نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

مجله خبری آنلاین

نت سنتر

در وب سایت نت سنتر، جدیدترین اخبار از سراسر وب به اطلاع شما خواهد رسید. می توانید با دنبال کردن این وبگاه، از جدیدترین رویدادها مطلع باشید.


در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه های زندگی در قبرس و کلیه موارد مربوطه را از صفر تا صد بررسی می کنیم. در حال حاضر ، شرایط اقامت در قبرس شمالی و راه ها و وسایل مهاجرت به قبرس به شرح زیر است:

• تحصیل مسکن از طریق خرید ملک.

• مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

• مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

• اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

با خرید املاک و مستغلات به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های زیادی وجود دارد و شرایط پرداخت بسیار مناسبی دارد، شما می توانید مصالح ساختمانی خانه خود را انتخاب کنید و تا 84 ماه سود پرداخت کنید.

طیف وسیعی از املاک، از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی فوق لوکس، حداقل یک سوم قیمت سایر کشورهای مدیترانه ای، چیزی است که افراد زیادی را از کشورهای شمال اروپا و روسی زبان جذب می کند. جاذبه های حرکت به اینجا املاک خرید و به قبرس شمالی نقل مکان کرد.

در اصل، با خرید ملک، هزینه خانه را پرداخت کرده اید و خانه خانوادگی خود را در قبرس به دست آورده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و با افزایش قیمت املاک که بین 10 تا 30 درصد سالانه در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. همچنین با تبدیل ریال به پوند انگلیس از قبل برنده اصلی این معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند استرلینگ انجام می شود که تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما در ارز ارزشمند انگلیس است. اساساً تفاوت اصلی بین خرید ملک در قبرس و خرید ملک در ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خریدهای شما عموما به دلار بوده و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک در قبرس در مقایسه با ترکیه دارای مزایای بسیار بیشتری هستند که در جدول زیر به آنها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه از نظر خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به واحد پول اصلی پوند انگلیس

فروش ملک به بیگانگان و فروش آن به مردم یا سازمانهای دولتی ترکیه به نصف قیمت لیر ترکیه و به قیمت مصوب دولت ممنوع است. برای پرداخت. و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات املاک و مستغلات برای همه کشورها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل وجود دارد.) .

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط املاک تمام شده) مجوز فروش متعدد قبل از خرید و املاک ناتمام

فقط با مدت زمان مشخص شده در ملک بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

خارجی ها می توانند در قبرس بمانند تا در برخی از املاک بمانند (املاک نزدیک مناطق نظامی و امنیتی به خارجی های بدون مدارک فروخته می شوند و این یک قرارداد است. اما آنها جایی برای زندگی ندارند). مسئله).

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که به طور کامل پرداخت نکرده باشید نمی‌توانید برای اقامت درخواست دهید و می‌توانید برای ملک به صورت اقساط تا ده سال پرداخت کنید و حتی پس از تحویل خانه به پرداخت ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اقامت اقدام کنید (این درصد طبق قانون جدید 2024 در قبرس شمالی بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به پوند) رشد قابل توجهی نداشته است. رشد قیمت املاک و مستغلات (به پوند انگلیس) هر سال بین 10 تا 30 درصد متغیر است.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، فقط 5 درصد و فقط یک بار مالیات

خرید ثروت، خرید زمین و ثروت و مشارکت برابر با شهروندان قبرسی

چه کسی با خرید خانه خانه می خرد؟

شخصی خریدار و زیرشاخه.

زیر گروه های خریداران فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید به طور جداگانه در پلیس مهاجرت ثبت نام کنند (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال).

• والدین خریدار

لطفا توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. با توجه به تجربه سرمایه گذاری و مسکن، خرید دو ملک مجزا را برای کسانی که به دنبال خانه والدین خود نیز هستند، توصیه می کنیم. شما می توانید برای والدین خود ملک جداگانه ای (حتی به صورت آپارتمان یک اتاقه یعنی مکانی بدون اتاق خواب) بخرید تا اقامت دائم دریافت کنید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید. اقتصادی نیست برای شما.

آیا خواهر و برادرها می توانند همزمان در محل زندگی کنند؟

اگر تنها باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که بیش از یک نفر می توانند شریک باشند، اما قوانین اقامت برای بحث مشارکت متفاوت است. طبق قوانین مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و فرعی) می توانند در یک خانه زندگی کنند یا اگر هر دو مجرد باشند، دو خواهر و برادر می توانند در یک خانه زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند. پس از ارائه گذرنامه معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدا توسط این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی سوابق کیفری این افراد را از طریق اینترپل ردیابی می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری می توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند. یک سند.

لازم به ذکر است که قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 نیز محدودیت های شدیدتری را برای شهروندان اسرائیلی اعمال خواهد کرد.

آیا با خرید خانه می توان اقامت دائم گرفت؟

همه افرادی که دارای دارایی در قبرس شمالی هستند می توانند برای اقامت درخواست کنند. این اقامت در سه سال اول سالانه و در سال سوم تا پنجم دو سال است و از سال پنجم به بعد با احراز شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

• برای اقامت های یک ساله، دو ساله و پنج ساله باید منابع مالی تهیه کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای املاک پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده به ازای هر سال اقامت). شرط اجازه اقامت پنج ساله داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر می خواهید برای کار سفر کنید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا هر دو سال یکبار مجوز اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اجازه اقامت دائم دریافت کنید.

گواهی اقامت رسمی (اجاره ملک پیش خرید شده و تایید ملک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و سند ازدواج با ترجمه رسمی برای اخذ اقامت برای زیر مجموعه مالک.

• گواهی معافیت از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو مکان مجوز دریافت کند).

آیا بعد از خرید خانه برای کار مرخصی داریم؟

 

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را تغییر دهید (از ویزای مالک ملک به ویزای کار). زیرا وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، جریمه سنگین یا حتی اخراج خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی را داشته باشید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی درجه دو)

• مهارت های مورد نیاز (مربوط به تولید، گردشگری یا آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در امکانات دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که به زبان ترکی در دانشگاه ادامه تحصیل دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و پذیرش کارت های مسترکارت و ویزا (کارت اعتباری و کارت نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید اقساطی و دریافت وام بانکی

در فرآیند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها راحت تر است

با شروع یک تجارت به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاستی را بر اساس جذابیت سرمایه خارجی تدوین کرده است. از بنیانگذاران کسب و کار حمایت زیادی می کند و با آسان کردن درخواست مجوز کسب و کار و سپس ارائه وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرده است. قبرس.

قبرس شمالی euromy.info کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بالا است. این کشور دانشجویان خارجی دارد که سه برابر جمعیت قبرس است. و طبق پیش بینی ها تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین، مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را برآورده می کنند، می توانند بر بازار کار مسلط شوند.

جدا از این دو حوزه، هر کاری که مربوط به بازار ساخت و ساز باشد، بازاری دارد که برای رشد و توسعه بسیار مناسب است. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی هجوم آورده اند و ساخت و ساز با سرعت و مقیاسی سریع در این کشور در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد موضوع آینده شغلی خوب صحبت کنیم، باید اینگونه صحبت کنیم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر گوشی موبایل

موهای مو

عکاسی و فیلم حرفه ای

دفتر طراحی

مهندسی عمران

ساخت کابینت و لوازم چوبی

تولید سنگ معماری

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند شرکت ثبت کنند و در قبرس زندگی کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران در یافتن مسکن نیز موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای تجاری 2 ساله دریافت می کنند و تمام دسته های آنها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل نیازی به ارائه کمک مالی برای اقامت ندارند و فرآیند اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا با ثبت نام یک شرکت اقامت دائمی دریافت می کنیم؟

نه ، پس از 6 سال و بیمه اشتغال در این دوره رد می شود ، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم درخواست کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• پذیرش در دانشگاه ها

ثبت نام در دانشگاه های ارائه دهنده دوره های کوتاه مدت. بوقلمون انگلیسی، مدارسی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند مانند دوره های آلمانی یا مدارس فنی و حرفه ای. مدیریت گردشگری؛ دوره های آموزشی مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (چه دانشجو و چه دانشجو) نیازی به منابع مالی ندارد. اما دوستان بالای 18 سال او باید قدرت مالی دولت را نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و افراد پایین تر از کلیه خدمات دولتی رایگان برخوردار خواهند شد و مجاز به افتتاح حساب بانکی خواهند بود.

در این صفحه اطلاعات دقیقی در مورد دانشگاه های قبرس شمالی داریم.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی معایب تحصیل در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز درمانی مجهز دانشگاهها و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ روادید برای همراه دانشجو، امکان اقامت دائم - الزام به خروج فوری از کشور پس از فارغ التحصیلی

اخذ اقامت قبرس از طریق استخدام

به طور کلی، ویزای پیشنهاد شغلی در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. اما کارفرمایان حق دارند در صورتی که کارمند متخصص در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آنها را در تجارت خود در قبرس مشارکت دهند، برای متقاضی دعوت نامه ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کارفرما بانی قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغی را در بانک به نام کارمند خارجی مسدود کند. تمامی این محدودیت ها به گونه ای است که اولویت کارفرمایان برای استخدام افرادی است که در قبرس ویزا دریافت کرده اند و از فیلترهای اصلی دولتی (توان مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می کند به عنوان حقوق کارمند و علاوه بر پرداخت حق بیمه ماهانه کارمند پرداخت کند. در حال حاضر هزینه بیمه برای کارگر غیر قبرس 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه آن حدود 20000 لیر ترکیه می باشد.

همه افراد با هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت قبرس با تمکن مالی

دریافت ویزای موقت یکساله و اجاره خانه در سالهای گذشته روشی برای اخذ اقامت بوده که در مقررات جدید ۲۰۲۴ این نوع ویزای موقت حذف شده است. مبلغ بودجه باید بیش از 25000 دلار باشد. لطفاً توجه داشته باشید که این مبلغ باید از لحظه ای که اقدام می کنید تا زمانی که اجازه اقامت خود را دریافت می کنید (که حدود دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد) در گردش باشد و در حساب شما موجود باشد. افراد دارای امکانات می توانند برای زیرمجموعه های خود برای ویزای سالیانه درخواست دهند و هیچ مبلغ اضافی برای زیر مجموعه ها مورد نیاز نیست. (زیر دسته ها برای انواع اقامتگاه ها یکسان است).

همه افرادی که از این طریق اقامت می گیرند، مانند سایر انواع اقامت، از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید که در شرایط اخذ تابعیت قبرس شمالی یورومای پاسپورت را برای پول نمی فروشد. دلیل این امر حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی می کنند ضعف های اقتصادی خود را با فروش آنها به خارجی ها به قیمت های بالا جبران کنند. این امر منجر به هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت های جدید برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کنند. قبرس شمالی کشوری امن است. این مهاجران با در نظر گرفتن میزان سرمایه گذاری در طول 5 سال اول اقامت، اندازه گیری های دقیق و دقیقی انجام می دهند. و پس از حداقل 5 سال بررسی، در مرحله اول کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت می شود.

  • نت سنتر