نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.

بایگانی

چرا فر برقی روشن نمی شود؟

شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ


اجاق برقی یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه است که برای کارهای مختلفی مانند پخت کیک، شیرینی، گرم کردن غذا، یخ زدایی غذا و پختن غذا استفاده می شود. در برخی موارد ممکن است پس از تلاش برای روشن کردن فر برقی متوجه روشن نشدن آن شوید، در این صورت بدون شک این سوال برای شما پیش می آید که چرا فر برقی روشن نمی شود؟ برای پاسخ به این سوال می خواهم بگویم که دلایل متعددی از جمله خرابی ترموستات، خرابی برد برق، خرابی المنت، خرابی سنسور دما و ... وجود دارد که در مقاله زیر به توضیح خواهیم پرداخت. you bis - دلیل کامل روشن نشدن فر برقی و همچنین نحوه حل مشکل فر برقی را ارائه خواهیم داد.

دلیل روشن نشدن فر برقی

برای رفع مشکل هر دستگاهی، ابتدا باید نمایندگی لوازم خانگی بوش  را تشخیص دهید. سپس اقدام به تعمیر کنید. برای اینکه بفهمید چرا اجاق برقی روشن نمی شود، ابتدا قبل از هر کاری دو شاخه را بررسی کنید و از وصل بودن فر برقی مطمئن شوید. اگر دوشاخه وارد پریز شده بود، بهتر است پریز را با فازمتر چک کنید و از کارکرد آن مطمئن شوید. اگر مشکل از پریز برق نیست، اجزای داخلی دستگاه را بررسی کنید.

خطا در مدار الکتریکی

یکی از دلایلی که اجاق برقی کار نمی کند خرابی برق است که باعث خرابی برق المنت ها می شود و اجازه روشن شدن المنت را نمی دهد.

حل مشکل خرابی مدار الکتریکی:

در مرحله اول قبل از انجام هر کاری ایمنی را بررسی کرده و دستگاه را از برق جدا کنید.

در مرحله بعد بدنه دستگاه را بررسی کرده و از کوتاه نبودن آن مطمئن شوید.

در این مرحله سیستم را باز کرده و سیم های مدار الکتریکی را باز کنید. ممکن است سیم های آن به دلیل گرم شدن محیط آسیب دیده باشد، برای رفع مشکل باید سیم ها را تعویض کنید.

اجاق برقی به دلیل اتصال کوتاه روشن نمی شود

در برخی موارد دلیل کار نکردن بخاری برقی ممکن است به دلیل وجود اتصال کوتاه در سیم های دستگاه باشد، اتصال کوتاه به این معنی است که پوشش سیم های داخل دستگاه ذوب یا پوسیده شده است، در این حالت ممکن است سیم ها با بدنه دستگاه برخورد کرده باشند یا با یکدیگر برخورد کرده باشند اتصال بدنه به برق و یا روشن نشدن دستگاه.

وقتی متوجه شدید که دستگاه شما کوتاه است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر کنید. چون بسیار خطرناک است.

راه حل اتصال کوتاه الکتریکی:

ابتدا دستگاه را بردارید.

در مرحله بعد پنل دستگاه را باز کرده و سیم کشی را بررسی کنید.

سپس سیم های در معرض دید را تعویض کنید.

بهتر است بدانید تعمیر مایکروفر و فر برقی در این مواقع کاری تخصصی است و هرگونه سهل انگاری می تواند منجر به برق گرفتگی شود. اگر تخصص لازم را ندارید، بهتر است این کار را به کارگرانی مجرب و حرفه ای بسپارید.

ترموستات معیوب

ترموستات یک میکروسوئیچ بر روی صفحه کنترل دستگاه است که وظیفه اتصال و قطع برق اعمال شده به المنت را بر عهده دارد.

اگر ترموستات آسیب ببیند، باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه یا عدم گرم شدن اجزای فر می شود.

برای رفع نقص ترموستات:

ابتدا دستگاه را خاموش کنید.

در مرحله بعد کلید چراغ پشت دستگاه را ببینید.

در صورت مشاهده پیچ، از دماسنج برای تعمیر آن استفاده کنید.

اگر پیچ پوشیده شده است، محاسبه نکنید.

اگر مشکل ترموستات حل نشد، بهتر است آن را تعویض کنید.

فیوز معیوب

فیوزها یکی از مهم ترین قسمت های فر برقی هستند، زیرا در صورت خرابی در حین کار الکتریکی دستگاه، معمولاً برای جلوگیری از آسیب به سایر قسمت ها، اتصال برق را قطع می کند. در این صورت باید تمام قسمت های دستگاه را چک کنید. اگر هیچ کدام از اینها مشکلی ندارند، باید فیوز را تعویض یا تعمیر کنید.

برخی از فیوزهای برق دارای چندین فیوز هستند که هر کدام در یکی از قطعات نصب می شود، در صورت خرابی هر قطعه، فیوز فقط توان آن قطعه را کاهش می دهد؛ در این صورت تشخیص خرابی قطعات بسیار آسان است و دقیقا می دانید که کدام قطعه آسیب دیده است و نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

خرابی سنسور دما، چرا فر روشن نمی شود

سنسور دما در فر در قسمت بالایی قرار دارد، عملکرد آن مانند ترموستات برای کنترل دمای داخل فر است، زمانی که دمای دستگاه بالا یا پایین باشد، این سنسور سیگنالی را به برد الکترونیکی که فر را کنترل می کند ارسال می کند. درجه حرارت.

با این حال، اگر سنسور دما مشکلی داشته باشد، ممکن است فر روشن نشود.

برای عیب یابی سنسور: سرویس فرتوکار بوش 

ابتدا باید مقاومت سنسور دما را با مولتی متر اندازه گیری کنید.

اگر سیگنالی به تابلوی برق ارسال کند، مشکل از قسمت دیگری از کوره برق است.

اگر سیگنالی ارسال نشد، سنسور دما باید تعویض شود.

  • نت سنتر