نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

پاکسازی صورت در خانه

دوشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۰۸ ق.ظ

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد و در سالن های زیبایی و کلینیک ها انجام می شود. با این حال، بسیاری از این مراکز برای چنین خدماتی هزینه های قابل توجهی دریافت می کنند و ممکن است بازدید از آنها مقرون به صرفه نباشد.
اما خبر خوب این است که می توان پوست صورت را در خانه انجام داد. اگر می خواهید صورت خود را در خانه تمیز کنید، این مراحل را دنبال کنید. https://fatemehhabashi.com/


پوست خود را بشویید
اولین قدم برای تمیز کردن پوست، پاکسازی آن است. در این مرحله پوست شما از شر هرگونه کثیفی، عرق، چربی اضافی و غیره خلاص می شود و صورت شما آماده ادامه فرآیند پاکسازی می شود. برای این کار به یک شوینده ملایم نیاز دارید. البته توجه داشته باشید که شوینده مورد نظر باید از نظر ترکیب با جنسیت شما و نیازهای پوست شما همخوانی داشته باشد.
بهترین گزینه برای این مرحله پاک کننده های روغن و کرم هستند. این پاک کننده ها بر پایه روغن هستند و به راحتی به سد چربی پوست نفوذ می کنند. بنابراین دارای نفوذپذیری بالا و قدرت پاک کنندگی بسیار قوی می باشد.


شستشوی صورت
اگر قبل از شروع پاکسازی از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کرده اید، بهتر است شستشو را با آب میسلار و شیر پاک کن شروع کنید. این محصولات به طور ویژه برای از بین بردن مواد آرایشی خشن روی سطح پوست طراحی شده اند. پس از آن می توانید پوست را با مواد شوینده بشویید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید.


صورتت را دود کن
این مرحله از پاکسازی صورت بسیار مهم است. کندر منافذ را باز می کند و مسدود می کند. قرار گرفتن منظم در معرض بخار روی صورت به از بین بردن پوست مرده کمک می کند. علاوه بر این، قطرات بخار و بسیار ریز به منافذ و لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند و صورت را عمیقاً مرطوب می‌کنند.
فرآیند بازسازی پوست منافذ را سفت می کند و ناخالصی های خشن را از بین می برد. شما دو راه حل ساده برای خوشبو کردن صورت خود در خانه دارید. بسته به موقعیت و امکانات خود می توانید از:


استفاده از دستگاه سیگار کشیدن
این روزها در هر فروشگاه زیبایی و داروخانه می توان دستگاه های بخارساز و کیف های خانگی را پیدا کرد.
فقط ظرف را با آب پر کنید و دکمه پاور را فشار دهید.
دستگاه بلافاصله شروع به تولید بخار می کند.
اکنون می توانید آن را در فاصله 30 سانتی متری از صورت خود به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید.


از آب گرم استفاده کنید
روش سنتی مراقبت از صورت در منزل وجود دارد که اکثر شما با آن آشنا هستید.
برای استفاده از این محلول ابتدا مقداری آب روی شعله گاز در حال جوش قرار دهید.
سپس آب داغ را در ظرف تمیزی بریزید و روی میز قرار دهید.
سپس یک حوله تمیز بردارید و سر خود را بپوشانید.
صورت خود را در فاصله 30 تا 50 سانتی متری از مخزن آب قرار دهید تا بخار آب به تمام قسمت های آن برسد.
در پایان این دوره، پوست شما کاملا آماده دریافت اسکراب های لایه بردار، مواد مغذی و ماسک های تقویت کننده است.


از ابزار اسکراب صورت استفاده کنید
اگر از تعداد زیادی جوش سرسیاه رنج می برید، استفاده از لایه بردار می تواند کمک کننده باشد. جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند که به دلیل تجمع چربی اضافی روی پوست و مسدود شدن منافذ ایجاد می شود.

 

پس از بخور دادن، صورت شما آماده است تا تمام آن اضافی را از بین ببرد. فقط از روش درست کمک بگیرید و تمام آن جوش ها را از بین ببرید. بسیاری از افراد جوش های سر سیاه خود را با نوک انگشتان خود فشار می دهند. این اغلب با کبودی و التهاب همراه است و می تواند باعث آسیب بیشتر شود.

https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/
به عنوان یک راه حل جایگزین، می توانید از یک ابزار لایه برداری صورت که به شکل یک چوب نازک ساخته شده است استفاده کنید. یک سر این ابزار به شکل یک سوزن است و به باز کردن منافذ مسدود شده کمک می کند. انتهای دیگر به شکل حلقه است که به کمک آن می توانید به راحتی با فشار دادن روی سطح پوست، جوش های سر سیاه را از بین ببرید.

  • نت سنتر