نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

اسکنر چیست؟

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۶ ق.ظ

چه یک دفتر کار خانگی داشته باشید یا یک شرکت بزرگ، به یک اسکنر نیاز دارید. بسته به نوع کاری که انجام می دهید و ماهیت کسب و کارتان، باید بهترین نوع اسکنر مناسب خود را انتخاب کنید. دستگاه ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد و ویژگی های متفاوتی خواهند داشت. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع محصولات اسکنر، خرید اسکنر، برنامه ها، ویژگی ها، نحوه کار آنها و مواردی از این دست صحبت کنیم. پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر بخوانید.

اسکنر کامپیوتر چیست؟

چه در دفتر و چه در مدرسه، به احتمال زیاد قبلاً از یک اسکنر با یکی از دستگاه های خود استفاده کرده اید. قبل از اختراع دستگاه های اسکن، تبدیل داده ها یا اسناد فیزیکی (کپی های سخت) به اسناد دیجیتال بسیار دشوار بود، اما پس از اختراع اسکنر، جهان شکل جدیدی به خود گرفت. اسکنر کامپیوتر یک دستگاه الکترونیکی است که چیزی را از دنیای فیزیکی به همتای دیجیتالی خود، به شکل پیکسل تفسیر یا تبدیل می کند. اسکنرها اساسا نقش دستگاه ورودی داده را برای رایانه ها بازی می کنند. به طور کلی می توان اسکن کاغذ و اسناد چاپی را با استفاده از اسکنر به حافظه سیستم های کامپیوتری منتقل کرد. به این ترتیب فایل های کاغذی به فایل های دیجیتال تبدیل می شوند.

اسکنر چه زمانی و توسط چه کسی اختراع شد؟

قبل از اختراع اسکنر، ایجاد یک فرم دیجیتالی از داده ها بسیار دشوار بود، اما در قرن بیستم ایجاد هر سندی به صورت دیجیتالی ممکن شد. بر اساس اطلاعات ویکی پدیا، "راسل آ. کرش اسکنر تصویر را در سال 1957 اختراع کرد. پس از این اختراع، مدیریت تمام اسناد و ارسال آنها از طریق ایمیل برای همه کسانی که به سند نیاز داشتند آسان شد."

اسکنر فایل و بایگانی اسناد

روزانه تعداد زیادی سند در ادارات و مشاغل تولید می شود. بنابراین اسکنر که باید برای اسکن فایل های موجود در آرشیو استفاده شود باید دارای ویژگی های خاصی باشد. به این نوع اسکنر Archiver یا Archiver می گویند.اسکنر فایل برای اسکن پرونده های کارکنان، اسکن اسناد مالی، اسکن اسناد پزشکی، اسکن پرونده های دانشجویی، اسناد حقوقی، اسناد فنی و ... استفاده می شود.

بهترین نوع اسکنر  آرشیوی آوافرهنگ باید به شکل فیدر باشد و قابلیت اسکن دسته ای از اسناد را داشته باشد. به طور کلی هر سازمانی برای ایجاد آرشیو الکترونیکی و دیجیتالی باید از یک اسکنر آرشیو حرفه ای استفاده کند.

در ادامه سعی می کنیم برخی از ویژگی های اسکنر آرشیو را نام ببریم.

ویژگی های اسکنر اداری، بایگانی و بایگانی کننده

سرعت اسکن بالا

کاغذ تا اندازه A3 و بالاتر را برای مطابقت با نیازهای سازمان خود اسکن کنید

کیفیت اسکن دوبل

گزینه ویرایش تصویر برای حذف سوراخ ها و منگنه ها

امکان پردازش تصویر OCR

تغذیه خودکار (ADF)

وضوح و وضوح بالا

امکان انجام تنظیمات اسکن بایگانی (رنگی/سیاه و سفید، فایل ها: Tiff. Jpg. pdf...)

متن را پر کنید و رنگ را حذف کنید

چندین برگه را همزمان اسکن کنید

  • نت سنتر