نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی


اگر قبلاً به بدنسازی علاقه داشته اید، حتماً نام های مختلفی از مکمل های ضروری برای مبتدیان را شنیده اید که با مواد مختلف و با برندهای مختلف ساخته می شوند.

اما واقعا کدام یک از مکمل های ضروری برای مبتدیان مناسب است؟

بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان چیست؟

آیا واقعاً استفاده از این مواد ضروری است؟

همه اینها سوالاتی است که با ورود به دنیای بدنسازی به ذهن شما خطور می کند. این مقاله را آماده کرده ایم تا مهمترین نکات مورد نیاز برای انتخاب بهترین مکمل بدنسازی برای افراد مبتدی را به شما بگوییم.

قبل از توصیه مکمل های مهم برای مبتدیان، لازم است توجه داشته باشم که این مواد به هیچ وجه نمی توانند جایگزین رژیم غذایی اصلی شما شوند. همانطور که می دانید مهم ترین مسئله در داشتن اندامی متناسب و قوی، تغذیه مناسب و همچنین ورزش است و مکمل های لازم برای مبتدیان همانطور که از نامش پیداست مکمل رژیم غذایی ورزشکاران مبتدی است.

یکی از راه های افزایش عضلات استفاده از مکمل ها است و انتخاب مکمل تناسب اندام یکی از سخت ترین مشکلات ورزشکاران تازه کار است.

به طور کلی، مکمل های اولیه برای مبتدیان به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

داروهایی که به افزایش توده عضلانی کمک می کنند.

مواد افزودنی برای افزایش استقامت

مکمل های چربی سوز بدنسازی

بهترین مکمل بدنسازی برای علاقه مندان چیست؟

در زیر لیستی از مهم ترین مکمل های ضروری برای مبتدیان را ارائه می دهیم.

مکمل های پروتئینی برای بدنسازی

مکمل پروتئین وی یکی از محبوب ترین مکمل های ضروری برای مبتدیان است. این پروتئین در واقع همان آبی است که از ماست و پنیر جدا می شود و سرشار از پروتئین های مفید برای بدن ورزشکار است. از

امروزه پروتئین آب پنیر به طعم های مختلف تبدیل شده و توسط ورزشکاران برای تهیه اسموتی، پنکیک و تنقلات استفاده می شود. این پروتئین با توجه به میزان جذب بالایی که دارد برای ورزشکاران مبتدی به سرعت عضله می سازد.

مکمل کراتین بدنسازی

کراتین به عنوان یک ماده انرژی زا در ماهیچه ها وجود دارد و کیفیت تمرینات ورزشکاران تازه کار را بهبود می بخشد، بنابراین اگر به تازگی وارد عرصه بدنسازی شده اید و در حین ورزش به سرعت خسته می شوید، باید بدانید که یک مکمل ضروری برای افراد مبتدی است. . . کراتین یک مکمل بدنسازی است که می تواند به شما در جلوگیری از خستگی زودرس کمک کند. برای خرید پودر گین فست یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

مکمل گینر بدنسازی

مکمل های گینر یکی از مفیدترین مکمل ها برای مبتدیانی است که مشکلات وزنی جدی دارند. این مکمل به دو صورت برای عضله سازی موجود است که پروتئین بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها و وزنی که چربی بیشتری نسبت به پروتئین دارد.

مکمل بدنسازی BCAA

مکمل های BCAA سرشار از اسیدهای آمینه ضروری مانند والین، لوسین و ایزولوسین هستند. این مکمل باعث افزایش سرعت سنتز پروتئین در بدن و تقویت عضلات اسکلتی و بهبود عملکرد ورزشکاران خواهد شد.

مکمل HMB

مکمل های HMB نیز توسط برخی از مربیان برای ورزشکاران مبتدی توصیه می شود تا میزان ریکاوری عضلات را افزایش دهند.

هر یک از این مکمل ها برای افراد با سیستم های مختلف بدن فواید دارند. بنابراین اگر می خواهید درست ترین انتخاب را داشته باشید لازم است با مشاوران و مربیان متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از نزدیک وضعیت بدنی شما را بررسی کنند و بهترین مکمل های بدنسازی ضروری را به شما معرفی کنند.

اندازه گیری آمادگی جسمانی مطلوب برای ورزشکاران

پس از آشنایی با انواع مکمل های اساسی که برای مبتدیان مفید هستند، قطعاً می خواهید بدانید که چه مقدار از هر مکمل بهترین نتیجه را به شما می دهد.

بعداً به این موضوع می پردازیم، اما قبل از آن باید بدانید که بهترین داروی مورد نیاز شما با بررسی دقیق وضعیت جسمانی شما و زیر نظر مربی مجرب تعیین می شود.

در ادامه مقاله، دوز معمولی برخی از محبوب ترین و بهترین مکمل های بدنسازی برای علاقمندان را مورد بحث قرار داده ایم.

Miceprotein

این مکمل معمولاً به مقدار 10 تا 30 گرم نیم ساعت قبل از تمرین و به همین میزان بعد از تمرین توصیه می شود.

کراتین

مکمل مهم دیگر برای مبتدیان کراتین است. اگر تازه وارد بدنسازی هستید، توصیه می شود در هفته اول 20 گرم در روز و سپس 10 گرم در روز از آن استفاده کنید.

برنده

این مکمل بهتر است صبح هنگام بیدار شدن از خواب قبل از شروع تمرین و بلافاصله بعد از تمرین به مقدار 10 تا 20 گرم مصرف شود.

BCEA

BCAA یکی از مکمل های ضروری برای مبتدیان است. میزان مصرف کل این مکمل بین ورزشکاران مرد و زن متفاوت است، بنابراین به طور کلی توصیه می شود روزانه 9 گرم BCAA برای زنان و 12 گرم در روز برای مردان استفاده شود.

مکمل HMB

زمان مصرف این مکمل معمولا در روزهای تمرین است و باید به مقدار سه کپسول بعد از غذا و قبل از تمرین مصرف شود.

مکمل های قبل و بعد از تمرین

چه غذاها و مکمل های ضروری قبل و بعد از تمرین برای مبتدیان خوب است؟ چه روش غذایی از خستگی حین ورزش جلوگیری می کند؟ در حین تمرین از چه مکمل هایی استفاده کنم؟

برای پاسخ به سوالات در مورد مکمل های قبل و بعد از تمرین، شما را به گزارشی از جیسون پستون ارجاع می دهیم که راهنمای کاملی از بهترین مکمل های بدنسازی برای مبتدیان و تغذیه مناسب آنها ارائه کرده است.

تغذیه قبل از تمرین

به گفته جیسون پستون، بهتر است قبل از تمرین از مکمل های بدنسازی با پروتئین آب پنیر و اسیدهای آمینه استفاده کنید.

همچنین، مصرف مکمل هایی مانند کراتین 30 دقیقه قبل از ورزش می تواند به تقویت قدرت و تسریع ریکاوری عضلات کمک کند.

تغذیه در حین تمرین

به یاد داشته باشید که مفیدترین و ضروری ترین ماده برای بدن در هنگام ورزش آب است. آبرسانی به بدن ورزشکارانی که در تمرینات سنگین شرکت می کنند از هر مکملی مهمتر است.

خوردن بعد از تمرین

در نهایت بهترین گزینه برای مکمل های بعد از تمرین، مکمل BCAA است که مصرف آن بلافاصله بعد از تمرین بسیار توصیه می شود.

تا 30 دقیقه بعد از تمرین، مصرف مواد پروتئینی مانند شیر بادام و آب نارگیل یک جایگزین عالی و خوشمزه است.

بعد از 60 تا 90 دقیقه، خوردن یک وعده غذایی با مقدار زیادی پروتئین مانند سینه گاو یا مرغ و کربوهیدرات هایی مانند سیب زمینی یا برنج به ترمیم سریعتر عضلات و متعاقبا افزایش حجم عضلانی کمک می کند.

  • نت سنتر