نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

طلاسازی و جواهرات در دنیای باستان

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۵ ب.ظ

جواهرات بصورت جهانی نماد خودآرایی و زینت است. جواهرات ساخته شده از صدف، سنگ و استخوان از دوران ماقبل تاریخ باقی مانده است. احتمال دارد که از زمان های اولیه از این جواهرات، به عنوان محافظ در برابر خطرات زندگی یا به عنوان نشانی برای مقام یا رتبه می پوشیدند. صنعت طلاسازی از باستان، جز صنایع مهم و پررنق بوده است.

در دنیای باستان، کشف نحوه کار با فلزات مرحله مهمی در توسعه هنر طلاسازی و جواهرات بود. با گذشت زمان، تکنیک های فلزکاری پیچیده تر شد.

طلا، یک ماده کمیاب و بسیار ارزشمند، است. که همراه با مردگان دفن می شد تا صاحبش را در زندگی پس از مرگ همراهی کند. بسیاری از جواهرات باستانی از مقبره ها و انبارهایی که مردگان را دفن می کردند، به دست می آیند.

جواهرات قرون وسطی 1200-1500

جواهراتی که در اروپای قرون وسطی پوشیده می شد، انعکاسی از جامعه ای به شدت سلسله مراتبی و آگاه از رتبه بندی طبقه ای بود. سلاطین و اشراف از طلا، نقره و گوهرهای گرانبها استفاده می کردند. رده های پایین جامعه از فلزاتی مانند مس یا برنج استفاده می کردند. برخی از جواهرات دارای کتیبه ها و نوشته های مرموز یا جادویی هستند. به این دلیل که اعتقاد عموم مردم بر این بود که این عبارات جک شده روی جواهرات، از شخص دارنده آن محافظت می کند.

تا اواخر قرن چهاردهم، سنگ‌های قیمتی معمولاً به جای برش، صیقل داده می‌شدند. اندازه و رنگ، ارزش آنها را تعیین می کرد. میناکاری ها، به طلاسازان اجازه می داد تا طرح های خود را روی جواهرات رنگ آمیزی کنند. آنها از طیف وسیعی از تکنیک ها برای ایجاد افکت هایی استفاده کردند که امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

جواهرات و طلاسازی در دنیای معاصر

از دهه 1960، مرزهای طلاسازی به طور کامل تغییر کردند. مدل جواهرات و طلاسازی سنتی، توسط نسل های جدید طلاسازان که اغلب در کالج هنر تحصیل کرده بودند و ایده های مدرنی برای طلاسازی داشتند، به چالش کشیده شد.

طلاسازان هنرمند جدید، تعامل جواهرات با بدن را مورد بررسی قرار داده اند. و جواهراتی تولید می کنند که براحتی بتوان از آنها در زندگی روزمره استفاده کرد.

کارگاه طلاسازی لئوپارد

تلفیق سبک سنتی و هنر مدرن در طلاسازی منجر به تولید جواهرات بسیار زیبایی می شود. که هم اصالت هنر سنتی را به همراه دارند. و هم از دنیای مد مدرن پیروی می کنند. کارگاه طلاسازی لئوپارد، با بیش از 15 سال سابقه در طلاسازی، مجموعه ای ارزشمند از جواهرات را دارا می باشد. لئوپارد که در سوئیس مستقر می باشد، امتیاز ویژه ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است. به این ترتیب که شما علاوه بر خرید محصولات کارگاه طلاسازی لئوپارد، می توانید جواهرات سفارشی خود را داشته باشید. به این ترتیب که طرح دلخواه و انحصاری جواهرات خود را به لئوپارد سفارش دهید. کارگاه طلاسازی لئوپارد، با دارا بودن طراحان جواهرات خبره، طلا و جواهرات سفارشی را برای شما تولید می کند. برای سفارش و خرید جواهرات به سایت لئوپارد www.leopard-jewelry.com مراجعه کنید.

  • نت سنتر