نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

 

اتصال پرینتر به لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت

چاپگر یکی از مهمترین ابزارهایی است که به ما کمک می کند اسناد و فایل های مهم را از حالت مجازی چاپ و چاپ کنیم. برای استفاده از چاپگر، باید بدانیم چگونه چاپگر را به کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل یا تبلت خود متصل کنیم. در این مقاله نحوه اتصال چاپگر به دستگاه های مختلف را یاد خواهید گرفت. از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راه های اتصال چاپگر به دستگاه های مختلف

سازندگان چاپگر اغلب روش‌های اتصال مختلفی را ارائه می‌دهند تا بتوانید چاپگر خود را با استفاده از این پورت‌ها به هر دستگاهی که دوست دارید متصل کنید. برای این کار می توانید از روش های اتصال چاپگر مانند کابل USB، کابل شبکه، اتصال چاپگر بی سیم و اتصال چاپگر Wi-Fi Direct استفاده کنید که در ادامه این مقاله با آنها آشنا خواهید شد.

انواع پورت ها برای اتصال چاپگر به کامپیوتر یا تلفن همراه

چاپگر را به لپ تاپ یا رایانه رومیزی وصل کنید

در مرحله بعد، اتصال چاپگر را به لپ تاپ و کامپیوتر در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز آزمایش می کنیم، سپس به سراغ کامپیوترهای اپل با سیستم عامل مک می رویم و نحوه اتصال پرینترها را به این سیستم ها به ما نشان می دهیم.

چاپگر را با کابل USB به لپ تاپ و رایانه ویندوزی متصل کنید

هنگام اتصال چاپگر به لپ تاپ و رایانه، می توانید چاپگر را با استفاده از کابل USB به لپ تاپ یا رایانه متصل کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید. هدف از انجام این مراحل این است که رایانه یا لپ‌تاپ شما دستگاه چاپگر را تشخیص داده و می‌توانید دستور چاپ را برای چاپ با رایانه خود ارسال کنید.

چاپگر را با کابل USB به لپ تاپ و رایانه ویندوزی متصل کنید

1- ابتدا وارد کنترل پنل ویندوز شوید: فرقی نمی کند از ویندوز 10، ویندوز 11 یا ویندوز 7 و 8 استفاده می کنید، در هر صورت بخشی به نام کنترل پنل در ویندوز وجود دارد که می توانید از منوی استارت به آن دسترسی داشته باشید. اقامت کردن.

2- چاپگر را با کابل USB وصل کنید: معمولا یک کابل داخل جعبه چاپگر وجود دارد که می توانید از طریق پورت USB چاپگر را به کامپیوتر متصل کنید. در این زمان باید چاپگر را با کمک کابل یا گوشی مخصوص به لپ تاپ متصل کنید.

3- در قسمت Devices به قسمت Printers and Scanners بروید: در ویندوزهای مختلف این گزینه ها نام های مختلفی دارند سپس در Control Panel قسمت Hardware را پیدا کنید تا ادامه دهید.

چاپگر را به کنترل پنل ویندوز اضافه کنید

4- گزینه Add Device را انتخاب کنید: در ویندوز 10 به بالا ابتدا باید گزینه Printers & Scanners را انتخاب کنید و سپس Add Device را بزنید. اما در ویندوزهای پایین تر مانند ویندوز 8 و ویندوز 7، می توانید گزینه add device را در آنجا انتخاب کنید.

5- چاپگر را نصب کنید: در مرحله بعد سیستم دستگاه متصل شده از طریق USB را بررسی کرده و سپس چاپگر را پیدا کرده و به شما نشان می دهد. حال باید اطلاعات درخواستی را مطابق مدل چاپگر با دقت وارد کرده و وارد کنید تا بتوانید چاپگر را با موفقیت به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید.

پس از این مرحله چاپگر شما به لپ تاپ متصل می شود. هنگامی که می خواهید چاپ کنید، کابل چاپگر را به لپ تاپ وصل کنید و نام چاپگر خود را در قسمت چاپ انتخاب کنید. با انجام این کارها چاپگر به لپ تاپ شما متصل می شود و می توانید فایل های مورد نیاز خود را چاپ کنید.

اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز با کابل شبکه (LAN).

برای اینکه بتوانید چاپگر را با کابل شبکه به رایانه متصل کنید، ابتدا باید چاپگر را با استفاده از کابل به مودم یا روتر متصل کنید. سپس کامپیوتر را به همان شبکه چاپگر متصل کنید. در مرحله بعد نرم افزار و درایورهای چاپگر لازم را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید.

اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از کابل شبکه

حال از منوی ویندوز وارد تنظیمات و کنترل پنل شوید. در این قسمت باید Devices و سپس Printers and Scanners را انتخاب کنید. با انجام این مراحل، چاپگر بر روی لپ تاپ شما نصب می شود و می توانید به راحتی از کامپیوتر خود دستورات چاپگر را صادر کنید.

اتصال بی سیم چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ (اتصال بی سیم)

در این قسمت اتصال بی سیم پرینتر را توضیح می دهیم تا بتوانید بدون استفاده از سیم و کابل چاپگر را به لپ تاپ خود متصل کنید. برای اتصال بی سیم، باید رایانه و چاپگر خود را به یک شبکه خاص مانند شبکه Wi-Fi خانگی خود متصل کنید.

اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ بدون سیم (بی سیم)

برای این کار ابتدا باید لپ تاپ خود را به شبکه وای فای متصل کنید، سپس شبکه های موجود را از صفحه چاپگر جستجو کنید و چاپگر را به همان شبکه ای که لپ تاپ شما به آن متصل است وصل کنید.

این به شما امکان می دهد چاپگر و لپ تاپ خود را به یک شبکه متصل کنید. بنابراین، در ادامه قسمت قبلی که نحوه اتصال چاپگر را از طریق کابل به شما نشان دادیم، باید تنظیمات را طی کرده و چاپگر را به عنوان یک دستگاه جدید به رایانه خود متصل کرده و تنظیمات مناسب را انجام دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
 

چاپگر را با استفاده از Wi-Fi Direct به لپ تاپ و رایانه ویندوزی خود وصل کنید.

برخی از چاپگرهای جدید دارای Wi-Fi داخلی هستند و یکی از ساده ترین راه ها برای اتصال چاپگر به لپ تاپ یا رایانه استفاده از فناوری Wi-Fi Direct است. با استفاده از Wi-Fi Direct، می توانید چاپگر را به رایانه یا لپ تاپ متصل کنید، حتی بدون اینترنت یا شبکه محلی. برخی از چاپگرها این ویژگی را دارند و می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از فناوری Wi-Fi Direct برای اتصال چاپگر خود به لپ تاپ ویندوزی، مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد تنظیمات چاپگر شوید و در مرحله بعد گزینه Wi-Fi Direct را روی On قرار دهید. در مرحله بعد وارد تنظیمات شده و گزینه Wi-Fi Direct password را انتخاب کنید تا بتوانید رمز اتصال به چاپگر را مشاهده کنید. برای اتصال چاپگر به کامپیوتر و لپ تاپ وارد قسمت Wi-Fi شوید و از این قسمت نام چاپگر خود را انتخاب کنید. سپس رمز عبور را برای اتصال به چاپگر تایپ کنید.

برای اتصال به چاپگر، باید همان مراحلی را که برای اتصال به شبکه وای فای خانگی خود انجام دادید، دنبال کنید. برخی از چاپگرها برای چاپ فایل‌ها و اسناد نیاز به نصب پلاگین جداگانه دارند. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که فایل مورد نظر خود را باز کنید و روی گزینه print کلیک کنید تا فایل شما به سرعت چاپ شود.

اتصال چاپگر به لپ تاپ و مک

برای اتصال چاپگر به لپ تاپ ها و رایانه های اپل با سیستم عامل مک، ابتدا باید مطمئن شوید که چاپگر شما درایورهای لازم برای این سیستم عامل را دارد. اگر از چاپگر جدیدتری استفاده می کنید، این ویژگی معمولاً به صورت پیش فرض در چاپگر گنجانده شده است. اما اگر از چاپگر قدیمی‌تری استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد یک درایور مخصوص Mac را دانلود و نصب کنید تا اتصال برقرار شود.

پس از این مرحله، باید همانطور که در زیر به آن اشاره کردیم ادامه دهید تا بتوانید چاپگر را به رایانه های مک و لپ تاپ متصل کنید:

1- چاپگر و لپ تاپ یا کامپیوتر مک خود را به یک شبکه داخلی یا وای فای متصل کنید تا بتوانند از طریق اتصال شبکه به یکدیگر متصل شوند.

2- روی "Apply as Apple Logo" کلیک کرده و "System Preferences" را انتخاب کنید.

3- در پنجره باز شده گزینه Printers and Scanners را انتخاب کنید.

اتصال چاپگر به لپ تاپ و کامپیوترهای مک

4- از لیست نمایش داده شده، نام چاپگر مورد نظر را انتخاب کرده و به آن متصل شوید. اگر نام چاپگر شما در این لیست نیست، می توانید روی گزینه + کلیک کرده و چاپگر خود را به صورت دستی به لیست اضافه کنید. برای این کار پس از انتخاب + باید گزینه IP را انتخاب کرده و IP چاپگر متصل به شبکه را وارد کنید. سپس نام چاپگر و درایور آن را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله پنجره ای به شما نمایش داده می شود که امکانات اختیاری مانند چاپ دو طرفه خودکار و ... را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید در صورت نیاز آنها را انتخاب و استفاده کنید.

5- پس از انجام مراحل قبلی، اکنون چاپگر شما به لپ تاپ یا مک شما متصل است و می توانید چاپ کنید. اگر مشکلی در اتصال وجود دارد، مراحل مشابه را تکرار کنید یا بررسی کنید که چاپگر شما با سیستم عامل مک سازگار است.

اتصال چاپگر به تبلت و تلفن همراه

گاهی اوقات می‌توانیم چاپگر را به تبلت یا تلفن همراه برای چاپ وصل کنیم و از یک فایل یا تصویر استفاده کنیم. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه خواهید آموخت.

چاپگر را به تلفن و تبلت اندروید وصل کنید

ابتدا اتصال چاپگر به گوشی های اندروید را بررسی می کنیم. زیرا بسیاری از افراد صاحب گوشی های اندرویدی هستند و از آنها استفاده می کنند. معمولاً چندین برنامه وجود دارد که می توانید برای اتصال چاپگر خود به تلفن اندرویدی خود از آنها استفاده کنید.

اتصال چاپگر به گوشی و تبلت اندرویدی

به عنوان مثال، برنامه HP Smart یکی از برنامه هایی است که برای چاپگر لیزری اچ پی ساخته شده است و ما را قادر می سازد بدون هیچ مشکلی آن را به تلفن همراه متصل کنیم.

همچنین یک برنامه Google Cloud Print وجود دارد که با استفاده از آن می توانید گوشی خود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی به چاپگر متصل کنید. برای اتصال با استفاده از این اپلیکیشن ها کافی است گوشی و چاپگر را به یک شبکه خاص متصل کنید تا بتوانید درخواست چاپ چاپ کنید. اگر چاپگر شما Wi-Fi Direct دارد، از طریق تلفن همراه به شبکه چاپگر خود متصل شوید.

حال باید با استفاده از این اپلیکیشن ها نام و مدل چاپگر خود را بیابید و چاپگر را نصب کنید تا از این پس بتوانید فایل های خود را بدون هیچ تلاش خاصی چاپ کنید.

البته لازم به ذکر است که برخی از مدل های چاپگر حتی نیاز به اپلیکیشن خاصی ندارند و می توانید با کلیک بر روی پرینت فایل ها بر روی گوشی همراه خود، با اتصال چاپگر به شبکه داخلی آن، نام چاپگر را برای چاپ فایل مورد نظر انتخاب کنید. آهسته. تدریجی

به طور کلی، برخی از مدل‌ها گزینه‌هایی برای چاپگرهای اچ‌پی هستند که کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند و به شما کمک می‌کنند بدون درخواست و الزامات خاص متصل شوید.

برای اتصال چاپگر به آیفون و تبلت:

سیستم عامل موبایل آیفون معروف به iOS با سیستم عامل موبایل اندروید متفاوت است. به همین دلیل است که باید چاپگر را به روش دیگری به گوشی آیفون خود متصل کنید تا بتوانید چاپ کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دستگاه را به شبکه متصل کنید: ابتدا آیفون و چاپگر را به یک شبکه خاص متصل کنید. راه دیگر این است که آیفون خود را به شبکه داخلی چاپگر متصل کنید.

۲- در فایل مورد نظر دکمه اشتراک گذاری را پیدا کنید: در آیفون خود سندی را که می خواهید پرینت کنید باز کنید و روی گزینه share کلیک کنید سپس گزینه print را انتخاب کنید.

3- Find the printer: در قسمت print باید از بین گزینه های موجود چاپگر خود را انتخاب کنید که معمولاً نام و مدل آن نوشته می شود.

4- تنظیمات را انجام دهید: در این مرحله می توانید پیش نمایش فایل را مشاهده کنید و سپس تنظیمات را به اندازه صفحه، نحوه نمایش فایل روی کاغذ، تعداد پرینت ها و ... تنظیم کنید تا بتوانید چاپ کنید.

5- بر روی گزینه چاپ کلیک کنید: پس از انجام تنظیمات لازم دکمه چاپ را بزنید تا بتوانید از فایل خود کپی بگیرید. خیلی آسان!

در این قسمت در مورد اتصال پرینتر به موبایل صحبت کردیم و به طور خلاصه نحوه انجام این عملکرد را برای گوشی های اندروید و آیفون بدون مشکل توضیح دادیم. اکنون می توانید دستگاه خود را به انواع گوشی های اندرویدی و آیفون متصل کنید.

نتیجه

اکنون که این مقاله را خواندید، می توانید چاپگر خود را به انواع رایانه های مک و ویندوز متصل کنید یا به راحتی فایل ها را از تبلت، تلفن همراه و آیفون اندرویدی خود چاپ کنید. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم مطالب این مقاله برای شما جالب و مفید بوده باشد.
 

مراجعه به سایت: اتصال پرینتر به لپ تاپ، کامپیوتر، موبایل و تبلت

  • نت سنتر