت صرفه جویی فوق العاده (ultra power saving mode) باتری هواوی P30 Lite استفاده کنید.  برای این کار کافی است به قسمت تنظیمات گوشی رفته و از این امکانات گوشی هواوی P30 Lite استفاده کنید.
  8. مصرف باتری گوشی را با مراجعه به قسمت تنظیمات باتری بهینه کنید.
  • نت سنتر