نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

تفاوت سالت نیکوتین طبیعی و مصنوعی چیست؟

نیکوتین یک ترکیب شیمیایی است که در تنباکو وجود دارد و باعث اعتیاد به سیگار می‌شود. این ترکیب دارای اثرات مختلفی بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد و ممکن است به عنوان یک درمان برای ترک سیگار استفاده شود. در این مقاله، تفاوت بین سالت نیکوتین طبیعی و مصنوعی بررسی می‌شود.

نیکوتین طبیعی، همان نیکوتینی است که در تنباکو و سایر گیاهان خانواده Solanaceae وجود دارد. این نیکوتین به صورت طبیعی در گیاهان تولید می‌شود و معمولاً به عنوان یک ماده محرک برای انسان شناخته میشود که احساس آرامش و خوشی گذرا را در مغز ایجاد میکند.

از طرفی، نیکوتین مصنوعی، نوعی نیکوتین است که به صورت شیمیایی در آزمایشگاه تولید می‌شود. این نوع نیکوتین معمولاً در محصولات ترک سیگار استفاده می‌شود و برخی از محققان معتقدند که مصرف نیکوتین مصنوعی می‌تواند موثرتر از نیکوتین طبیعی در کمک به ترک سیگار باشد. این نظر بر اساس این است که سالت مصنوعی می‌تواند به صورت مستقیم به مغز وارد شود و اثرات قوی‌تری روی سیستم عصبی مرکزی داشته باشد.

به طور کلی، تفاوت اصلی بین نیکوتین طبیعی و مصنوعی در روش تولید و میزان اثرات آنها بر روی بدن است. هر دو نوع نیکوتین می‌توانند برای کمک به ترک سیگار استفاده شوند، اما ممکن است تأثیرات آنها در هر فرد و عوارض آنها متفاوت باشد. نیکوتین طبیعی معمولا تاثیر پایدارتری در بدن دارد و عوارض جانبی کمتری از آن گزارش شده و از طرفی حس و طعم جذاب تری را در مایعات سیگار الکترونیکی ایجاد میکند ولی گران تر است و نحوه استحصالو فرآوری آن زمانبر است.

از طرفی نیکوتین مصنوعی در آزمایشگاه تولید میشود و هزینه تولید آن به مراتب پائین تر و در زمان کمتری تولید میشود از این رو کمپانی های تولید کننده مایعات سیگار الکتورنیکی ترجیح میدهند از این نیکوتین برای صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها استفاده کنند.

برخی تولید کننده های سالت نیکوتین طبیعی در جهان

بنا دلایلی که در بالا ذکر شد و تحمیل هزینه بیشتر و سود کمتر متاسفانه کمپانی های انگشت شماری در دنیا محصولات خود را با نیکوتین طبیعی (Natural Extraced) تولید میکنند که در ادامه برخی از آنها را معرفی میکنیم

کمپانی ایتالیایی-آمریکایی بلک نوت (Black Note)

این کمپانی در ایتالیا تاسیس شد و در ادامه کار محل تولید محصولات خود را به آمریکا انتقال داد و در حال حاضر به تولید سالت نیکوتین ها و جویس های سیگار های الکترونیکی بر پایه نیکوتین طبیعی مشغول هست.

این شرکت تمامی فرآیند تولید محصولات خود را اعم از کشت و پرورش گیاه تنباکو،جمع آوری و خشک کردن و همچنین فرآیند استخراج و استحصال نیکوتین از برگ تنباکو را خو انجام میدهد، محصولات این کمپانی در لاین و طعم تنباکویی تولید میشود و از کیفیت بالایی برخوردار هست .

یکی از نقاط ضعف محصولات این شرکت میزان آسیب رسانی بییشتر نسبت به سایر مایعات سیگار الکترونی به سیستم کویل دستگاه پاد یا سایر دستگاه های ویپینگ میباشد.

متسفانه با توجه به فرآیندهای یاد شده در تولید این شرکت،قیمت تمام شده محصول بسیار گران تر از سلیر شرکت ها به فروش میرسد ولی با توجه به کیفیت و حس قوی ویپینگ محصولات بلک نوت ارزشش را دارد.

کمپانی سوئیسی مونت رزا (MonteRosa)

سالت نیکوتین های مونت رزا (MonteRosa)سالت نیکوتین های مونت رزا (MonteRosa)

 

این شرکت در شهر لوگانو سوئیس تاسیس و در حال حاضر در کشور سوئیس مشغول به تولید سالت نیکوتین های دست ساز بر پایه نیکوتین طبیعی است. محصولات این شرکت در لاین طعم های تنباکویی،دسری،میوه ای تولید میشود و دارای تنوع و گستردگی زیادی برای یوشش تمام سلیقه ها است.

محصولات این شرکت از کیفیت و خلوض بسیار بالایی برخوردار است و حس ویپینگ ناب را در مصرف کنندگان ایجاد میکند.

متاسفانه خرید محصولات لوکس و معتبر جهانی در کشور ما به سختی انجام میشود و تنها برخی از برندهای معتبر دنیا در ایران وجود دارد ولی شما میتوانید برای خرید محصولات مونت رزا از اینجا  اقدام کنید و از تجربه یک ویپینگ با نیکوتین طبیعی و اسانس نچرال لذت ببرید.

نتیجه گیری

در مجموع هم نیکوتین طبیعی و هم نیکوتین مصنوعی فواید خاص خود را دارد به عنوان مثال نیکوتین مصنوعی ارزان تر و در دسترس تر است اما نیکوتین طبیعی گرانتر است ولی سلامتی و تجربه لذت بخشتر ویپینگ همیشه در اولویت است.

وهمچنین جهت خرید سالت نیکوتین های معتبر و ارگانیک اروپایی میتوانی از وبسات بلو ویپ اقدام کنید و از یک خرید مطوئن لذت ببرید.

https://bluvape.store

 

  • نت سنتر