نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

جاهای دیدنی کیش در زمستان

شنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۲، ۰۱:۰۲ ب.ظ

جزیره کیش یکی از جزایر زیبا و دیدنی در خلیج فارس است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. در فصل زمستان این جزیره با جاذبه‌های دیدنی و فوق‌العاده‌ خود، مقصدی دلپذیر برای گردشگران محسوب می‌شود. آب‌وهوای معتدل و خنک جزیره و طبیعت چشم‌گیر آن، از دلایل سفر توریستان به جزیره کیش در زمستان است. علاوه بر آن، در این فصل جزیره خلوت‌تر بوده و گردشگران می‌توانند با آرامش بیشتری از جاهای دیدنی کیش بازدید کنند. در ادامه مقاله به معرفی بهترین جاهای دیدنی کیش در فصل زمستان خواهیم پرداخت.

سافاری کیش

بازدید از جزیره کیش بدون رفتن به سافاری آن هیچ گونه جذابیتی ندارد. سافاری کیش در فصل زمستان با ارائه بهترین برنامه‌ها و سرگرمی‌ها جزو بهترین جاهای دیدنی جزیره است که حتما باید از آن دیدن کنید. در این مجموعه می‌توانید تفریحات بسیار هیجان‌انگیز و جذابی را از جمله موتور سواری، آفرود، شتر سواری، بانجی شوتینگ، کارتینگ، پینت بال، بولینگ، رالی و ده‌ها ورزش مرفه و مهیج دیگر را تجربه کنید. سافاری کیش در مجموعه تفریحی پارس سافاری برگزار می‌شود و می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی باشد که در سفر به جزیره کیش آن را کسب خواهید کرد.

باغ پرندگان و پارک دلفین ها

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی کیش که افراد با تمامی سنین می‌توانند از آن بازدید کنند، پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان جزیره است. این پارک زیبا در حد فاصل خیابان مرجان و خیابان جهان قرار گرفته است و از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. در بخش دلفیناریوم این پارک می‌توانید حیوانات آموزش دیده‌ای همچون دلفین، شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن‌های زیبا که با هماهنگی مربیان خود حرکات نمایشی اجرا می‌کنند را ببینید. این بخش از پارک برای کودکان بسیار جذاب است. همچنین در باغ پرندگان این مجموعه، بیش از 107 نوع پرنده در دو بخش پرندگان در قفس و پرندگان آزاد نگهداری می‌شود که تماشای آن‌ها از نزدیک می‌تواند بسیار جذاب و به‌یادماندنی باشد.

جزیره هندورابی

یکی از بهترین جاهای دیدنی جزیره کیش که در فصل زمستان می‌توانید از آن دیدن کنید، جزیره هندورابی است. این جزیره بکر و دست نخورده که در نزدیکی کیش قرار دارد، جاذبه‌ای بسیار شگفت‌انگیز و چشم‌نواز است. در فصل زمستان لاک‌پشت‌های دریایی برای تخم‌ریزی به ساحل می‌آیند و شما می‌توانید از نزدیک آن‌ها را مشاهده کنید. همچنین در سواحل این جزیره زیبا تماشای غروب آفتاب، جت اسکی، قایق سواری، غواصی و موتور سواری در کنار ساحل را از دست ندهید.

روستای باغو

اگر از تماشای خانه‌های تاریخی و سنتی لذت می‌برید، بازدید از روستای باغو را در برنامه خود قرار دهید. این روستای زیبا در جنوب غرب جزیره واقع شده و دسترسی به آن بسیار آسان است. بافت قدیمی خانه و کوچه‌های روستا و اقامت در اقامتگاه‌های سنتی این روستا به همراه سرو غذاهای محلی، یک پکیج عالی برای علاقه‌مندان و گردشگران است که روح‌شان را نوازش می‌کند. این روستا با قدمت هزار ساله خود یکی از قدیمی‌ترین روستاهای جزیره کیش بوده و در گذشته جزو مهم‌ترین مراکز تجاری و بازرگانی خلیج فارس به شمار می‌رفته است. در این روستا می‌توانید از میسجد تاریخی باغو، درختان لور و پارک دلیران دیدن کنید.

بوستان آهوان

یکی از پارک‌های تفریحی و گردشگری جزیره کیش که در زمینی بکر و دست‌نخورده به وسعت 2 هکتار در انتهای خیابان فردوسی قرار گرفته، بوستان آهوان کیش است. در این بوستان حیوانات زیادی از جمله آهوی ایرانی، میمون، گوزن، شغال، شیر و روباه نگهداری می‌شود. جالب است بدانید آهوهایی که در این بوستان هستند، آزادانه در این مکان زندگی می‌کنند و شما می‌توانید در تمامی فصل‌های سال به خصوص در زمستان، از نزدیک ببینید. بازدید از این پارک می‌تواند برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز و جالب باشد و آن‌ها می‌توانند با غذا دادن به آهوها و لمس آن‌ها، احساس خاص و متفاوتی را تجربه کنند.

شهر باستانی حریره

یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی کیش که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته، شهر باستانی حریره است. این شهر تاریخی متعلق به سده 5 تا 10 هجری قمری بوده و یکی از ارزشمندترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش شناخته می‌شود که سالانه تاریخ‌دانان و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این شهر باستانی با قدمت بیش از 800 سال، از بخش‌های مختلفی نظیر حمام، قنات، مسجد، خانه‌های اشرافی و کارگاه‌های سنتی تشکیل می‌شود. امروزه بخش‌های زیادی از این شهر از بین رفته اما هنوز هم زیبایی‌های خاص خود را دارد که می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید.

نخلستان کیش

تماشای غروب آفتاب از میان نخلستان و لا به لای درختان نخل، تجربه‌ای بسیار آرام‌بخش و بی‌نظیر است که می‌توانید آن را در میان نخلستان کیش کسب کنید. در این نخلستان از جمله درخت نخل، درختان دیگری نظیر اکالیپتوس، تمبر هندی، کاسیکا و غیره وجود دارند که فضای آن را بسیار سبز و زیبا می‌کنند. جالب است بدانید نخلستان باغ بهشت کیش، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نخلستان‌های این جزیره بوده که بهترین زمان بازدید از آن، فصل زمستان است. در این فصل هوا بسیار معتدل و مطبوع بوده و شما می‌توانید در شرایط جوی بسیار مناسب در این نخلستان زیبا به گشت‌وگذار بپردازید و از طبیعت فوق‌العاده آن لذت ببرید.

شهر زیرزمینی کاریز

در قلب جزیره زیبای کیش، شهری زیرزمینی پنهان شده‌است که قدمت آن به حدود 2500 سال پیش می‌رسد و شهر زیرزمینی کاریز یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش بوده که در عمق 16 متری زمین قرار گرفته و در گذشته‌های دور به عنوان قنات برای انتقال آب به بخش‌های مختلف جزیره مورد استفاده قرار می‌گرفته است. جالب است بدانید سقف این مکان به دلیل اینکه زمانی بستر دریا بوده، مملو از قسیل‌های صدف و مرجان است و به طور شگفت‌انگیزی به زیبایی این شهر زیرزمینی افزوده است. همچنین مرجان های موجود در مسیر آب موجب می‌شد تا آب تصفیه شده و برای مصرف مناسب باشد. این جاذبه فوق‌العاده در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

 کشتی یونانی کیش

در سواحل زیبای خلیج فارس و در نزدیکی میدان غروب کیش، کشتی یونانی زیبایی قرار دارد که سال‌هاست به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش تبدیل شده‌است. این کشتی یکی از کشتی‌های تجاری بوده که در سال 1943 میلادی در آلمان ساخته شده و از آن برای حمل و نقل کالا بین اروپا و آمریکای جنوبی استفاده می‌شد. در نهایت این کشتی در سال 1966 میلادی، در حالی که در حال حمل بار از بندر بوشهر به بندر بندرعباس بود، به دلیل طوفان شدید، در نزدیکی جزیره کیش به گل نشست و از آن زمان تا به امروزه در این مکان قرار دارد. این کشتی به دلیل موقعیت منحصربه‌فرد خود در سواحل چشم‌نواز کیش، منظره‌ای بسیار زیبا را ایجاده کرده است و می‌توانید از آن دیدن کنید.

خانه مردم شناسی کیش

اگر قصد سفر به جزیره کیش و بازدید از جاهای دیدنی کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم فصل زمستان را انتخاب کنید، در این فصل برخلاف سردی و بارش برف در نقاط مختلف کشورمان، شرایط آب‌وهوایی بسیار پایدار و مطبوع غالب است که سفر و گردشمان را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره که شما را به طور کامل با سبک زندگی و فرهنگ و آداب و رسوم مردم کیش آشنا می‌کند، خانه مردم شناسی کیش است. این خانه تاریخی که در محله سفین واقع شده، متعلق به حدود 200 سال پیش است و از سبک معماری ایرانی سنتی و بومی پیروی می‌کند. در این خانه انواع ابزار و وسایل‌های قدیمی مانند وسایل ماهیگیری، وسایل آشپزخانه و غیره وجود دارد که می‌توانید از نزدیک با آن‌ها آشنا شوید.

ساحل مرجان کیش

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی کیش که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند، ساحل مرجان کیش است. این ساحل که در شرق جزیره قرار دارد، به قطب توریستی کیش تبدیل شده و آب‌های نیلگون خلیج فارس و مرجان‌های سفید رنگ ساحل و آفتاب درخشانی که به این مرجان‌ها می‌تابند، همگی منظره‌ای بسیار چشم‌گیر و خیره‌کننده را خلق کرده‌اند. جالب است بدانید مرجان‌هایی که در این ساحل وجود دارند، بیش از 20 هزار سال عمر داشته و جزو قدیمی‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین شناخته می‌شوند. این مرجان‌های زیبا پس از مرگشان به اسفنج‌های با شکاف‌های سفید در آمده و جلوه‌ای بسیار خاص به ساحل می‌بخشند. دوچرخه سواری در کنار ساحل، تماشای طلوع و غروب آفتاب، قایق سواری، کلوپ‌های دریایی و غیره از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در این ساحل آن را تجربه کنید.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین آکواریوم‌های کشورمان بوده که در خیابان فردوسی جزیره، جنب بوستان آهوان واقع شده‌است. اگر به موجودات دریایی و آبزیان علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این جاذبه را در برنامه خود قرار دهید. شما می‌توانید در این مجموعه انواع مختلف گونه‌های جانوری و همچنین گیاهی آب‌های شور و شیرین جهان را از نزدکی ببینید و با زندگی آن‌ها آشنا شوید. ساختمان آکواریم کیش ظاهری شبیه کشتی دارد و با قدم زدن در آن می‌توانید به تماشای شنای ماهی‌ها و تمساح‌ها و غیره بپردازید.

کلام آخر

جزیره کیش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای سفرهای زمستانی ما باشد. آب‌وهوای معتدل جزیره در این فصل و تفریحات فوق‌العاده آن همگی باعث شده تا اکثر گردشگران فصل زمستان را برای سفر خود انتخاب کنند. در این مقاله سعی کردیم بهترین جاهای دیدنی کیش که در فصل زمستان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید را برای شما معرفی کنیم. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک فرصتی فراهم شود تا بتوانید از جزیره زیبا دیدن کنید.

  • نت سنتر